LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzekerd na verlies telefoon van iemand anders?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
mdeboer73
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2013 10:45

Verzekerd na verlies telefoon van iemand anders?

Ongelezen bericht door mdeboer73 »

Hallo!

Afgelopen weekend ben ik de smartphone van mijn zus verloren.
De sim-kaart is inmiddels geblokkeerd, maar nu vraag ik mij af: ik heb een Aansprakelijkheidsverzekering bij Nationale Nederlanden. Kan ik dit als schade melden zodat mijn zus haar telefoon vergoed krijgt?

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Met vriendelijke groet,
Martine de Boer

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Verzekerd na verlies telefoon van iemand anders?

Ongelezen bericht door Barman »

Prima vraag om aan Nationale Nederlanden te stellen.

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Verzekerd na verlies telefoon van iemand anders?

Ongelezen bericht door henk51 »

Citaat uitzending kassa oktober 2012
Wat kan je verhalen op je aansprakelijkheidsverzekering?
De AVP dekt schade die aan andermans spullen en gezondheid is toegebracht doordat je onvoorzichtig bent geweest. De verzekering dekt geen schade die het gevolg is van bewuste roekeloosheid en opzet. De kernvraag bij schade luidt: is er verwijtbaar gehandeld of niet? Het is dus niet een verzekering tegen alle soorten van pech, maar een verzekering voor die ongevallen waarvoor je volgens de wet aansprakelijk voor bent. Dat zijn meestal ongevallen die zijn veroorzaakt door onzorgvuldig handelen.

Schade veroorzaakt door jouw huisdier of door (on)roerende zaken zoals een huis of een keukentrap die je bezit, vallen ook onder de dekking. Schade die gezinsleden bij elkaar of aan elkaars spullen veroorzaken is weer niet gedekt. Eigen spullen vallen ook niet onder de AVP. Veel mensen denken wel dat dat soort schade ook vergoed wordt en raken teleurgesteld als hun claim wordt afgewezen.
Een WAP dekt schade toegebracht aan derden ,dus geen naaste verwanten.

gr Henk

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Verzekerd na verlies telefoon van iemand anders?

Ongelezen bericht door Dirkie »

henk51 schreef:Citaat uitzending kassa oktober 2012
Wat kan je verhalen op je aansprakelijkheidsverzekering?
De AVP dekt schade die aan andermans spullen en gezondheid is toegebracht doordat je onvoorzichtig bent geweest. De verzekering dekt geen schade die het gevolg is van bewuste roekeloosheid en opzet. De kernvraag bij schade luidt: is er verwijtbaar gehandeld of niet? Het is dus niet een verzekering tegen alle soorten van pech, maar een verzekering voor die ongevallen waarvoor je volgens de wet aansprakelijk voor bent. Dat zijn meestal ongevallen die zijn veroorzaakt door onzorgvuldig handelen.

Schade veroorzaakt door jouw huisdier of door (on)roerende zaken zoals een huis of een keukentrap die je bezit, vallen ook onder de dekking. Schade die gezinsleden bij elkaar of aan elkaars spullen veroorzaken is weer niet gedekt. Eigen spullen vallen ook niet onder de AVP. Veel mensen denken wel dat dat soort schade ook vergoed wordt en raken teleurgesteld als hun claim wordt afgewezen.
Een WAP dekt schade toegebracht aan derden ,dus geen naaste verwanten.

gr Henk
Vraag : wie zegt dat de zus onderdeel uitmaakt van het gezin van TS. Mijn zus maakt geen onderdeel van mijn gezin volgens mij omdat zijn al jaren getrouwd is, kinderen heeft enz enz. Het is anders als mijn ene dochter de telefoon verliest van de mijn andere dochter omdat ze alle nog thuis wonen en dus onderdeel zijn van het gezin.
Met andere woorden : volgens mij is er een verschil tussen (naaste) verwanten een een gezin.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Verzekerd na verlies telefoon van iemand anders?

Ongelezen bericht door harley68 »

Als jullie niet op hetzelfde adres wonen en het gewoon te zien is als schade aan derden zal je avp dekking bieden. De uitkering zal op basis van dagwaarde zijn. Vanwege de familieband zal NN natuurlijk weer kritisch zijn.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Verzekerd na verlies telefoon van iemand anders?

Ongelezen bericht door sephora30 »

henk51 schreef:
Een WAP dekt schade toegebracht aan derden ,dus geen naaste verwanten.

gr Henk
Mijn dochter had de nieuwe ipod van mn zus gesloopt, en die heeft mijn zus gewoon vergoedt gekregen vanuit mijn wa verzekering.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: Verzekerd na verlies telefoon van iemand anders?

Ongelezen bericht door Barman »


mdeboer73
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2013 10:45

Re: Verzekerd na verlies telefoon van iemand anders?

Ongelezen bericht door mdeboer73 »

Iedereen bedankt voor de reacties! We zijn dan wel zussen, maar reeds jaren volwassen en wonen beiden op een ander adres.
Ga gewoon een gooi doen, niet geschoten is altijd mis toch?

@Barman: doe het vandaag nog, dus ben ik net voor die dikke schadeclaim ;)

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Verzekerd na verlies telefoon van iemand anders?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sephora30 schreef:
henk51 schreef:
Een WAP dekt schade toegebracht aan derden ,dus geen naaste verwanten.

gr Henk
Mijn dochter had de nieuwe ipod van mn zus gesloopt, en die heeft mijn zus gewoon vergoedt gekregen vanuit mijn wa verzekering.
Hangt waarschijnlijk af van de definitie van "naaste verwanten". Jouw zus is tweedegraads verwant aan jouw dochter.

Gesloten