LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Unigarant

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Lloyd#
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 aug 2008 21:55

Unigarant

Ongelezen bericht door Lloyd# »

Heeft iemand ervaringen met Unigarant?

Ik ben op zoek naar een andere Aansprakelijkheidsverzekering (Particulier), omdat ik geen recht meer heb op een studentenverzekering. Unigarant biedt wel een gunstige premie, bij volgens mij normale voorwaarden (heb eea vergeleken). Ik wil geen verzekering via een bank afsluiten, ivm flexibiliteit bij bankswitch.

Ik ken de maatschappij niet, weet alleen via hun site dat het een 100% dochter van de ANWB is.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Kadesh
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:30

Re: Unigarant

Ongelezen bericht door Kadesh »

Niets mis met Unigarant, maar volgens mij doen zij alleen zaken via tussen personen.Zij zijn geen direct writer je kunt alleen zaken doen met ze via een tussenpersoon.

Lloyd#
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 aug 2008 21:55

Re: Unigarant

Ongelezen bericht door Lloyd# »

Een tussenpersoon maakt me niet uit, dat is gewoon een kwestie van het formuliertje ergens anders heenzenden. In geval van schade nog handig ook.

Heeft er iemand ervaring met unigarant? Ooit een claim ingediend?

Delta Lloyd en Univé lijken me ook opties, al lees ik over de Univé ook veel negatieve berichten op dit forum en elders.

Wat is een normale dekking voor de AVP 1 mln, 1,5 of 2,5? Sommige maatschappijen bieden standaard 1 mln, anderen diverse mogelijkheden. Ik heb geen gevaarlijke hobby's of sport, voor beroepsmatige fouten/schade helpt een particuliere AVP toch niet?

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: Unigarant

Ongelezen bericht door Henk25 »

Unigarant is niet meer zo goedkoop, het loont om te vergelijken.
Als je een jaarcontract neemt kan je makkelijk overstappen mocht je dat willen. Kijk niet alleen naar de prijs, goedkoop is soms duurkoop.

Lloyd#
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 aug 2008 21:55

Re: Unigarant

Ongelezen bericht door Lloyd# »

Dankje, bij Unigarant zie ik in de voorwaarden nu ook haken en ogen.

Ik twijfel nu nog tussen Delta Lloyd en Univé. Eerste is onderdeel van een internationaal beursgenoteerd concern en tweede is een cooperatie. Met DL heb ik positieve ervaringen, maar het concern staat eerder bloot aan de kredietcrisis en volgende recessie en daarmee iedere mogelijke uitkering nog meer verhinderd dan nu reeds het geval is. Univé zal waarschijnlijk zijn betalingsverplichtingen langer kunnen nakomen. Denk ik nu te ver door?

M.b.t. verzekerd bedrag 1 mln voldoende? Ik heb geen gevaarlijke hobby's of sport.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Unigarant

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik zou met geen zorgen maken over Delta Lloyd. Delta Lloyd heeft reserves die vele malen hoger zijn dan ze wettelijk verplicht zijn. Ook zijn ze binnen het Britse concern een nagenoeg onafhankelijk onderdeel en zullen ze bij dreigende problemen van de 'moeder' waarschijnlijk wel weer zelfstandig worden.

Bovendien, ook al zou Delta Lloyd failiet gaan, dan zou je alleen een probleem hebben als je nét toevallig op dat moment iets doet waarbij je de AVP zou moeten aanspreken. Ik weet niet hoe vaak jij je AVP aanspreekt, maar ik heb dat nog nooit hoeven doen.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Unigarant

Ongelezen bericht door rvkeuken »

wat delta loydd betreft eens met voorgaande, ik zit zelf bij de postbank (daar kan je ook blijven als je van bankrekening switcht), maar ouders zitten bij delta loydd, via tussenpersoon, tot nu toe altijd snelle en correcte afhandeling gehad (2x inbraak).

ellenka
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2008 14:49

Re: Unigarant

Ongelezen bericht door ellenka »

Beste Lloyd#,

Wij zitten ook te denken een verzekering bij Unigarant, welke haken en ogen zie jij in de voorwaarden?

willy52
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2009 21:02

Re: Unigarant

Ongelezen bericht door willy52 »

hallo in maart staat een brommobiel tegen mijn auto.Alles netjes gemeld zodat alles in orde was met foto's en al.Maar,iedere keer weer uitstel en nog eens uitstel terwijl mijn eigen verzekering zegd,zo ook mijn adviseur,dat ze verplicht zijn te betalen maar, weer uitstel. Nou U raad het al dat word een advocaat en een hoop rotzooi.Voor mij is dit een grote nepverzekering.Pas op voor Unigarant willy.

Gesloten