LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Unive gooit mij uit de verzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.

Unive ok?

nee
6
38%
ja
10
63%

Totaal aantal stemmen: 16

r.scheper

Unive gooit mij uit de verzekering

Ongelezen bericht door r.scheper »

Ongelovelijk, Unive heeft mijn autoverzekering stopgezet.

Een halfjaar terug rij ik per ongeluk tegen iemands bumper met mijn auto Kleine schade natuurlijk even een schadeformulier uitgewisseld en ieder volgd weer zijn eigen weg. Thuisgekomen leg ik ergens dit formulier neer, Mijn huis is op dat moment een grote puinbak er word druk gewerkt aan de voor en achtergevel van mijn woning. Je voelt het misschien al aankomen ik raak dit schade formulier kwijt in alle gaos.
Zo heb ik direct de unive gebeld en aangegeven dat ik dit formulier kwijt ben en ik de adres gegevens van de andere bestuurder ook niet heb. (Dit Stond alleen op het schadeformulier). Zij ging voor mij zorgen dat ik deze gegevens verstuurd zou krijgen zodat ik een nieuw formulier in kon vullen. Zo krijg ik een tijdje later een brief van Unive of ik dit schadeformulier wil opsturen? Prima allemaal, maar helaas geen adres van die andere bestuurder in de brief vermeld. Ik weer gebeld en aangegeven dat ik dit adres graag zou willen ontvangen zodat ik de gegevens volledig in kan vullen. Zo hoor ik een hele tijd niet meer van deze kwestie. Begin te denken nou ja het is waarschijnlijk goed zo.
Krijg ik na een lange tijd een aangetekende brief of ik zsm het schadeformulier wil versturen anders word ik uit de verzekering gegooit. Ik bellen met diegene die nu in deze brief vermeld staat: krijg ik een collega aan de telefoon vertel hem waarvoor ik bel en vraag of Dhr. XXX aanwezig is. Maar helaas hij is er niet, vraag aan z'n collega kunt u misschien iets betekenen. Hij zegt nee helaas dit is een zaak van mijn collega bel maar even op een ander moment terug.
Bel ik later weer krijg weer een collega aan de telefoon ja sorry maar dit is z'n vrije dag (Dinsdag geloof ik). Ik later weer bellen krijg weer z'n collega ja sorry maar er is op dit moment iemand ernstig ziek bij hem thuis. Nou ik vol begrip vragen zou hij mij anders terug kunnen bellen. Nou dit was wel mogenlijk. Mijn telefoon nr. achtergelaten: hoor ik niets meer van. Heb hem uiteindelijk maar een E-mailtje gestuurd met mijn vraag en een verzoek mijn verzekering niet stop te zetten. Krijg ik direkt een reactie op:

E-mail van XXX van Unive:

Wij proberen u te bewegen om mee te werken aan de afwikkeling van de schade. Hiertoe hebben wij u vele brieven (soms aangetekend) verzonden, hebben u vele malen getracht telefonisch te bereiken. Omdat u of niet reageert op deze brieven, of toezeggingen om medewerking te verlenen niet nakomt, hebben wij uiteindelijk moeten besluiten u op nogmaals aan te schrijven en hierin hebben wij te kennen gegeven de autoverzekering niet voort te willen zetten om bekende redenen. Een bevestiging hiervan heeft u gekregen in de vorm van een aangetekende brief die ik aan u verzonden heb.

Omdat u in het bericht geen relevante nieuwe feiten en/of omstandigheden aandraagt, ontbreekt mij de grond om het aangekondigde royement opnieuw te heroverwegen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

XXX
Advies & Acceptatie
Univé Verzekeringen N.V.

Zo gaat Unive dus ook met zijn klanten om.
Ik heb helemaal het gevoel gekregen dat ik een een of andere crimineel ben die door is gereden na een ongeluk ofzo.

