LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vermindering inruilwaarde

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
frawol39
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 apr 2008 20:15

vermindering inruilwaarde

Ongelezen bericht door frawol39 »

kun je inruilwaarde vermindering claimen omdat je een schade auto hebt ?

witte angora
Berichten: 31078
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: vermindering inruilwaarde

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik begrijp je vraag niet helemaal, waar gaat het precies over?

Heb je pas een auto gekocht die achteraf schade blijkt te hebben gehad, en wil je nu een extra korting omdat hij volgens jou minder waard is?

Of is er iets anders wat je dwars zit?

Hoe oud is de auto, heb je hem bij een Bovag garage gekocht?

Was de auto duurder of goedkoper vergeleken met andere exemplaren van hetzelfde bouwjaar en hetzelfde model?

Wanneer, en hoe, kwam je erachter dat de auto schade heeft gehad?


Of, en dat is een heel andere situatie, heb je soms schade aan je auto gekregen, ben je bezig de schade op de tegenpartij te verhalen, en wil je een extra bedrag claimen omdat een auto met een schadeverleden minder oplevert dan een auto zonder schadeverleden?

frawol39
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 apr 2008 20:15

Re: vermindering inruilwaarde

Ongelezen bericht door frawol39 »

de laatste alinea is van toepassing.
iemand heeft mij schade toegebracht (ca 5500 euro)
mogelijk dat ik later een lagere inruilprijs krijg
is dit te claimen en hoe kun je dit getalsmatig berekenen?
bijkomende vraag: ik ben voor het casco gedeelte ex BTW verzekerd.
nu wil mijn verzekeraar deze schade (door een ander aan mij toegebracht) ook ex BTW vergoeden.
kan dat?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: vermindering inruilwaarde

Ongelezen bericht door kweenie »

Nee, waardevermindering als gevolg van een schade wordt door verzekeraars niet vergoed. Volgens mij mogen ze dat wettelijk ook niet.

Als je ex-btw bent verzekerd, dan neem ik aan dat je de schade ook ex-btw kunt laten repareren en dan is een vergoeding ex-btw dus ook logisch.

frawol39
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 apr 2008 20:15

Re: vermindering inruilwaarde

Ongelezen bericht door frawol39 »

maar casco betekent toch dat je de schade die je ZELF aan je voertuig veroorzaakt, vergoed krijgt.
in dit geval heeft iemand anders MIJ schade berokkend.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: vermindering inruilwaarde

Ongelezen bericht door kweenie »

Het gaat er toch niet om welke verzekeraar het vergoedt, maar hoeveel de reparatie van de schade je kost. Als jij de schade ex-btw kunt laten repareren, dan lijkt het me logisch dat je ook voor dit lagere bedrag een vergoeding krijgt. Dus als het jou ex-btw 1000 euro kost, en een ander inclusief btw 1190, dan lijkt het me logisch dat jij ook 1000 euro vergoed zou krijgen en een ander 1190.

finadleo
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 apr 2010 21:46

Re: vermindering inruilwaarde

Ongelezen bericht door finadleo »

Waardevermindering kun je wel degelijk claimen. e.e.a. is wel afhankelijk van verschillende factoren maar te claimen is het. Zeker bij nieuwe/jonge auto's. Daar zijn zelfs speciale rekenprogramma's voor.
Informeer eens bij je adviseur, die heeft het ongetwijfeld vaker bij de hand gehad.

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: vermindering inruilwaarde

Ongelezen bericht door Byob »

Meestal komt er bij schade een expert kijken. Deze kan op verzoek volgens mij een calculatie opnemen in zijn rapport voor waardevermindering als gevolg van de schade.

Gesloten