LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TADAS werkloosheidsverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Marcelek
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2012 09:23

TADAS werkloosheidsverzekering

Ongelezen bericht door Marcelek »

Hallo,

Wij hebben in 2008 jammergenoeg een hypotheek afgesloten bij de DSB bank.
Maar op aandringen van de adviseur, hebben wij een werkloosheidsverzekering afgesloten. op het moment dat wij het afsloten had ik een vast dienstverband. En in 2010 heeft er een reorganisatie plaats gevonden, en ben mijn baan kwijt geraakt.Gelukkig had ik binnen een paar dagen een andere baan gevonden en kreeg eerst natuurlijk een jaarcontract en die is in 2011 verlengd. Helaas is dit bedrijf in november 2011 failliet gegaan en nu krijg ik een WW uitkering. en heb Tadas daarover geinformeerd en het formulier ingevuld. Pas na 1,5 manden kregen wij een beslissing van de claimafdeling, en u raad het al AFGEWEZEN!! omdat ik een jaarcontract had. dit is toch van de zotte!
steldat ik nu ander werk zou vinden dan kan ik pas over 3,5 jaar weer gebruik maken van de verzekering als je normaal je contracten door loopt en uiteindelijk je vast dienstverband krijgt.

Zijn er mensen die daar verstand van hebben en mij daar over kunnen informeren?

Marcelek

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: TADAS werkloosheidsverzekering

Ongelezen bericht door boef530 »

h. de onvrijwillige werkloosheid ontstaat omdat een tijdelijk dienstverband eindigt;
Vond ik bij uitsluitingen, hoe het tijdelijk dienstverband eindigt maakt niet uit.
De voorwaarden zijn helder. Slim zijn ze wel bij Tadas deze regel ontslaat ze van enige uitbetaling.

agnesm
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 nov 2011 17:46

Re: TADAS werkloosheidsverzekering

Ongelezen bericht door agnesm »

Volgens mij is dit al heel lang bekend van die werkloosheidsverzekeringen. Dat ze in 99 % van de gevallen niet uitbetalen, ook bepaalde beroepen zijn uitgesloten.

Waarschijnlijk had je wel een beroep op ze kunnen doen, toen je de eerste keer je baan kwijt raakte, wrang dus.

Het punt is, het staat letterlijk in de voorwaarden, dus je hebt geen poot om op te staan. Is het eerlijk? Nee zeker niet, maar helaas werken die verzekeringsmaatschappijen niet op een eerlijke manier.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: TADAS werkloosheidsverzekering

Ongelezen bericht door boef530 »

Wij hebben in 2008 jammergenoeg een hypotheek afgesloten bij de DSB bank.
Maar op aandringen van de adviseur, hebben wij een werkloosheidsverzekering afgesloten
Spreekt voor zich toch!!.
TS is het zoveelste slachtoffer van het geldbeluste toenmalige DSB. Grote kans dat hij voor het afsluiten de voorwaarden niet eens heeft mogen lezen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: TADAS werkloosheidsverzekering

Ongelezen bericht door GJvdZ »

boef530 schreef: Spreekt voor zich toch!!.
TS is het zoveelste slachtoffer van het geldbeluste toenmalige DSB. Grote kans dat hij voor het afsluiten de voorwaarden niet eens heeft mogen lezen.
Dan teken je toch ook niks zou ik zeggen... De adviseur (de naam zegt het al) geeft uiteindelijk slechts advies. De klant bepaalt nog altijd zelf wat in het contract komt en wat niet. Mensen die een huis kunnen kopen zijn niet dom (ze hebben immers een behoorlijk inkomen, en dat krijg je niet zomaar). Dan mag je verwachten dat die menen ook niet blind alles tekenen wat onder hun neus wordt gelegd.

Of ben ik de enige die het raar vind om iets te ondertekenen wat je niet hebt gelezen?

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: TADAS werkloosheidsverzekering

Ongelezen bericht door boef530 »

@gjvdz zoek eens op DSB slachtoffers zou ik zeggen. Het motto van de "adviseurs" was verzekeringen verkopen, de hypotheek ansich leverde niet veel op maar koppelverkoop van dit soort onzinnige verzekeringen wel. Vaak ook nog gedwongen want anders ging de heleboel niet door, groot nadeel is ook nog dat die polis al voldaan is, koopsompolis rings a bell.
Heel cru Ts had geen keuze.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: TADAS werkloosheidsverzekering

Ongelezen bericht door Frantic2 »

als nu achteraf blijkt dat je een waardeloze verzekering hebt lopen, eentje waar jij dus nooit op kon claimen sinds jouw bedrijf faiiliet is gegaan..... dan kan je wellicht de premie terugvorderen.

Doe dat wel zo vriendelijk mogelijk, want het zal heus geen verplichting zijn en gaan ze zich w.s. beroepen op uw eigen verantwoordelijkheid om de polisvoorwaarden te kennen, maar je weet het niet!

Nee heb je en ja kan je krijgen en ieder tientje is meegenomen in deze tijd!

TonGr
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 dec 2007 07:48

Re: TADAS werkloosheidsverzekering

Ongelezen bericht door TonGr »

Onderstaande staat ook in de voorwaarden:
De onvrijwillige werkloosheid dient
te zijn ontstaan 12 maanden na de ingangsdatum van de verzekering, waarbij verzekerde op dat
moment in loondienst werkzaam was en geen enkel uitzicht had op een eventueel ontslag dan wel
anderszins te noemen omstandigheden die een einde zouden kunnen maken aan het
dienstverband, dat bestond ten tijde van de ingangsdatum van de verzekering.
Dus de verzekering is na het eerste ontslag volgens mij volledig waardeloos geworden ook al had je een vast contract gekregen bij je opvolgende baan.
Dus ook tricky wanneer je een baan hebt en van werkgever verandert en dit niet communiceert met de verzekeringsmaatschappij.

elmoenjoy
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2014 13:35

Re: TADAS werkloosheidsverzekering

Ongelezen bericht door elmoenjoy »

Wij hebben hetzelfde met deze verzekering, ook mijn man had eerst een vaste baan maar bij dit bedrijf moesten er ook mensen uit. hij heeft niet afgewacht maar kon gelijk bij een ander bedrijf terecht. Na 3 contracten werd het niet meer verlengd. Ook hij kreeg niets van Tadas.

Nu hetzelfde probleem met de ING doorlopende reisverzekering, claim ingediend omdat we de reis niet meer kunnen betalen maar omdat hij op contractbasis werkte krijgen wij hier ook niets uitbetaald.

Waarom sluiten we nog verzekeringen af.

Gesloten