LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te laat betaald

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Zuiden

Te laat betaald

Ongelezen bericht door Zuiden »

Ik heb een probleem, heb helaas een achterstand gehad, door persoonlijke problemen, met mijn autoverzekering. Het betreft een achterstand voor 2,5 maand, dit heb ik inmiddels weer betaald en ben dus ook weer verzekerd, gelukkig! Nu heb ik een brief gehad van het RDW dat ik in die periode gecontroleerd ben, weet iemand of je dan toch verzekerd bent in die periode dat ik mijn achterstand had bij de verzekeraar? Of is het helaas pindakaas....Voor alle informatie. Ik heb in die periode geen auto gereden, mijn auto stond geparkeerd voor de deur en kon dus geen ongelukken veroorzaken!

Inge1

Re: Te laat betaald

Ongelezen bericht door Inge1 »

in de periode dat u niet betaald had, was de verzekeringsdekking opgeschort. Toen was u dus ook strafbaar. De verzekeringsdekking gaat daarna weer in, de dag nadat de betaling ontvangen is, dus vanaf dat moment bent u niet meer strafbaar.
(Als u vaker niet - tijdig - betaald, mag de verzekeraar ook de verzekering geheel opzeggen. Dan moet u zich ergens anders gaan verzekeren en dat zal dan niet meevallen, want normaal wordt u dan door bijna geen verzekeraar meer geaccepteerd. Verzekeringspremies kun je beter op tijd betalen of je moet er op voorbereid zijn dat je jaren geen auto meer kunt rijden en ook geen andere verzekeringen meer kunt sluiten.)

Zuiden

Ik snap dat ik strafbaar was op dat moment, waar het mij nu om gaat, dat opschorten, dat ook nu ik weer betaald heb, ben ik dan weer met terugwerkende kracht weer verzekerd? Of gaat die vlieger niet op?

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Volgens mij niet nee, je bent pas weer verzekerd vanaf de dag dat de betaling ontvangen is. Het werkt dus niet met terugwerkende kracht voor zover ik weet.

Zuiden

wel vreemd want je betaald wel de hele premie van de afgelopen maanden. heb mijn hele situatie uitgelegen morgen nog maar eens een keer bellen naar de maatschappij.

*een harde leer*

ikmirjam

Ongelezen bericht door ikmirjam »

in de voorwaarden staat dat de verzekeraar de dekking opschort als je niet bijtijds betaald. Je bent dan dus NIET verzekerd en moet je boete dan ook gewoon betalen. De verzekeraar geeft dan ook geen art.34 verklaring af waarmee je onder de boete uit zou kunnen komen.
Het niet betalen van de premie ontslaat je echter niet van het toch nog betalen van de achterstallige premie, wat je ondertussen hebt gedaan. Staat overigens ook gewoon in alle voorwaarden. Ook als je schade zou hebben gehad in de tijd dat de verzekering opgeschort was krijg je geen schade-uitkering.
En ook moet je de boete gewoon betalen.

Intruder800

Ongelezen bericht door Intruder800 »

Lijkt me vrij logisch dat de verzekeraars de dekking pas herstellen wanneer er eindelijk betaald is. Anders zouden er heel wat mensen zijn die alleen betalen als er een schade ontstaat.

Corné

Ongelezen bericht door Corné »

Dit is volgens mij niet door de verzekeraar zelf bepaald, maar door het overkoepelende (Verbond van Verzekeraars) en/of door de overheid (RDW).

Inge1

Ongelezen bericht door Inge1 »

Nee, hoor. Elke verzekeraar mag dat zelf in zijn polis regelen. Er zijn alleen wettelijke bepalingen die regelen dat de verzekeraar vóórdat hij de dekking opschort eerst nog een duidelijke en schriftelijke waarschuwing moet zenden, waarna de verzekerde nog twee weken de tijd heeft om te betalen.

reintje vitesse

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Als jij met terugwerkende kracht moet betalen dan ben je ook met terugwerkende kracht verzekert !!
Zoniet dan gaat de verzekering pas weer in op het moment dat jij te kennen geeft weer te willen betalen c.q. de auto te willen verzekeren.

boos_versatel_klantje

Ongelezen bericht door boos_versatel_klantje »

als je met de verzekering een acherstand had, was je niet verzekerd. ook al heb je je schuld betaald werkt dat dus niet met terugwerkende kracht. Je heb alleen je achterstand ingelost zodat je niet geroyeerd word uit de verzekering, maar verder niets. zou lekker zijn, als je die achterstand heb ingelost je met terugwerkende kracht verzekerd te zijn, hoef je niet die boete te betalen...helaas pindakaas, voortaan op tijd betalen!

Remi

Ongelezen bericht door Remi »

Een beetje verzekeraar zal het ook schriftelijk laten weten op het moment dat de verzekering daadwerkelijk wordt opgeschort. Echter uit je verhaal maak ik op dat je via het RDW een boete hebt gekregen. Dan was je idd al 'afgemeld' bij het RDW register.

Weet je zeker dat je geen schrijven hebt gehad van je verzekeraar (aankondiging incasso actie / opschorten verzekering)?

Corné

Ongelezen bericht door Corné »

Het is toch door de overheid bepaald dat de auto moet worden afgemeld bij het RDW./dekking opgeschort.

Ik heb nog niet de definitieve wetsvoorstel gevonden, maar op de site van de ministerie van VWS heb ik wel een document gevonden waarin ernaar verwezen wordt.
http://www.verkeerenwaterstaat.nl/cend/ ... 130561.doc
Zodra ik de wetsregel heb gevonden meld ik me weer.

Gesloten