LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TAF Werkloosheidsplan

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
jakob0401
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 feb 2012 14:35

TAF Werkloosheidsplan

Ongelezen bericht door jakob0401 »

Ik heb een werkloosheidsverzekering i.c.m een maandlastbeschermer.
Per Januari ben ik onvrijwillig werkloos geworden en TAF aangeschreven, na verschillende keren nieuwe documenten te hebben opgestuurd is eindelijk het dossier klaar. In december al mee begonnen trouwens.
Nu had ik het "geluk" dat ik twee werkgevers had, een fulltime en een parttime.
Voor de wet ben ik fulltime volledig werkloos maar mag parttime dus wel blijven werken, met die verstande dat ik dit moet melden aan het UWV. ( daar hoor je me niet over).
Tot zover nog niets aan de hand, mijn claim is geaccepteerd en er zal volledige uitbetaling plaatsvinden. Staat gelukkig ook zwart op wit.
Nu zijn er echter hele "leuke" algemene voorwaarden, die het heel moeilijk maken om tot volledige uitbetaling te komen.
Voordat er mensen zijn die zeggen wat zeur je nou.... je heb weer werk... leg ik gelijk uit dat ik er niet rijk van wil worden maar zeker ook niet minder.
Ik werk namelijk minder uren dan waarvoor ik werkloos ben.
Mijn parttime werkgever zit omhoog met personeel en nu ik toch werkloos ben heb ik alle tijd om deze uren in te vullen.
Echter ik werk meer dan 16 uur en dan gaat TAF niet betalen ook al ben je voor de wet nog steeds werkloos.
Het gaat mij dus geld kosten ( € 400,-) als ik aan het werk ben.... omdat TAF niet betaald terwijl het UWV wel gewoon aanvult.
TAF stimuleert dus om gewoon werkloos thuis te gaan zitten want dan betalen ze gewoon 100% uit. Dan ben je financieel dus het beste uit.

Niet te geloven die starre houding van TAF, die verschuilen zich dus nu achter de algemene voorwaarden.
Ik word dus belemmert om vanuit een tijdelijke werksituatie naar mogelijk een volledig baan te gaan. Ze doen er alles aan om onder de betaling uit te komen, het maakt toch niet uit of ze volledig moeten betalen als je op de bank zit of aan het werk bent. (natuurlijk wel met minder uren dan de uren die je werkloos bent).
Het lijkt mij dat de kans groter is om weer aan het werk te kunnen vanuit werk, dan vanuit huis. Dit is voor TAF ook veel aantrekkelijker.

De medewerker van TAF begrijpt de mijn situatie wel enigszins maar word aan de regels ( voorwaarden) gehouden. Ik schijn een apart geval te zijn maar tot nu toe nog geen enkele aanwijzingen dat ze overgaan tot volledige uitkering terwijl ik nogmaals volgens de wet volledig werkloos ben.....

Als laatste stelt TAF dat ze niet UWV volgend zijn, maar dit wel degelijk zijn als het hun uitkomt.
Dus voor de Nederlandse wet ben ik werkloos maar volgens de voorwaarden van TAF niet. Heel krom allemaal.... Zo omzeilt TAF de Nederlandse Werkloosheid Wet.

Dus maak je aanspraak op deze verzekering kun je beter vanuit huis naar werk zoeken. Financieel ben je beter uit. Deze verzekering is echt echt een Last geworden i.p.v een bescherming.

Golfbal1
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2013 15:26

Re: TAF Werkloosheidsplan

Ongelezen bericht door Golfbal1 »

Ik heb een ww verzekering ook bij TAF, met een maandbedrag van € 2.000, ben werkloos geworden, wensen niet uit te keren, volgens hun voorwaarden ben ik, vrijwillig werkloos geworden, ontvang ook een WW uitkering, ook het kantongerecht heeft mij in het gelijk gesteld!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: TAF Werkloosheidsplan

Ongelezen bericht door SJZ »

Zo omzeilt TAF de Nederlandse Werkloosheid Wet.
Ze omzeilen de wet niet.

De wet bepaalt wanneer je een WW-uitkering krijgt.
De polisvoorwaarden bepalen wanneer je van TAF een uitkering krijgt.

Dat zijn twee verschillende zaken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: TAF Werkloosheidsplan

Ongelezen bericht door kweenie »

Het gaat mij dus geld kosten ( € 400,-) als ik aan het werk ben.... omdat TAF niet betaald terwijl het UWV wel gewoon aanvult.
TAF stimuleert dus om gewoon werkloos thuis te gaan zitten want dan betalen ze gewoon 100% uit. Dan ben je financieel dus het beste uit.
Je weet toch van tevoren, bij het afsluiten, al dat zo'n verzekering alleen uitkeert bij werklosheid en dat zo het gat tussen ww en werk veel kleiner wordt. Of dat het soms zelfs (tijdelijk) voordeliger kan zijn om werkloos te blijven. Lijkt mij dus een zwak argument. Maar je weet ook dat de ww eindig is. En dat het daarom toch op de lange termijn voordelig kan zijn om een baan te nemen of meer uren te gaan werken.

Gesloten