LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitvaartakte Thanatos

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Dave1507
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2014 15:01

Re: Uitvaartakte Thanatos

Ongelezen bericht door Dave1507 »

Op deze site zie je de personen die achter deze praktijken zitten. Ze lijken allemaal wel een soort trots of zelfgenoegzaamheid uit te stralen op de foto,s. Toch niks leuker dan mensen te bedotten met zoiets als uitvaartverzekeringen.
http://www.uitvaart-verzekering.nl/#!medewerkers/c1llx

Marianne Lancee
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2014 13:51

Re: Uitvaartakte Thanatos

Ongelezen bericht door Marianne Lancee »

Hallo ook ik heb een gesprek gehad met Thanatos over de uitvaart akte en ook ik heb uit het gesprek opgemaakt dat het een service was van uit de samen werkende verzekeringsmaatschappijen.Er werd niet over geld gesproken.Later bleek dat ik €185,00 pp moest betalen.Daarop heb ik gebeld met Thanatos dat ik er vanaf wilde zien daar ik niet goed was voor gelicht.Vonden zij jammer maar zouden het annuleren.Een week later werd ik weer gebeld door een medewerker of ik interesse had voor de uitvaart akte.Ik zei nee dat had ik al gemeld aan u collega.Dat wist hij niet maar zou het in orde maken dat ik niet meer gebeld zou worden.Nu krijg ik een e-mail zie bijlage.Ik heb weer gebeld op 5 september maar krijg ze telefonisch niet te pakken.Heb wel twee e-mails verstuurd naar Thanatos en Volbregt beheer.

Marianne
Bijlagen
Thanatos.doc
(28 KiB) 92 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Lisare
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2012 09:33

Re: Uitvaartakte Thanatos

Ongelezen bericht door Lisare »

Dat is dus dezelfde reactie die kennelijk iedereen krijgt. De medewerkers weten dus van elkaar niet wat ze doen.

Een lidmaatschap van 5 jaar is natuurlijk ook absurd. Gelukkig duurt een jaar bij Vollebregt maar 6 maanden :lol:
6. Looptijd en opzegging

a. Het lidmaatschap heeft een looptijd van minimaal 5 jaar (30 maanden) en is daarna opzegbaar met een opzegtermijn van een maand. Bij eerdere beëindiging bent u direct 75% van het resterende bedrag verschuldigd.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Uitvaartakte Thanatos

Ongelezen bericht door Shine »

Scherp @Lisare ! Je bent me een slag voor geweest.
Gelijk even printscreen opnieuw gemaakt van de voorwaarden. Vandaag 05-09-2014 tijd 17.35 uur. Kan handig zijn als mensen zich willen beroepen.
Afbeelding

Mallet
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 mar 2010 23:14

Re: Uitvaartakte Thanatos

Ongelezen bericht door Mallet »

In dit artikel zie je ook een aantal interessante uitspraken:

http://amweb.nl/financiele-planning-724 ... -van-smaad

"Yarden zegt op haar beurt dat Vollebregt op onrechtmatige wijze aan klanten komt door te profiteren van wanprestatie van andere tussenpersonen"

"Yarden voert aan dat het Nijmeegse bedrijf op onrechtmatige wijze aan klanten komt. “De klantgegevens van verzekeringnemers zijn slechts bekend bij Yarden en haar tussenpersonen. Vollebregt gebruikt deze portefeuilles op onrechtmatige wijze en profiteert daarmee van wanprestatie van tussenpersonen waarmee Yarden een bemiddelingsovereenkomst heeft gesloten"

"“Wij kopen portefeuilles op en werken die projectmatig met een telefonisch team af, dat wel.” Ook koopt het bedrijf, dat overigens zelf geen aanstelling bij Yarden heeft, leads van andere tussenpersonen. Voor € 35 per stuk ontvangt het gegevens van klanten wiens uitvaartverzekering bijna vijf jaar loopt (en die dus recht hebben op een afkoopwaarde)"

Lekkere business.

