LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitvaartverzekering verplicht?! Proöp en/of Dela ?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
G.C. Simonse

Uitvaartverzekering verplicht?! Proöp en/of Dela ?

Ongelezen bericht door G.C. Simonse »

Vandaag werd ik benaderd door een vriendelijke jongeman, die zei dat dat hij mij vragen wilde stellen over uitvaartverzekering. Eén van deze vragen was: "bent u op de hoogte van het feit dat een uitvaartverzekering per 01-01-2008 verplicht is?" Ik heb hierover direct mijn twijfels geuit, maar hij hield voet bij stuk.

Direct even Postbus 51 gebeld, en die vertelden me dat het onjuiste informatie is. Direct de enquêteur weer opgezocht en gevraagd voor welke organisatie hij werkt: DELA. Vervolgens Dela gebeld. Zij zeggen dat zij niet werken met huis-aan-huis benadering. Meneer weer opgezocht, zijn kaartje gevraagd, maar dat lag in de auto. Hij hield vol voor Dela te werken. Op zijn enqueteformulier stond echter de naam van Proöp. Deze maatschappij biedt volgens internet een verzekering van Dela aan. Alsnog vreemd dat deze persoon niet ronduit toegeeft van Proöp te zijn…

Deze persoon geeft dus meervoudige onjuiste informatie. Ik zou geen verzekering bij hem willen.

A.Heksenberg

Re: Uitvaartverzekering verplicht?! Proöp en/of Dela ?

Ongelezen bericht door A.Heksenberg »

Geachte heer/mevrouw Simonse,

U bent benaderd door proop advies (www.proopadvies.nl). U heeft simpelweg van doen gehad met een 'adviseur' die gegronde redenen had om u een uitvaartverzekering aan te smeren. Niet op basis van een goed verhaal, want anders had hij die argumenten wel kenbaar gemaakt. Ook niet op basis van enige zorg om uw situatie, nee die speelt voor hem totaal geen rol. Het was gewoon een leugentje om bestwil. Misschien om zijn target voor het jaar nog even binnen te halen. Het is tenslotte bijna kerst.. Dit is echt te triest voor woorden en ik ben bang dat niet de enige bent geweest die onder valse voorwendselen om uw financiele bijdrage wordt gevraagd. En dat noemt zich aviseur! Zelfs dat is een leugen. Ben altijd wel benieuwd hoe die mensen thuis komen. "Nou schat, ik heb weer lekker gewerkt vandaag. Er zijn er toch weer een paar ingetrapt." En de volgende morgen weer in die spiegel kijken... naar een karakterloos gezicht.

Heel adequaat en scherp gehandeld Simonse. Hulde.

roerganger

Re: Uitvaartverzekering verplicht?! Proöp en/of Dela ?

Ongelezen bericht door roerganger »

"bent u op de hoogte van het feit dat een uitvaartverzekering per 01-01-2008 verplicht is?"
Als je iedere dag teletekst leest en regelmatig de koppen van de voorpagina's van diverse kranten, weet je in grote lijnen wel wat er speelt in dit landje. En dan had je geweten dat dit verhaal ronduit nonsens is.

Bovendien: als die verplichting er écht was had de brievenbus wel vol gelegen met allerlei aanbiedingen, en echt niet pas een maand voor de ingangsdatum.

Beetje op de hoogte zijn en redeneren, en je weet al genoeg. Ik zou die vent zo lang mogelijk aan het lijntje houden door allerlei domme vragen te stellen en uiteindelijk te vertellen dat ik allang bij DELA zit (is in mijn geval toevallig echt zo). Hou wel van een lolletje. :wink: :lol: :lol:

Gesloten