LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] unive wil maar niet uitkeren
-
unive wil maar niet uitkeren
Nadat in juli mijn relatie is beeindigd heb ik mijn reis geannuleerd op advies van telefonist bij unive waar ik een annuleringsverzekering had. Ik heb meegewerkt met het onderzoek en alle gegevens opgestuurd. Na 4 maanden heb ik nog niks gehoord over de afronding dus heb ik een sommatie brief gestuurd om het bedrag alsnog te ontvangen of in ieder geval een antwoord over de uitslag. Maar nu verzinnen ze steeds weer een nieuwe smoes om het geld maar niet te hoeven betalen. Het gaat om 4500 euro dus ik wil dat ze nu aangeven wanneer ze het gaan betalen. Ze zoeken overduidelijk alle manieren om dit maar niet te hoeven doen. En een afwijzing geven ze ook niet dus ik heb duidelijk recht op dit geld. Ik kan iedereen ook afraden om ooit nog een verzekering af te sluiten bij Unive, want ze keren toch niet uit ook al heb je gelijk. Ik zal in ieder geval alles doen om zoveel mogelijk mensen te waarschuwen voor de wanprestaties van Unive!
Re: unive wil maar niet uitkeren
Ga eens langs het bijkantoor ,( zit in elke stad), praat makkelijker dan via papier of telefoon.
Welke "smoezen" verzinnen ze (in uw ogen) dan om niet te hoeven uit te keren?
Meestal als de afwikkeling van een schade zo lang duurt, is er meer aan de hand.
U spreekt ook over een onderzoek? Wat voor onderzoek precies?
Het kan zijn dat ze denken dat er iets niet klopt ( Ik zeg niet dat dat zo is) en dan kost het tijd om alles uit te zoeken....
U spreekt ook over een onderzoek? Wat voor onderzoek precies?
Het kan zijn dat ze denken dat er iets niet klopt ( Ik zeg niet dat dat zo is) en dan kost het tijd om alles uit te zoeken....
-
k hoop dan dat u getrouwd was of samenlevings contract had ,anders wordt er helemaal niets vergoed...
beetje rare reactie nog niks gehoord na 4 mnd maar allerlei smoezen en onderzoek..
ze zullen misschien idd gaan kijken of u er recht op heeft....logisch..
beetje rare reactie nog niks gehoord na 4 mnd maar allerlei smoezen en onderzoek..
ze zullen misschien idd gaan kijken of u er recht op heeft....logisch..
Als uit de sommatie brief Unive in gebreke hebt gesteld of duidelijk is dat je dit bedoelde dan heb je recht op de wettelijke rente en incassokosten na de gestelde datum. Voorbeelden kun je hier vinden:
http://juridisch.opstellen.net/Voorbeel ... kestelling
http://voorbeeldbrief.blogspot.nl/2012/ ... lling.html
http://juridisch.opstellen.net/Voorbeel ... kestelling
http://voorbeeldbrief.blogspot.nl/2012/ ... lling.html
uberhaupt zal er geen telefonist zijn die u heeft "geadviseerd"om een reis te annuleren.....
Valt uw claim wel onder de dekking van uw annuleringsverzekering?
Valt: uit elkaar gaan van een relatie onder de gedekte evenementen? of alleen als u gehuwd was of een samenlevingscontract heeft? Zie ook de reactie van Rozemarijntje.
Valt uw claim wel onder de dekking van uw annuleringsverzekering?
Valt: uit elkaar gaan van een relatie onder de gedekte evenementen? of alleen als u gehuwd was of een samenlevingscontract heeft? Zie ook de reactie van Rozemarijntje.
Volgens punt 6.6 van de voorwaarden zou het samenwonen op zich al voldoende zijn, dus het is niet nodig getrouwd te zijn of een contract te hebben.
http://www.unive.nl/particulier/documen ... kering.pdf
http://www.unive.nl/particulier/documen ... kering.pdf
Verreweg de belangrijkste afdeling bij verzekeringsmaatschappijen is de afdeling waar men alles in het werk stelt om niet te behoeven betalen. Het is niets nieuws dat er bij vele verzekeringen het de gewoonte is om in eerste instantie alle schadeclaims af te wijzen. Verderop in het traject wordt er van alles verzonnen ("Oh, U heeft geen aankoopfacturen ?", "Ah, er zat toch benzine in de auto" etc etc) en van alles verzonnen de boel te vertragen. Het is van belang werkelijk alles bij te houden, met wie je gesproken hebt etc etc en zoveel mogelijk eventuele toezeggingen zwart op wit te krijgen.
In correspondentie is het verstandig ultimata te stellen en ook helpt het ze bij voorbaat aansprakelijk te stellen voor eventueel te maken kosten.
In correspondentie is het verstandig ultimata te stellen en ook helpt het ze bij voorbaat aansprakelijk te stellen voor eventueel te maken kosten.
-
Geachte heer/ mevrouw,
Graag ontvangen we uw klantgegevens zodat we u wellicht verder kunnen helpen.
Wilt u uw gegevens mailen naar [email protected] ?
Met vriendelijke groet,
Univé webteam ^EN
UNIVÉ VERZEKERINGEN
Graag ontvangen we uw klantgegevens zodat we u wellicht verder kunnen helpen.
Wilt u uw gegevens mailen naar [email protected] ?