Linneke78
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 sep 2014 10:28

Re: Uitvaartakte Thanatos

Ongelezen bericht door Linneke78 »

Ook ik ben gebeld door Thanatos, die zich voordoet alsof ze in naam van axent bellen. En dat het verstandig is mijn uitvaartwensen vast te leggen. Prima, vind ik een goede zaak, maar over een officiele akte van €187,50 :shock: wordt met geen woord gesproken. Vervolgens krijg ik een e-mail waarin staat dat ik lid ben geworden en dus MAAR €31,25 hoef te betalen voor de akte en dat ik maandelijks €2,50 lidmaatschapskosten verschuldigd ben. Pardon??? Ik weet van niks. Hier is mij tijdens dit telefoongesprek niets over verteld. De akte heb ik overigens nog niet eens ontvangen...
In mijn ogen: Thanatos is pure oplichterij!!

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Uitvaartakte Thanatos

Ongelezen bericht door Shine »

.Provisieverbod schreef:
Verder kan iemand er nog altijd voor kiezen om de akte zonder lidmaatschap af te nemen tegen de oude prijs van € 187,50. Dit is de reden dat dit bedrag is blijven staan op de site. Cliënten gaan te allen tijde zelf akkoord met onze propositie.
Wat neuzelt u nou! Online is het sowieso niet meer mogelijk om voor die optie te kiezen. En als ik uw email lees die gestuurd wordt naar consumenten na het telefoongesprek, krijgen ze die keuze daar ook niet voorgelegd. Ze krijgen gewoon dat verrekte lidmaatschap door hun maag gesplitst. Nog even afgezien van het zeer kwalijke feit dat ze helemaal niet over de kosten worden geinformeerd! En nog afgezien van het zeer kwalijke feit dat dus emails gestuurd worden met daarin een Axent logo!
U misleidt en bedriegt.
Een lidmaatschap (Stenen!) waar u op gokt dat mensen dit vergeten na verloop van tijd en dan, na die 5 jaar, maandelijks door voor blijven betalen zonder dat ze het in de gaten hebben.

Wederom geeft u geen antwoord op mijn vragen!
- wat kost het als iemand het 2x per jaar aanpast (die wensenlijst)
- wat gebeurd er met de wensenlijst/akte als iemand na 5 jaar zijn Stenen lidmaatschap beëindigd? Blijft die bij u wel actief in de database?
.Citaat email naar consument:
(..) U bent tevens lid geworden van Thanatos Uitvaardiensten. Het gaat in uw geval om een zogeheten ‘Stenen Lidmaatschap’. Thanatos is een landelijk samenwerkingsverband van mensgerichte uitvaartverzorgers en kwalitatief hoogwaardige financieel adviseurs. Wij stellen ons ten doel zoveel mogelijk voordeel voor onze leden te realiseren.
U stelt zich ten doel zo veel mogelijk voordeel (lees gewin) voor uw bedrijf te realiseren.

Overigens opmerkelijk dat u mbt de andere lidmaatschap vormen, momenteel Monuta verzekeringpakket, sier maakt met uw akte, terwijl Monuta dit gewoon gratis voor haar klanten heeft! U laat ze dus voor iets betalen, wat feitelijk door Monuta gratis wordt aangeboden aan haar klanten.


Inmiddels heeft Thanatos het aantal maanden (30) gecorrigeerd naar 60 op haar website.

Mootje1980
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2014 16:57

Re: Uitvaartakte Thanatos

Ongelezen bericht door Mootje1980 »

Ik heb na de mail van donderdag (die meerdere mensen hebben gekregen) een boze mail gestuurd met daarin de eis om een vlotte reactie en een bevestiging dat er geen kosten zullen zijn en geen sprake is van een lidmaatschap.
Daarin heb ik ook gevraagd om de dag erna te reageren en dat ik anders een klacht ga indienen en aangifte ga doen.
Vandaag kreeg ik pas weer een vage reactie.

Ik heb nog geen klacht ingediend bij het AFM. k heb wel de politie gesproken maar omdat er nog niets is afgeschreven heeft er geen strafbaar feit plaatsgevonden en kan ik dus geen aangifte doen. Hun advies is dus de klacht in te dienen en het rekeningnummer te blokkeren. En heel duidelijk te maken dat ik niets met Thanatos te maken wens te hebben.
Mensen hier bij wie er daadwerkelijk geld is afgeschreven zouden natuurlijk wel aangifte kunnen doen.

