LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Univé weet niet wat ze willen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Ramona....

Univé weet niet wat ze willen

Ongelezen bericht door Ramona.... »

Na jaren van geen klachten is december j.l het gelazer begonnen met Unive. Eerst wilden ze om wat voor reden dan ook mijn operatie niet vergoeden, nadat ik ze bijna door de telefoon getrokken heb en een brief op heeele hoge poten heb gestuurd, was het vergoeden ineens geen probleem.

Ik wilde mij bij laten verzekeren. Ik dacht; nu ben ik nog jong en gezond dus nu zal het wel kunnen.

Doordat ik 5-10 jaar geleden in een tijdsbestek 3 (verkeers)ongelukken heb gehad tob ik al jaren met mijn nek. Ik kreeg van de dokter een reeks van 9 behandelingen fysio aangeraden. Dit heb ik aangegeven bij mijn aanvraag om bij te verzekeren. Op basis hiervan werd de aanvullende verzekering geweigerd. Ik kon alleen de tandarts bijverzekeren.

Na een boze mail gestuurd te hebben (zij stuurden de afwijzing nl. ook per mail) kreeg ik 6 weken later ineens een brief dat ik zonder problemen voor álles bijverzekerd kon worden, tandarts én ziektekosten. Vervolgens krijg ik nu nog allemaal rekeningen met terugwerkende kracht vanwege de aanvullende verzekeringen. Ik heb inmiddels al meerdere malen proberen op te zeggen omdat ik bijgeschreven wil worden op de polis van mijn vriend omdat ik geen werk meer heb.

Ze geven hier geen gehoor aan, ik krijg dus geen bewijs van uitschrijving en zo kan ik dus niet bij de andere zkf aanmelden (waar ik overigens al wel geaccepteerd ben).

Wat willen ze nou???

ikke85

Re: Univé weet niet wat ze willen

Ongelezen bericht door ikke85 »

Je moet gewoon langs gaan bij een Onderlinge-kantoor of een regiokantoor. Dan kun je 'live' met iemand de zaken doorpraten. Via hun servicecenter is natuurlijk heel handig, maar in jouw geval zal ik gewoon ff naar zo'n kantoor gaan! Op de website van unive vind je de adressen wel!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Je kunt je beter afvragen wat je zelf wilt. Eerst wil je met alle geweld bijverzekeren en vervolgens wil je er vanaf.

Ramona....

Ongelezen bericht door Ramona.... »

ik zal wel moeten als werkloze...weet je wat zo'n particuliere verzekering kost?!!!! Als ik bij mijn vriend op de polis kan is dat toch veel goedkoper?!!! Eerst lezen ja!

Gast

zo is dat. :lol:

miek1

Ongelezen bericht door miek1 »

Weet je zeker dat je op je vriend zijn polis kan.
Mijn man kan namelijk nadat hij werkeloos is geworden niet ziekenfonds verzekerd worden.
Hij was namelijk altijd particulier en dat betekend dat je ook met WW particulier bent, zeker gedurende het eerste jaar.
Dat kost hem 144 euro per maand van zijn WW. Erg veel.

Gast

Verandert volgend jaar ook als het ZF niet meer bestaat.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Eerst wilden ze om wat voor reden dan ook mijn operatie niet vergoeden,
3 (verkeers)ongelukken heb gehad tob ik al jaren met mijn nek.
9 behandelingen fysio

Ik wilde mij bij laten verzekeren. Ik dacht; nu ben ik nog jong en gezond dus nu zal het wel kunnen.
De tegenstrijdigheid zit in de gegevens.
Jij bent van mening dat je gezond bent, maar de verzekering zal deze mening niet delen, want je bent geopereerd, je tobt met je nek en je hebt fysiotherapie nodig gehad.Het is dan logisch dat ze de aanvraag voor bijverzekeren afwijzen.

6 weken later ineens een brief dat ik zonder problemen voor álles bijverzekerd kon worden, tandarts én ziektekosten. Vervolgens krijg ik nu nog allemaal rekeningen met terugwerkende kracht vanwege de aanvullende verzekeringen. Ik heb inmiddels al meerdere malen proberen op te zeggen omdat ik bijgeschreven wil worden op de polis van mijn vriend omdat ik geen werk meer heb. ik krijg dus geen bewijs van uitschrijving
Je stelde eerst alles in het werk om bij verzekerd te kunnen worden.
Volgens de regels van de maatschappij kon dat niet, maar hebben ze waarschijnlijk uit coulance toch toe gegeven. En op dat moment wil jij over naar een ander zkf.
Reken maar dat ze daar echt niet blij mee.
Vandaar dat ze je niet laten gaan en eerst de geinvesteerde centen terug wil hebben.

Gesloten