Met vriendelijke groet,
Univé webteam ^EN
UNIVÉ VERZEKERINGEN
-
Geachte [persoonsgegevens verwijderd door de moderator]
Uw schadeclaim wordt op dit moment inhoudelijk door Univé behandeld. Om uw privacy te beschermen, gaan wij hier niet inhoudelijk op uw klacht in.
Voor verdere vragen of voor de actuele status kunt u altijd contact opnemen met de afdeling Speciale Zaken of de schadebehandelaar. We hebben u op de hoogte gesteld van de namen en telefoonnummers van deze personen.
Met vriendelijke groet,
Univé Verzekeringen
Webteam ^EN
Uw schadeclaim wordt op dit moment inhoudelijk door Univé behandeld. Om uw privacy te beschermen, gaan wij hier niet inhoudelijk op uw klacht in.
Voor verdere vragen of voor de actuele status kunt u altijd contact opnemen met de afdeling Speciale Zaken of de schadebehandelaar. We hebben u op de hoogte gesteld van de namen en telefoonnummers van deze personen.
Met vriendelijke groet,
Univé Verzekeringen
Webteam ^EN
tussen de regels door lees je dan: opzouten mevrouw van E*, u weet donders goed waar het hier om gaat!
( privacy en wel haar naam benoemen, slordig Univé!)
( privacy en wel haar naam benoemen, slordig Univé!)
Ahh afdeling speciale zaken , meestal is dat de andere naam voor fraudezaken, wil niet zeggen dat dat bij u ook speelt TS, het gebeurt ook dat een zaak naar Fraude gaat om dat er indicatoren zijn, maar dat het vermoeden fout bleek te zijn....
Ook ik vind het niet netjes dat u mw bij de naam noemt Unive
Ook ik vind het niet netjes dat u mw bij de naam noemt Unive
wow, moderator heeft dit opgepakt! Netjes,mensen.
-
Nou netjes idd van moderatie..
Ik oordeel niet je weet nooit wat erg gespeeld heeft..controle lijktme normaal bij dit soort annuleringen.
MAAR UNIVE TOP ZEG!!! Gaan goed met de privacy om!!!
Scoort punten dit
Ik oordeel niet je weet nooit wat erg gespeeld heeft..controle lijktme normaal bij dit soort annuleringen.
MAAR UNIVE TOP ZEG!!! Gaan goed met de privacy om!!!
Scoort punten dit
Pffff, Wel erin zetten om uw privacy te beschermen, maar het was wel nodig voor de moderatie om de naam van TS weg te halen...
Werkelijk en dan zo laf zijn om niet de eigen naam even neer te zetten maar zich lekker verschuilen achter het "webteam". Dus inderdaad...
Werkelijk en dan zo laf zijn om niet de eigen naam even neer te zetten maar zich lekker verschuilen achter het "webteam". Dus inderdaad...
rozemarijntje schreef:..MAAR UNIVE TOP ZEG!!! Gaan goed met de privacy om!!!
Scoort punten dit
Ik kan best begrijpen dat dit soort dingen onderzocht wordt. Sommigen hebben ineens "geen zin" meer in de geboekte vakantie, maarja da's geen geldige reden. Een relatiebreuk kan dat wel zijn, maarja dat kan ook best verzonnen zijn natuurlijk.Leojes30 schreef:Ahh afdeling speciale zaken , meestal is dat de andere naam voor fraudezaken, wil niet zeggen dat dat bij u ook speelt TS, het gebeurt ook dat een zaak naar Fraude gaat om dat er indicatoren zijn, maar dat het vermoeden fout bleek te zijn....
Ik zeg niet dat dit bij TS aan de hand is, maar er zullen er vast zijn die dat wel eens geprobeerd hebben.
Ja Emmy en wat ook veel gebeurd dat de claim eerder afgewezen is om aan andere reden , en dat er daarna ineens een relatiebreuk is, mensen begrijpen echt nog steeds anno 2012 dat ieder telefoontje geregistreerd wordt....
Het is ook vast een smoes waarmee ze de werkelijke reden willen verbergen.Emmy75 schreef:Pffff, Wel erin zetten om uw privacy te beschermen, maar het was wel nodig voor de moderatie om de naam van TS weg te halen...
Precies, je zou ze de kost moeten geven af en toe.. Sja zo'n relatiebreuk is natuurlijk wel een van de makkelijkste dingen om zich op te beroepen bij een annuleringsverzekering als men inderdaad kwaadwillend is. Bij een overlijden, baanverlies of wat dan ook moet men papieren kunnen overleggen die een kwaadwillende niet zomaar kan overleggen. Er zijn immers ook genoeg relatiebreuken waarbij men het later weer gaat proberen.Leojes30 schreef:Ja Emmy en wat ook veel gebeurd dat de claim eerder afgewezen is om aan andere reden , en dat er daarna ineens een relatiebreuk is, mensen begrijpen echt nog steeds anno 2012 dat ieder telefoontje geregistreerd wordt....
Dat zal best, maar dan hadden ze de 2de reactie beter niet neer kunnen zetten.alfatrion schreef:Het is ook vast een smoes waarmee ze de werkelijke reden willen verbergen.Emmy75 schreef:Pffff, Wel erin zetten om uw privacy te beschermen, maar het was wel nodig voor de moderatie om de naam van TS weg te halen...