Ik heb het ook getipt bij de redactie van het programma Opgelicht, die zullen er vast niets mee doen maar wie weet... Het idee dat er misschien toch een aantal mensen intrappen maakt me boos en verdrietig. 187,50 is toch gewoon heel veel geld voor de meeste gezinnen in deze tijd..... :(

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Uitvaartakte Thanatos

Ongelezen bericht door Shine »

@Mootje

Je zegt dat je vandaag een vage reactie hebt gekregen van Thanatos.
Hoe luidde die vage reactie precies? Kun je die hier plaatsen? Dit even voor de volledigheid!

Alvast dank.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Uitvaartakte Thanatos

Ongelezen bericht door sjoegel »

Gezien de vele klachten en de ronduit bedrieglijke praktijken van Thanatos alias M.Vollebregt denk ik dat er binnenkort wel een TV itempje zit aan te komen. :twisted:

Mootje1980
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2014 16:57

Re: Uitvaartakte Thanatos

Ongelezen bericht door Mootje1980 »

@ shine

Hieronder de inhoud van het mailtje. Het is een kort op zichzelf staand mailtje (k had liever een reply gehad). Het is niet persoonlijk aan mij gericht, ik wordt cliënt genoemd, terwijl ik graag mijn eigen naam had zien staan. Er wordt niet naar de inhoud van mijn mail gerefereerd en ook blijven ze vaag over wat er nu concreet afgesproken is. Ik denk dat dit mailtje expres zo minimaal is opgesteld dat ik het niet als bewijs kan aandragen.
Ik heb wederom een mail gestuurd en gevraagd om een reply van mijn mail, aan mij persoonlijk gericht.

Trouwens, ik zag vandaag dat er toch een bedrag van 350 euro is geïncasseerd. Dat is de prijs van de losse aktes, dus niet van het stenen lidmaatschap met de akte van 31,nogwat. Ik ga dit bedrag uiteraard terug proberen te halen via de bank en nu kan ik volgens mij dus wel een officiële aangifte doen. Maar ondanks de twee mailtjes waarin men doet geloven dat de kosten zullen vervallen, wordt dat dus wel mooi gedaan..

Verder vertelde iemand mij dat ik voor dit soort zaken ook de onbudsman zou moeten bellen. Klopt dat?
Vergeet ik dan nog iets? Ik hoop echt dat alles goed komt, ik baal er ontzettend van want ik heb eigenlijk helemaal geen zin, tijd en energie voor deze onzin.

Hieronder de mail

From: [email protected]
To: [email protected]
Subject: Wij hebben uw e-mailbericht in goede orde ontvangen
Date: Mon, 8 Sep 2014 01:31:49 +0200

Geachte cliënt,


Wij hebben uw e-mailbericht in goede orde ontvangen en zullen zulks afwikkelen zoals u dat wenselijk acht.

De Thanatos Uitvaartakte is opgemaakt naar aanleiding van een met u gevoerd telefoongesprek. Hierbij is klaarblijkelijk de nodige miscommunicatie aan de orde geweest, hetgeen ons spijt.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons uiteraard e-mailen via [email protected].


In de verwachting u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd, verblijf ik.



Met vriendelijke groet,

Vollebregt Verzekeringen | Thanatos

M.S. Vollebregt (Maurice)
Algemeen Directeur

Linneke78
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 sep 2014 10:28

Re: Uitvaartakte Thanatos

Ongelezen bericht door Linneke78 »

Mootje1980 schreef:

Hieronder de mail

From: [email protected]
To: [email protected]
Subject: Wij hebben uw e-mailbericht in goede orde ontvangen
Date: Mon, 8 Sep 2014 01:31:49 +0200

Geachte cliënt,


Wij hebben uw e-mailbericht in goede orde ontvangen en zullen zulks afwikkelen zoals u dat wenselijk acht.

