LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uitgekeerde schade terugbetalen ?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Imco

uitgekeerde schade terugbetalen ?

Ongelezen bericht door Imco »

Verleden jaar juni heb ik een ongeluk gehad met mijn scooter. Een auto heeft mij aangereden.

In september heb ik 50 % van mijn schade uitgekeerd gekregen van de verzekering omdat ik deels schuldig zou zijn. Nu kreeg ik 2 weken geleden een brief dat ik recht had op het overige bedrag. Dit heb ik inmiddels ook ontvangen.

Vandaag belde de politie mij op dat ik schuldig ben en waarschijnlijk 500 euro terug moet betalen. Dit kunnen ze toch niet zomaar doen als ik in mijn gelijk ben gesteld ?

Andere behandelaar

Re: uitgekeerde schade terugbetalen ?

Ongelezen bericht door Andere behandelaar »

De politie nogwel? En aan wie zou je dan die 500.- moeten terugbetalen?

imco

Re: uitgekeerde schade terugbetalen ?

Ongelezen bericht door imco »

Aan de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij, want daar heb ik de 500 euro van ontvangen

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: uitgekeerde schade terugbetalen ?

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Ik denk dat je heel goed moet oppassen.

De politie belt je NOOIT maar dan ook NOOIT op om te zeggen dat je een schadebedrag toch moet (terug)betalen.

De enige redenen die ik kan bedenken is dat OF de tegenpartij een vriendje heeft zitten bij de politie, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

OF de tegenpartij zelf probeert jou een poot uit te draaien en je het geld aan henzelf te laten betalen. Natuurlijk geven ze dan een bankrekeningnummer op en zeggen ze erbij dat het van die en die verzekeraar is. Maar bij de bank wordt er al bijna nooit meer opgelet of de rekening en de naam met elkaar kloppen. Dan ben je alsnog je geld kwijt.

Nee, wacht je maar gewoon rustig af tot je wat hoort van je eigen verzekeraar. Heb je trouwens een naam/tel.nummer genoteerd van die zogenaamde agent die heeft gebeld?

imco

Re: uitgekeerde schade terugbetalen ?

Ongelezen bericht door imco »

Nee ik was zelf nogal geschrokken dat ik hier over werd gebeld.
Degene die belde wist er trouwens wel alles van af dus dat kan de tegnpartij zelf toch niet zijn?.

Ik wacht alles wel even rustig af

imco

Re: uitgekeerde schade terugbetalen ?

Ongelezen bericht door imco »

Wat de (agent) er ook nog bij zij was dat ik bij de verklaring had opgegeven dat ik schuldig was. Als dit er had gestaan had de verzekering dit toch ook wel te lezen gekregen?. En dan hadden ze sowiezo toch niks uitgekeerd?

DJH
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mei 2005 14:48

Re: uitgekeerde schade terugbetalen ?

Ongelezen bericht door DJH »

Rustig afwachten tot je een schriftelijk verzoek van de verzekeraar van de tegenpartij krijgt. En dan een brief terug schrijven waarin je vraagt naar een uitleg van de ontwikkelingen.

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: uitgekeerde schade terugbetalen ?

Ongelezen bericht door vladja »

Dit is of een poging van de tegenpartij om je een poot uit te draaien of een misselijke grap van een "vriend(in)". De politie oordeelt niet over schuldig of niet en weet niet eens dat jij die 500,-- euro hebt gekregen. Ze bemoeien zich nooit met de afhandeling van schades. Ze maken alleen een proces-verbaal op, wat de verzekeringsmaatschappijen gebruiken om de schuldvraag vast te stellen.

Een verzekeringsmaatschappij keert niet zomaar schade uit om het een week later terug te vragen en dan nog via de politie. Grote onzin !!!

Ik houd op een misselijke grap van iemand uit je kennissenkring, die een ander voor zich heeft laten bellen.

Echte man

Re: uitgekeerde schade terugbetalen ?

Ongelezen bericht door Echte man »

Één advies mis ik nog.
Je eiegen verzekeringsmaatschappij informeren over dat telefoontje.

Succes

Gesloten