Het was een deukje van niet en nu ben ik zwaar gedupeerd,
Op deze wijze wil ik toch even aan iedereen meegeven dat ook zeker de unive niet altijd even netjes te werk gaat.
Ik baal enorm was eigenlijk altijd wel tevreden met Unive.

Met vriendelijke groet,

R. Scheper

D1RK

Re: Unive gooit mij uit de verzekering

Ongelezen bericht door D1RK »

U had een half formulier kunnen invullen en daarop schrijven dat U de gegevens van tegenpartij wegens deze verbouwing bent kwijt geraakt.

Beter iets als niets, en met handtekening.
Voor zover U wist had U het kunnen invullen.

De ontbrekende gegevens zouden ze dan wel via de andere partij krijgen.
Ze vragen info, en hoeven niets te geven.

Een merk, type en kleur auto van tegenpartij en hou deze geraakt was had U toch wel kunnen insturen.

Vergeet niet dat de plaatselijke dit moet doorsturen naar het Hoofdkantoor en die zoeken de ontbrekende gegevens wel bij elkaar.

Nu U uit de verzekering gezet word zal het lastig worden een andere te vinden.
Naast duurder dus ook geen keuze meer als het tegen zit.

Na enkele weken niets gevonden?
Zij kregen van de tegenpartij toch wel de informatie, en hadden op basis van Uw gegevens de rest wel zelf aangevuld.

Als U naar een kantoor was gegaan en met dit half ingevulde formulier dit persoonlijk met uitleg had ingeleverd was dit geen probleem geweest.

Ik heb zelf ook ooit gegevens verloren omdat de auto na het ongeval uitbrande, uren later en het schade formulier verbrande toen ook!

Ik had dus uitsluitend mijn gegevens verstrekt en zij vulden alles aan.

Zo makkelijk had U problemen kunnen voorkomen.
Beter zoveel mogelijk als niets invullen dus!

r.scheper

Ongelezen bericht door r.scheper »

Idd. Dit had ik natuurlijk moeten doen.
Stom van mij(dat ik dit niet zelf had bedacht), voor mij is het nu te laat maar misschien hebben andere mensen nog iets aan dit advies.
Toch bedankt voor het meedenken.
Met vriendelijke groet,

R. Scheper

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik lees nogmaals en .....

U belde dus geen bewijs.

U mailde en kreeg niets, jammer....

Maar op kantoor langs gaan was beste en waar zit U nu?
Heeft U dit verhaal ook aan hun opgegeven waarom ze U royeerde?

Anders kan de huidige verzekeraar zich beroepen op de voorwaarden.
Jammer dat U niet eerder hier iets plaatste want nu kan ik ook weinig meer doen.

Cor27

Ongelezen bericht door Cor27 »

Dirk,

Een formulier half invullen is inderdaad een goede oplossing, maar dat had Univé natuurlijk ook moeten vertellen al bij de eerste keer bellen van meneer. Niet goed geadviseerd dus door Univé, waardoor meneer uiteindelijk in de problemen is gekomen.

Ik heb zelf ook geen fantastische ervaringen met Univé. Een dag voor mijn vakantie werd mijn auto total-loss gereden. Met spoed alles geregeld wat geregeld moest worden om de volgende dag vroeg naar Schiphol te kunnen. Auto stond inmiddels gestald bij het sleep bedrijf. De kosten zouden door de verzekering gedekt worden.

In mijn vakantie belde de inspecteur met de mededeling dat het even ging duren, omdat hij op vakantie ging nadat wij terug waren. Ik heb zelf na mijn vakantie Univé rechtsbijstand gebeld om te vragen waarom het schade rapport zolang op zich laat wachten en of er niet een andere inspecteur gestuurd kon worden (inspecteur van de tegenpartij overigens). Ik heb nog eens aangegeven dat de stallingskosten steeds verder opliepen, maar dat zou allemaal vergoed worden daar hoefde ik me geen zorgen over te maken. Die kosten moet je zelf voorschieten en de rekening kun je opsturen. Mijn auto heeft er uiteindelijk 35 dagen gestaan voordat de inspecteur alles geregeld had.