De Thanatos Uitvaartakte is opgemaakt naar aanleiding van een met u gevoerd telefoongesprek. Hierbij is klaarblijkelijk de nodige miscommunicatie aan de orde geweest, hetgeen ons spijt.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons uiteraard e-mailen via [email protected].


In de verwachting u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd, verblijf ik.



Met vriendelijke groet,

Vollebregt Verzekeringen | Thanatos

M.S. Vollebregt (Maurice)
Algemeen Directeur
Dit mailtje heb ik vandaag ook gehad. Dit is nou weer echt zo'n nietszeggende, algemene mail.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Uitvaartakte Thanatos

Ongelezen bericht door Shine »

Ze maken er een puinzooi van en volgens mij overtreden ze ook stevig de telemarketing wetgeving.
Ik zit er wat dubbel in: is het nou financiele dienstverlening of gewoon verkoop van een niet financieel product.

Mij lijkt dat, in het geval van die Uitvaartwensenlijst Thanatos (niet officiele) Akte, gewoon de wet op Telemarketing van toepassing is. Het is immers een los staand product en geen financiële dienstverlening, zoals een verzekering oid. En dan gaat Thanatos daarmee de boot in.

Mijn advies is: neem contact op met ACM en/of Consuwijzer. Ga in iedergeval een klacht bij 1 van deze twee instanties een mbt Thanatos indienen.
Bewaar alle stukken die u hebt verstuurd en ontvangen goed. Kan als bewijs erg handig zijn!

Website Acm:
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verko ... marketing/

Website consuwijzer
https://www.consuwijzer.nl/


Overigens schijnt Vollebregt ook iets met Telemarketing en Consultancy van doen te hebben. Vollebregt lijkt wel een Octopus.....

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Uitvaartakte Thanatos

Ongelezen bericht door Shine »

. Mootje schreef:
Ook mij is bovenstaande overkomen. Toen ik het bedrag onderaan de brief zag staan heb ik vol ongeloof opgebeld. Om mij 'tegemoet te komen' zou ik maar het halve bedrag moeten betalen en zou het in termijnen afgeschreven worden. Maar nog behield ik het gevoel dat me één poot werd uitgedraaid in plaats van twee.
Even los van het feit dat u ze helemaal niet wilt,.... Dan kom ik met geen mogelijkheid op bovenstaande toezegging.
Het is sowieso een vreemd, niet te herleiden bedrag dat ze u laten betalen en van uw rekening hebben geïncasseerd.
. Mootje schreef:
Trouwens, ik zag vandaag dat er toch een bedrag van 350 euro is geïncasseerd. Dat is de prijs van de losse aktes, dus niet van het stenen lidmaatschap met de akte van 31,nogwat.
Akte Zonder Stenen Lidmaatschap:
Normaal € 187,50.
Voor u geldt de helft dus € 93,75
Als ik uw betaald bedrag €350,00 deel door €93,75 dan kom ik uit op 3,7 akte.
Nduh?!

Akte mét Stenen Lidmaatschap:
Normaal €31,25 + (60x€2,50) €150,00 = € 181,25.
Voor u geldt de helft dus € 90,63
Als ik uw betaald bedrag €350,00 deel door €90,63 dan kom ik uit op 3,8 akte.
Nduh?!

Zoals u ziet kom ik met geen enkele mogelijkheid op een helft van wat dan ook uit. Noch zonder -, noch met lidmaatschap!
Ik weet niet hoeveel aktes u hebt laten maken, maar dan nog, het is en blijft een opmerkelijk spookbedrag. Zelfs al zou het de normale prijs in beide gevallen zijn, kom ik nooit op die €350,00 uit. Dus......grote vraag hoè is de berekening van deze €350,00 tot stand gekomen?? Uit dit bedrag is ook niet op te maken of het wel of niet een lidmaatschap betreft. Ik zou er dus maar niet al te gevoeglijk van uit gaan dat het per definitie gèèn lidmaatschap betreft.

Hoeveel prut aktes betrof het in uw geval?

