LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Universal Leven

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
hwjbrouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2007 21:28

Universal Leven

Ongelezen bericht door hwjbrouwer »

Ik heb bijzonder veel problemen gehad met Universal Leven.

Fout na fout werd door hen gemaakt en hoewel het een flexibel product zou moeten betreffen, resulteren veranderingen altijd in fouten.

Nu heb ik die altijd na veel tijd en inspanningen recht weten te zetten maar het aflopen jaar werden er zonder enige opgaaf van reden duizenden euro's uit mijn fondsen verwijderd. Een correctie op een eerder door gemaakte fout die al eens door mij gecorrigeerd was. Om dat recht te zetten heeft ook weer vele maanden en tientallen mailtjes en telefoontjes gekost.

Vervolgens werden en duizenden euro's geincasserd van mijn Girorekening.

Kortom. Fout na fout die je zelf moet aankaarten en moet oplossen.
Ik maak regelmatig kopien van webpagina's met fondsoverzichten om te controleren wat er nu weer fout is gegaan.

Het is lastig van dit bedrijf af te komen omdat de verzekering aan mijn hypotheek is gekoppeld, maar ik zal iedereen aanraden niet met Universal Leven in zee te gaan.
Ze zijn de "beheerskosten" niet waard.

ktn
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 nov 2006 18:49

Re: Universal Leven

Ongelezen bericht door ktn »

Wellicht kunt u aangeven via welke organisatie u een produkt van Universal Leven hebt afgenomen.

Ik ben verzekerd bij FiNLiFE (ook een UL label) en ben uiterst tevreden over kosten en transparantie. Ik ben zelf werkzaam in de branche en kan de meeste universal life verzekeringen met elkaar vergelijken.

hwjbrouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2007 21:28

Re: Universal Leven

Ongelezen bericht door hwjbrouwer »

Het is het Flexibel Woon- en Leefplan.
Afgesloten i.c.m. Postbank Hypotheek.

Het probleem is dat er niets flexibels aan is. Als ik iets wil veranderen (in de premie, fondsen etc.) gaat dit steevast fout en kost het weken of maanden om dit weer recht te zetten want deze mensen zijn nauwelijks te bereiken en bergrijpen hun eigen "producten" niet.

Kosten en transparatie zijn een ander verhaal.
Belangrijkste is dat mensen verantwoordelijk met min geld omspringen.
Daar worden ze voor betaald.
Het is angstaanjagend zoveel fouten als er gemaakt zijn met mijn verzekering.

voorburg10
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 mar 2004 21:10

Re: Universal Leven

Ongelezen bericht door voorburg10 »

Via jazeker de hypotheker afgesloten. Volgens hen kon er helemaal niets mis gaan met deze constructie.
Ik heb dus een Postbank Levenhypotheek. En een Flexibel Woon- en Leefplan van Universal Leven. Het is een 100% Universal Combinatiefonds.
Als velen waarschijnlijk heb ik mij nooit verdiept in de hypotheek en verzekering totdat Radar ons wakker maakte. Ik ben benieuwd of mijn combinatie ook een fiasco is of dat het wel meevalt.
Ik kan wel een waarde-overzicht sturen.

[email protected]
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 dec 2008 16:03

Re: Universal Leven

Ongelezen bericht door [email protected] »

Vanaf 2007 zijn wij al bezig om de berekening van onze verzekering naar het juiste percentage te krijgen.
Na vele klachten waarin o.a. de tussenpersoon en ook de Postbank een rol hebben gespeeld is het Universal Leven nog steeds niet gelukt om een goede berekening te maken en onze polis te corrigeren.

