LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] tussenpersoon dwingt ons een abonnement af te sluiten.
tussenpersoon dwingt ons een abonnement af te sluiten.
De tussenpersoon, die wij hebben voor onze verzekeringen en hypotheek, heeft met ingang van heden een abonnement service. Die moeten wij in ons geval afnemen voor € 20 per maand. Anders moeten we een uur tarief gaan betalen per telefoon gesprek van €125,00 per uur.
Hier ben ik natuurlijk niet blij mee. Vooral omdat we pas vanaf september vorig jaar deze tussenpersoon hebben voor de verzekeringen. Het contact loopt niet helemaal vlekkeloos. Er zijn al heel wat "problemen" geweest, die dan wel weer recht gezet worden, maar toch.......
Mijn vraag is nu de volgende: Zijn er meer tussenpersonen, die deze kosten berekenen?
Kan dit zomaar? Hij moet daar in september toch al over gedacht hebben? (In februari kregen wij daarover het eerste bericht)
Kan ik nog van deze tussenpersoon c.q. verzekeringen af?
Als iemand iets weet, dan hoor ik dat heel graag.
Pijkie
Hier ben ik natuurlijk niet blij mee. Vooral omdat we pas vanaf september vorig jaar deze tussenpersoon hebben voor de verzekeringen. Het contact loopt niet helemaal vlekkeloos. Er zijn al heel wat "problemen" geweest, die dan wel weer recht gezet worden, maar toch.......
Mijn vraag is nu de volgende: Zijn er meer tussenpersonen, die deze kosten berekenen?
Kan dit zomaar? Hij moet daar in september toch al over gedacht hebben? (In februari kregen wij daarover het eerste bericht)
Kan ik nog van deze tussenpersoon c.q. verzekeringen af?
Als iemand iets weet, dan hoor ik dat heel graag.
Pijkie
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: tussenpersoon dwingt ons een abonnement af te sluiten.
Vervelende ontwikkeling. Dit komt omdat dergelijke tussenpersonen geen geld meer krijgen van de hypotheek verstrekker.
Mij advies is niet doen. Je hebt net alles geregeld, en als de polissen/ hypotheek aan revisie toe zijn, bekijk dan maar met wie en hoe.
Mij advies is niet doen. Je hebt net alles geregeld, en als de polissen/ hypotheek aan revisie toe zijn, bekijk dan maar met wie en hoe.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 26 jun 2011 07:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: tussenpersoon dwingt ons een abonnement af te sluiten.
Dat betekent dus €240 euro per jaar betalen voor hopelijk geen schade?
Wat dat hebben we de afgelopen jaren nog niet gehad. Of 1 keer bellen ben ik daar voor verzekerd en vervolgens €125 moeten betalen?
Wat dat hebben we de afgelopen jaren nog niet gehad. Of 1 keer bellen ben ik daar voor verzekerd en vervolgens €125 moeten betalen?
Re: tussenpersoon dwingt ons een abonnement af te sluiten.
Als de voorwaarden veranderen(je moet een abo afsluiten)mag je per direct opzeggen.
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06
Re: tussenpersoon dwingt ons een abonnement af te sluiten.
Is er wel iets om op te zeggen eigenlijk?
Re: tussenpersoon dwingt ons een abonnement af te sluiten.
TS wil van zijn tussenpersoon/verzekeringen afadSolvendum schreef:Is er wel iets om op te zeggen eigenlijk?
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06
Re: tussenpersoon dwingt ons een abonnement af te sluiten.
Ja, dat had ik gelezen, maar ik vroeg me hardop af of TS enige verplichting heeft aan de tussenpersoon, de overeenkomsten zijn toch met de verzekeringsmaatschappij(en)?snepke schreef:TS wil van zijn tussenpersoon/verzekeringen afadSolvendum schreef:Is er wel iets om op te zeggen eigenlijk?
Re: tussenpersoon dwingt ons een abonnement af te sluiten.
Lijkt mij dat TS niets met die tussenpersoon te maken heeft.
Gewoon alles rechtstreeks met de verzekeringsmaatschappij regelen.
Gewoon alles rechtstreeks met de verzekeringsmaatschappij regelen.
-
- Berichten: 1384
- Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06
Re: tussenpersoon dwingt ons een abonnement af te sluiten.
Precies.snepke schreef:Lijkt mij dat TS niets met die tussenpersoon te maken heeft.
