LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tandarts verzekering kruidvat

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
middelburg

tandarts verzekering kruidvat

Ongelezen bericht door middelburg »

Wat een belachelijke verzekering:

Zonder zorgen naar de tandarts? Kies voor de Kruidvat Tandartsverzekering! Een uitstekende dekking, een scherpe prijs en voor iedereen.
Het verrassende voordeel op een rij:
Zeer voordelig!
Voor iedereen: geen medische selectie
Uitstekende dekking
Vergoeding tot € 150 per jaar
U kunt de Kruidvat Tandartsverzekering los van uw huidige zorgeverzekering(en) afsluiten. De Kruidvat Tandartsverzekering vergoedt uw tandartskosten met een maximum van € 150 per jaar. Deze voorwaarden geldien voor: de Tandartsverzekering voor iedereen van 18 tot 30 jaar met een maandpremie van € 4,95 en de Tandartsverzekering voor iedereen van 30 jaar en ouder met een maandpremie van € 6,95.

M.a.w. als je 30+ bent kun je voor ruim 83 euro per jaar een risico van maximaal 150 euro afkopen.
zie: http://www.kruidvat.nl/domains/default/ ... erzekering

Walter van V

Re: tandarts verzekering kruidvat

Ongelezen bericht door Walter van V »

ja idd een slechte aanbieding.. Niet intrappen. Dit is niet eens een verzekering te noemen....minimale dekking, en eigenlijk geen als er een keer echte kosten zijn...

vandoren

Ongelezen bericht door vandoren »

Vergelijk ik de premie en dekking bijvoorbeeld met CZ, dan betaal je € 180 per jaar voor een losse tandartsverzekering. De maximale dekking van CZ strekt niet verder dan € 450,- en de meeste behandelingen zjin maar voor 50% gedekt.
Bij Kruidvat zijn de de vullingen en verdovingen etc. voor 100% gedekt en relatief betaal je net zoveel premie als bij bijvoorbeeld CZ (zeg maar € 60,- voor een dekking van € 150,-).
Ik denk dat deze verzekering best interessant kan zijn voor jongeren met een goed gebit (bij een gaatje en 2x consult kan ie al uit). Wanneer een gebit in een slechte staat is, dan zou ik bijvoorbeeld voor de uitgebreide tandartsverzekering van ONVZ kiezen. Deze is wel erg kostbaar, maar dekt ook bijna alles voor 100%.

middelburg

Ik persoonlijk vind het afdekken van een geldelijk risico van 150 euro wel heel erg ver gaan. Waar ben je dan mee bezig vraag ik me af?

vandoren

Ongelezen bericht door vandoren »

Ik vind het zelf wel prettig om tegen een lage premie een lager bedrag te verzekeren.
De verzekeraars maken bij een hogere premie en dus een hoger verzekerd bedrag alleen maar meer winst en dit betekent meestal een minder gunstige uitkeringsverhouding t.o.v. de premie voor de klant.

In deze context begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt met "wel erg ver gaan". De meeste andere verzekeraars dekken immers nog hogere bedragen. Dit argument zou dus juist pleiten voor de Kruidvat verzekering.

middelburg

Ik vind het verzekeren van een eventueele risico van 150 euro volstrekte onzin. Bij een premie per jaar van circa 60 euro, respektievelijk 83 euro is je voordeel zeer beperkt.
Daar komt bij dat als je een keer echt wat hebt dat in de vele honderden tot duizenden euro's (bijv bij ongeval) kan lopen. In feite ben je dan nauwelijks verzekerd.
Eigenlijk is het een schijnverzekering en is het enkel nuttig als je jaarlijks gemiddeld zo'n 100-150 kosten aan een tandarts hebt: dan is het veel meer soort kortingsovereenkomst dan een verzekering.

SuZaSu

Ongelezen bericht door SuZaSu »

Ik vind het ook een onzinnge aanbieding!

Gesloten