Wij maken ons nu inmiddels wel ernstig zorgen.

reneecdekker
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2009 16:49

Re: Universal Leven

Ongelezen bericht door reneecdekker »

Vervelend dat ze zo inflexibel zijn. Daarnaast betreft het vermoedelijk ook nog eens een woekerpolis. Ben je al lid geworden van www.verliespolis.nl? Voor € 25,00 behartigen zij je belangen en vechten ze met een team advocaten om die hoge kosten terug te krijgen. Ik heb zelf ook een hypotheek bij de Postbank en die zelfde Universal Leven verzekering.

de5van
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2009 16:19

Re: Universal Leven

Ongelezen bericht door de5van »

Premie/Inleg beleggingsverzekering Universal Leven 2007: 2760,00
Kosten:
Premie overlijdensrisicodekking : 17,17
Kosten verzekeringsmaatschappij (eerste kosten en doorlopende kosten): 40,80
Kosten bemiddelaar of verzekeringsadviseur: 453,75
Aan en verkoopkosten: 82,80
Totalenkosten: 594,00

Van de 12 maandelijkse stortingen betaal ik dus 2 maanden aan kosten, dit heb ik nooit eerder geweten. Mij tussen persoon heeft mij altijd voor gehouden dat Universal Leven de minste kosten in rekening brengen n.l. 1%.

Helaas heb ik dit nooit eerder geweten. Laksheid van mij kant zou kunnen.
Ik heb de problematiek betreffende de woekerpolissen niet direct kunnen volgen wegens verblijf in het buitenland, alles wat ik er nu over lees speelt zich af in 2008.
Ik weet dus ook niet of het nog zin heeft om me nog bij een of andere Stichting aan te melden.
Wie heeft een advies?

reneecdekker
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2009 16:49

Re: Universal Leven

Ongelezen bericht door reneecdekker »

De verjaringstermijn is 5 jaar. Als je je nu aanmeldt en een stuitingsbrief naar je verzekeraar stuurt (meer info op www.verliespolis.nl) verjaart je klacht niet. De meeste procedures zijn nog lang niet afgerond en in de paar gevallen waar al geschikt is, kan je gewoon aanspraak maken op de reeds met anderen gemaakte schikkingen. Succes!

RMG
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2004 20:50

Re: Universal Leven

Ongelezen bericht door RMG »

Ook wij hebben via de jazeker firma een polis afgesloten bij Universal leven. Een firma die nergens op reageert en alleen terugverwijst naar de tussenpersoon.
Zonder overleg heeft Universal leven NA ondertekening van overeenkomst en passeren van de hypotheekakte de samenstelling van de fondsen aangepast. Wij wilden alleen een spaardeel en niets maar dan ook niets met beleggen te maken hebben. Tijdens het onderhandelen over de hypotheek heb ik zelfs gedreigd op te stappen als het woord beleggen nog een keer zou vallen.
In de later thuisgestuurde polis bleek het grootste deel ineens wel op een beleggingsfonds te staan, dat deden ze altijd als er geen fondsen werden aangegeven. Die waren wel degelijk aangegeven 100% sparen, maar dat kon volgens hun niet.
Eerst wilde jazeker niets weten van aanpassen, behalve als wij de kosten op ons zouden nemen, wie maakt er nu een zooitje van en wie strijkt de premie op?Later na tussenkomst van het hoofdkantoor kon er wel aangepast worden op hun kosten. Alleen bleef ik met het gevoel zitten dat het niet klopte, vanaf de aanpassing was er ineens een schuldfonds met een bedrag dat lag rond de kosten van de aanpassing, maar daar hadden ze een pracht van een techinsche uitleg voor. Jaren later toen de overheid de verzekeraars dwong een fatsoenlijk leesbaar overzicht te maken, bleken de eindbedragen per jaar te veranderen, vreemd met 100% gegarandeerde uitkomsten. De rente op het verzekeringsdeel bleek niet vast en zo is de verwacthting nu dat we 2.000 Euro te kort komen aan het einde van de looptijd of in ons geval bijna 4%. Hoezoo gegarandeerd. Universal Leven houdt zich van de domme, de jazeker firma kan niets berijken bij U.L. en dus moeten wij maar afwachten, het kan ook nog goed komen.

Ik wil geen hogere uitkering, geen lagere uitkering maar dat wat er is afgesproken en wel voor 100%, onze volgende stap is nu de toezichthouder, ik ben het geknoei van beide firma;s spuugzat. Oh ja toen ik U.L de standaardbrief over de woekerpolis stuurde waren ze ernstig beledigd, hoe durf je... :twisted:

Gesloten