Gewoon alles rechtstreeks met de verzekeringsmaatschappij regelen.
-
- Berichten: 1779
- Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54
Re: tussenpersoon dwingt ons een abonnement af te sluiten.
pijkie schreef:De tussenpersoon, die wij hebben voor onze verzekeringen en hypotheek, heeft met ingang van heden een abonnement service. Die moeten wij in ons geval afnemen voor € 20 per maand. Anders moeten we een uur tarief gaan betalen per telefoon gesprek van €125,00 per uur.
Als iemand iets weet, dan hoor ik dat heel graag.
Pijkie
Twintig euro per maand? Dat is 240 euro per jaar!
En dat alleen maar om (mogelijke) schades enz te mogen claimen?
Dus ook al ben je een brave verzekerde die nooit iets claimt, die 240 euro ben je sowieso kwijt... (plus de kosten van de verzekeringen).
Lijkt mij reden genoeg om over te stappen naar een ander, als de kleine lettertjes dat toestaan tenminste, al begrijp ik ook niet helemaal wat het belang van de tussenpersoon is in deze kwestie....bovendien heb je er een hypotheek lopen die je ook niet zomaar kan wijzigen/overzetten..
Mat andere woorden...zit je aan die tussenpersoon vast of is het mogelijk om rechtstreeks via je eigen verzekering te claimen?
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: tussenpersoon dwingt ons een abonnement af te sluiten.
De kern hiervan ligt in de volgende nieuwe regel. (Te vinden op http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2009 ... ingen.html)al begrijp ik ook niet helemaal wat het belang van de tussenpersoon is in deze kwestie
Er zijn veel bemiddelingsburo's die alleen maar "bemiddelen". Het verstrekken van de hypotheek besteden zij zelf weer uit aan de hypotheekverstrekker. Tot 2010 kregen zij toch een bonus voor elke door hun "bemiddeling" tot standgekomen hyptoheek. Deze bonus is per 1-1-2010 verboden. Zie hiervoor bovenstaande nieuwe regel.De ministerraad heeft ingestemd met het voorstel van minister Bos van Financiën om per 1 januari 2010 een verbod op bonusprovisies in te voeren. Banken en verzekeraars mogen aan adviseurs niet langer vergoedingen betalen los van de verkoop van een financieel product.
Tussenpersonen moeten voortaan bij verkoop van verzekeringen die verkocht worden bij een hypotheek aan de consument melden hoeveel zij daar aan verdienen.
Concreet betekent het dat veel bemiddelingsburo's hun inkomsten drastisch zien teruglopen. Vandaar dat ze een nieuwe list hebben bedacht, welke ze abonnement hebben genoemd.
De consument heeft hier overigens niks aan.
De hypotheek kan veel beter bij de hypotheekverstrekkende partijen worden aangevraagd, en verzekeringen regel jezelf net zo makkelijk via het internet.
Vandaar mijn eerder advies om dit woeker-abonnement niet te nemen.
Overigens is er geen enkele koopverplichting voor dit abonnement, zoals de bemiddelaars ook weten. Ze proberen je alleen bang te maken door met een uurtarief van euro 125 te schermen in het geval van problemen.
Re: tussenpersoon dwingt ons een abonnement af te sluiten.
Is het berekenen van kosten niet het gevolg van het extra werk ?pijkie schreef: Hier ben ik natuurlijk niet blij mee. Vooral omdat we pas vanaf september vorig jaar deze tussenpersoon hebben voor de verzekeringen. Het contact loopt niet helemaal vlekkeloos. Er zijn al heel wat "problemen" geweest, die dan wel weer recht gezet worden, maar toch.......
Re: tussenpersoon dwingt ons een abonnement af te sluiten.
Het extra werk, dat hij heeft is ten gevolge van het feit, dat hij zelf vergeet te faxen. Verkeerde gegevens invoert, verkeerde adressen en namen in de polis vermeldt.
Zo zijn er door zijn fout verkeerde gegevens doorgegeven aan het kadaster en aan de notaris.
Veel extra stress voor ons. En de nodige kosten om dat weer te verhelpen.
Het mag u duidelijk zijn, dat het vertrouwen in deze tussenpersoon al behoorlijk gedaald was.
De hypotheek is al bijna 4 jaar geleden afgesloten. Het lijkt me dat daar nog de provisie is voor ontvangen. Dit abo is dan een extraatje, lijkt mij.
