LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerde type auto verzekerd, geld terug?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
sandersiep

Verkeerde type auto verzekerd, geld terug?

Ongelezen bericht door sandersiep »

Hallo,

Gisteren ben ik er achter gekomen dat ik al 2,5 jaar 30 euro te veel per maand betaal aan mijn autoverzekering.
Dit komt omdat UNIVE een verkeerd type auto heeft gebruikt.
Ik heb een Subaru Impreza GT Turbo AWD en ze hebben een Subaru Impreza GT Turbo AWD@ verzekerd. Deze auto is ruim 10.000 euro duurder.

UNIVE wijgerd het teveel betaalde premiebedrag terug te geven, omdat de verzekerde waarde vermeld stond op mijn polis. Deze heb ik overigens niet hoeven te ondertekenen.
Op de polis stond: Beperkt kasko incl. btw, incl afl kosten: E 38.810
Hieruit had ik dus volgens UNIVE moeten concluderen dat er iets verkeerd was gegaan.
UNIVE heeft mij dit telefonisch laten weten. Kan ik hierop bezwaar maken en zo ja hoe?

In het regelement van UNIVE staat een stukje hierover:
4.3 De verzekeringsnemer heeft aanspraak op teruggave van de door de maatschappij ontvangen premie indien hij bewijst dat de onvolledige of onjuiste opgave hem niet kan worden toegerekend.

Kan iemand mij vertellen of ik nog aanspraak kan maken op het teveel betaalde premie, ca 750 euro!

Alvast bedankt,
Sander

karr-2

Re: Verkeerde type auto verzekerd, geld terug?

Ongelezen bericht door karr-2 »

Eerlijk gezegd denk ik van niet als ik het verhaal zo lees. Als de verzekering al ruim 2,5 jaar loopt zijn er volgens mij meerdere momenten geweest waarop je had kunnen controleren of het wel of niet klopt. Ik kan me voorstellen dat de modelaanduidingen zo veel op elkaar lijken dat je er overheen leest, maar toch is het een feit dat je het HAD kunnen doen.

Daar zullen ze je dan waarschijnlijk op pakken als je er verder mee gaat. Maar goed, ik zou het in ieder geval proberen als ik jou was, 750 euro is toch een heel bedrag.

sandersiep

Re: Verkeerde type auto verzekerd, geld terug?

Ongelezen bericht door sandersiep »

Bedankt voor al jullie reactie!
Ikheb vandaag een bericht gehad van Unive nadat ik een klachtenbrief heb gestuurd.
In dit bericht heeft Unive te kennen gegeven dat ze een fout hebben gemaakt bij het kiezen van het type auto. Hierdoor hebben ze toegezegd de teveel betaalde premie terug te storten.
Nogmaals bedankt voor jullie reacties en hulp!

Gesloten