De reactie van de tegenpartij was, dat wij niet hadden gereageerd op telefoontjes van de inspecteur. We zijn de hele vakantie mobiel bereikbaar geweest en ik heb geen gemiste oproepen gezien. Ook was mijn voicemail niet ingesproken. Dat verhaal van de inspecteur klopt dus niet. Uiteraard weet Univé rechtsbijstand dit ook, ik had ze notabene zelf nog gebeld waar de uitslag van de inspecteur bleef en of er niet een andere gestuurd kon worden. Uiteindelijk heeft de tegenpartij ongeveer 25% van de stallingskosten betaald, wat betekent dat ik 300 EUR zelf betaald heb. De reactie van Univé was dat ze vonden dat de tegenpartij erg coulant geweest was.

Ik voel me dus goed in mijn hemd gezet door Univé. Je wordt door je eigen verzekering als leugenaar uitgemaakt.

Deurwaarder Mark

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Ik heb alleen maar goede ervaringen met Unive. Recent zelfs nog een uitkering gekregen voor een schade waar ik niet eens voor verzekerd was. Uit coulance... Ging om € 150,00, geen wereldbedrag, maar ik heb nog nooit eerder meegemaakt dat een verzekering iets uitkeert waar ik niet voor verzekerd ben!

Cor27

Ongelezen bericht door Cor27 »

Niet verkeerd Mark. Ik zou al tevreden zijn als ze gewoon doen wat ze beloven.

mvans

Ongelezen bericht door mvans »

De topicstarter gaat niet vrijuit maar ook Unive laat hier behoorlijke steken vallen. Weet uit eigen ervaring dat Unive niet altijd even netjes is en dat Unive erg snel mensen royeert, ook indien het hun eigen schuld is.

Voorbeeld: Echtpaar verhuist en geeft keurig adreswijziging door. Wordt verwerkt dus er komt post op het nieuwe adres aan. Alleen gaandeweg wordt door wat voor fout dan ook het nieuwe adres weer overschreven in het systeem van Unive. Ergens medio het jaar gaat er een automatische incasso mis. Na 2 jaar komt er een brief van een deurwaarder, wel op het nieuwe adres overigens. Meteen contact gezocht met Unive en rekening wordt terstond betaald. Alleen deelt Unive aan de telefoon even mede dat betrokkene per direct geroyeerd wordt. Geen enkele termijn of wat dan ook. Klant gaat er tegenin en wordt uiteindelijk in het gelijk gesteld en unive moet de polis weer herstellen. Als Unive een minder mondige klant had gehad was deze er zo mee akkoord gegaan.

Dus de discussie is of Unive wel helemaal zuiver is. En in dit geval heeft Unive wel degelijk steken laten vallen. Pleit TS niet vrij maar werkt wel verzachtend.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

hier kan ik ook wel op inhaken, ik heb het bovenstaande ( adresverwisseling) ook meegemaakt bij univé. wat een stelletje etterbakken zijn het daar zeg.

ik ben daardoor in de schulden geraakt omdat ik een andere zorgverzekering had aangevraagd en tevens ook bij univé verzekerd bleef omdat ze mij niet uitschreven. pas een jaar later kreeg ik bericht dat ik achter liep met betalen. :evil:

ik hoefde ze niet te betalen, ik was niet meer verzekerd. kortom heel verhaal, univé bleef bij zijn standpunt en bracht het tot een rechtzaak en verloor het.
ik blij ik werd uitgeschreven maar niet alleen bij univé maar ook bij de andere verzekeringsmaatschappij omdat zij te horen hadden gekregen dat ik dubbel verzekerd zou zijn en de langstdurende is degene die dit moet handhaven. dus ik was niet meer verzekerd bij beide. nu moet ik door dit alles ruim €800,- zorgtoeslag terugbetalen aan de belasting. omdat ik niet meer verzekerd was in dat jaar.

lang leve Univé. zonder winstoogmerk. goh! gek hé?

Gesloten