LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uitbetaling na waterschade

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
moniqueh66

uitbetaling na waterschade

Ongelezen bericht door moniqueh66 »

goedendag

2 weken geleden heb ik waterschade gehad mijn eiken houtenvloer is omhoog gaan staan en moet er dus uit.
afgelopen donderdag is de exper geweest maar stuurde de dag erna nog even een eigen mannetje om de vloer te meten en te bekijken dit mannetje werkt voor een bedrijf waar ze dus allerlei soorten
vloeren verkopen
ik liet de offerte zien en het enigste was flink met de hoofd schudden en zeggen dit bedrag is veel te hoog!!!
zij had 2 keuzes voor mij
een nieuwe vloer bij t bedrijf van t mannetje
of
t kon ook wel een goedkopere vloer ongeacht maar het bedrag wat er dan overblijft moet ik dan delen met de verzekering :?
is dit nou een normale gang van zaken
ook wilde zij (JA t mannetje was een vrouw :D ) niet t bedrag noemen waarvoor ik evt een andere vloer mocht uitzoeken
ik mocht er nog over nadenken
aank dinsdag belt ze

maar waarom krijg ik niet een uitbetaling van een geldbedrag
om zelf een vloer te kopen
en waarommoet de verzekering de helft krijgen als ik geld zou overhouden aan een goedkopere vloer
zit al zeker 20 jaar bij deze verzekering en heb nooit schade

vladja

Re: uitbetaling na waterschade

Ongelezen bericht door vladja »

Staat er in de polisvoorwaarden iets over "reparatieplicht" ? Ik ken dit bij bepaalde casco-autoverzekeringen. Je krijgt dan - als je niet laat repareren - minder uitbetaald, of als je bij een niet aangewezen reparateur laat repareren het bedrag uitgekeerd, wat het bij die reparateur had gekost. Omdat ze daar contracten mee hebben, is het reparatiebedrag dan meestal lager.

Vladja

moniqueh66

Ongelezen bericht door moniqueh66 »

hallo

bedankt voor uw reactie
maar is t niet bij de konijnen
dat als ik een goedkopere vloer neem en er is dan nog geld over ik dat moet delen met de verzekering!!!
waar betaal je dan jaren lang premie voor
ik vind dit best moeilijk om hier een beslisssing in te nemen
is t een normale gang van zaken dat een verzekering mee deelt in he geld wat over blijft?

vladja

Ongelezen bericht door vladja »

Nee dat is niet normaal. Ik heb hier de indruk dat er wat anders gaande is.

De verzekering hoort gewoon het schadebedrag uit te keren tenzij je reparatieplicht als clausule heb staan in de polisvoorwaarden.

Ik heb hier meer de indruk dat iemjand anders mee wil delen in de overwinst van de uitkering als hier goedkoop vervangen moet worden.

Een verzekeringsmaatschappij deelt niet mee in de overwinst voor de helft van een uitkering.

Vladja

Gesloten