Zo zijn er door zijn fout verkeerde gegevens doorgegeven aan het kadaster en aan de notaris.
Veel extra stress voor ons. En de nodige kosten om dat weer te verhelpen.
Het mag u duidelijk zijn, dat het vertrouwen in deze tussenpersoon al behoorlijk gedaald was.
De hypotheek is al bijna 4 jaar geleden afgesloten. Het lijkt me dat daar nog de provisie is voor ontvangen. Dit abo is dan een extraatje, lijkt mij.
Re: tussenpersoon dwingt ons een abonnement af te sluiten.
Wanneer hij zoveel fouten maakt lijkt mij dat je dat wel mag belonen door een ander te zoeken...
Re: tussenpersoon dwingt ons een abonnement af te sluiten.
Wat ik hieruit begrijp is dat de tussenpersoon niet meer wordt betaald door de verzekeraars maar door zijn klanten. Ik weet niet hoeveel klanten deze tussenpersoon heeft maar stel dat het er 200...300 zijn, en allemaal nemen ze een abonnement, dan is zijn jaaromzet 48000...72000 euro. Niet echt veel volgens mij.
Het alternatief is natuurlijk per incident uurtje factuurtje betalen.
En de term "dwingt" in de titel lijkt me schromelijk overdreven. Hij kan het hoogstens vragen, en als de klant het niet wil houdt het op.
Het alternatief is natuurlijk per incident uurtje factuurtje betalen.
En de term "dwingt" in de titel lijkt me schromelijk overdreven. Hij kan het hoogstens vragen, en als de klant het niet wil houdt het op.
-
- Berichten: 1779
- Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54
Re: tussenpersoon dwingt ons een abonnement af te sluiten.
De tussenpersoon maakt dus wat foutjes, tot op heden was dat niet zo erg, (kwa kosten) maar voor de toekomst?pijkie schreef:Het extra werk, dat hij heeft is ten gevolge van het feit, dat hij zelf vergeet te faxen. Verkeerde gegevens invoert, verkeerde adressen en namen in de polis vermeldt.
Zo zijn er door zijn fout verkeerde gegevens doorgegeven aan het kadaster en aan de notaris.
Veel extra stress voor ons. En de nodige kosten om dat weer te verhelpen.
Het mag u duidelijk zijn, dat het vertrouwen in deze tussenpersoon al behoorlijk gedaald was.
Hoe moet dat nu verder dan?
Moet je voortaan ook gaan betalen voor je tussenpersoon als er weer iets niet goed gaat?
In dat geval lijkt me een abbonnement van 20 euro mij de oplossing.
Re: tussenpersoon dwingt ons een abonnement af te sluiten.
Als een ander in de uitvoering van de overeenkomst fouten maakt dan hoef je niet te betalen voor de uren die deze persoon nodig heeft om die fouten recht te zetten.
-
- Berichten: 1779
- Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54
Re: tussenpersoon dwingt ons een abonnement af te sluiten.
Ts kan natuurlijk ook een rekening sturen voor de kosten om de fouten te corrigeren (telefoon plus arbeidsloon).alfatrion schreef:Als een ander in de uitvoering van de overeenkomst fouten maakt dan hoef je niet te betalen voor de uren die deze persoon nodig heeft om die fouten recht te zetten.
Stel een uurtarief van 150 euro voor, ( in ieder geval meer als een tussenpersoon).
Re: tussenpersoon dwingt ons een abonnement af te sluiten.
Dit is allemaal het gevolg van de ophef die is gemaakt over de beloning in de financiele wereld. ( nl. de provisie ) De provisie is afgeschaft en de premies zijn nagenoeg gelijk gebleven. De tussenpersoon vraagt nu een uurloon of een abonnement, is niks gek aan. Jullie werken toch ook niet voor niks ?
Je komt wel met een situatie te zitten dat als je onlangs wat hebt afgesloten ( b.v. hypotheek ) je of uurloon of afsluitkosten hebt betaald.....
Je komt wel met een situatie te zitten dat als je onlangs wat hebt afgesloten ( b.v. hypotheek ) je of uurloon of afsluitkosten hebt betaald.....
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: tussenpersoon dwingt ons een abonnement af te sluiten.
Belangrijkste punt is dat je tegenwoordig helemaal geen tussenpersoon meer nodig hebt.De tussenpersoon vraagt nu een uurloon of een abonnement, is niks gek aan. Jullie werken toch ook niet voor niks ?