LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tijdelijke ziektekostenverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
gadget
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:31

Tijdelijke ziektekostenverzekering

Ongelezen bericht door gadget »

Midden 2006 vertrek ik voorgoed naar het buitenland. Nou sta ik (zoals iedereen) op het punt om een nieuwe ziektekostenverzekering af te sluiten, maar lees ik overal dat ik na die keuze 'minimaal 1 jaar' aan die keuze vast zit.

Ik zou vanaf juli 2006 via een buitenlandse maatschappij verzekerd zijn, dus om problemen te voorkomen zou ik mijn vertrek nu al mee laten tellen in de keuze voor een nieuwe maatschappij.

Weet iemand iets over het opzeggen van de verzekering op een bepaald moment tijdens dat eerste jaar?

roel26
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2005 19:05

Re: Tijdelijke ziektekostenverzekering

Ongelezen bericht door roel26 »

Gadget,

Wanneer je ingezetene van Nederland blijft, ben je wettelijk verplicht om verzekerd te blijven in Nederland, de polis kan dan dus ook niet beëindigd worden. Laat je je uit de gemeentelijk basisadministratie uitschrijven, dan kan je de polis beëindigen per die dag dat je uitgeschreven wordt, je bent dan nl geen ingezetene van Nederland meer.

Zou kunnen
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 dec 2005 14:21

Re: Tijdelijke ziektekostenverzekering

Ongelezen bericht door Zou kunnen »

Vlieger gaat niet altijd op, heeft ook te maken met of je straks wel of niet belastingplichtig bent in Nederland.

Wat roel26 klopt verder wel, je zit niet per defintie 1 jaar aan je polis vast, een ontbinden voorwaarde kan inderdaad zijn dat je geen ingezetene meer bent in / van Nederland.

Je zou als het goed is dan ook niet meer belastingplichtig zijn hier en das geloof ik met onze tarieven niet iets om rouwig over te zijn :oops:

roel26
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2005 19:05

Re: Tijdelijke ziektekostenverzekering

Ongelezen bericht door roel26 »

Je moet inderdaad ook niet meer belastingplichtig zijn, anders wordt je via een (eventuele) verdragsregeling verzekerd. Bedankt voor de aanvulling zou kunnen.

Gesloten