[email protected]
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2014 10:43

Re: Uitvaartakte Thanatos

Ongelezen bericht door [email protected] »

namens mijn schoonouders wil ik me aansluiten bij alle waarschuwingen omtrent Thanatos. Ook zij zijn tel. benaderd en op een sluwe manier behandeld waardoor ze nu 2 aktes thuis gestuurd hebben gekregen. Terwijl mijn schoonmoeder duidelijk heeft aangegeven niet voor haar man te kunnen/willen spreken heeft ook hij de akte toegezonden gekregen en er is zelfs niet met hem gesproken. Het voelt als pure oplichterij. Heb thanatos getracht te bellen, maar na 25x de moed opgegeven, toen mail naar hen verzonden waar nog geen reactie op is gekomen. Mijn schoonouders blokkeren de rekening zodat ze in ieder geval het geld niet zullen verliezen en schakelen de politie in om aangifte te doen.
Tevens is per juni de regel van kracht dat er zonder schriftelijk toezegging geen automatische incasso mag plaats vinden, wat Thanatos dus ook gewoon aan hun laars lappen
Wij hopen dat er snel een einde komt aan deze oneigenlijke praktijken van Thanatos!
Wees gewaarschuwd.
gr.G

Mootje1980
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2014 16:57

Re: Uitvaartakte Thanatos

Ongelezen bericht door Mootje1980 »

Klopt, Shine. Ik heb het bedrag niet goed neer gezet hier. Er was 375 euro afgeboekt dus 2 x keer de normale prijs (we hebben ook twee aktes ontvangen). Dus niet de helft zoals eerder was toegezegd en ook niet het stenen lidmaatscha waar ook oer gecommuniceerd is. Het zou me niets verbazen als ze eerdaags ook die bedragen gaan incasseren.

Linneke78
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 sep 2014 10:28

Re: Uitvaartakte Thanatos

Ongelezen bericht door Linneke78 »

Als ik de automatische incasso van thanatos/vollebregt wil blokkeren bij de bank, heb ik dan een tegenrekening nodig van beiden, of is een bedrijfsnaam voldoende? Weet iemand dit?

jolinos
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 apr 2005 12:14

Re: Uitvaartakte Thanatos

Ongelezen bericht door jolinos »

Even een vraag zou iemand waar het geld al van geincasseerd is het rekeningnr en naam van hoe het is geincasseerd willen plaatsen dat voor diegene die het wilt kan het evt al laten blokkeren zodat niks kan worden afgeschreven.

Marianne Lancee
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2014 13:51

Re: Uitvaartakte Thanatos

Ongelezen bericht door Marianne Lancee »

Heb deze mail verstuurd naar Thanatos

Beste Heer /Mevrouw,
Nu krijg ik weer een mail waar ik niet om gevraagd heb.Ik had mij al af gemeld voor de diensten die u aanbied zie bij gevoegde e-mail.Waar ik trouwens van u geen antwoord op heb gekregen.

Ik wil geen lid worden dus er wordt ook geen geld van mijn rekening af geschreven.
Met vriendelijke groet
Marianne Lancee



Heb inmiddels deze mail ontvangen.


Geachte cliënt,


Wij hebben uw e-mailbericht in goede orde ontvangen en zullen zulks afwikkelen zoals u dat wenselijk acht.

De Thanatos Uitvaartakte is opgemaakt naar aanleiding van een met u gevoerd telefoongesprek. Hierbij is klaarblijkelijk de nodige miscommunicatie aan de orde geweest, hetgeen ons spijt.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons uiteraard e-mailen via [email protected].


In de verwachting u hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd, verblijf ik.





Met vriendelijke groet,

Vollebregt Verzekeringen | Thanatos

M.S. Vollebregt (Maurice)
Algemeen Directeur

mart2345
Berichten: 79
Lid geworden op: 04 aug 2014 02:12

Re: Uitvaartakte Thanatos

Ongelezen bericht door mart2345 »

En inmiddels is er een topic aangemaakt waaruit blijkt dat Radar hier een leuk item over gaat uitzenden komende maandag. En als ik dit topic lees lijkt me dat zeer terecht. Ik krijg een enorm vieze smaak in mijn mond van dit alles. Wat een fout bedrijf.

Gesloten