| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verzekering cardif overgenomen
verzekering cardif overgenomen
hoi wij hebben in 2003 een woonlastenbescherming afgesloten bij Gelink van Cardif een koopsom van 10500 bij hypotheek.nu hebben wij advies gevraagt aan een bekend verzekeringskantoor hier in Leiden,deze tussenpersoon heeft deze verzekering overgenomen van Gelink nu is mij vraag wie is nou de eigenaar van de provisie?
Re: verzekering cardif overgenomen
De provisie is in 2003 al in een keer betaald aan Gelink.
Dus volgens mij heeft de nieuwe tussenpersoon geen verdiensten aan de polis.
Dus volgens mij heeft de nieuwe tussenpersoon geen verdiensten aan de polis.
maar binnen 5 jaar kan cardif toch de provisie terugboeken bij Gelink?
Ik weet de exacte afspraken voor een dergelijke polis niet, maar bij levensverzekeringen zit voor een tussenpersoon ook een verdientermijn. Daarbij is het zo dat de tussenpersoon op wiens agentschap de polis staat, dus ook na het overhevelen van de een naar de ander, die t.p. de provisie bij voortijdige beeindiging zou moeten terugbetalen.
Dus als dat bij uw polis zo zou zijn, zou het betekenen dat de nieuwe t.p. een deel terug moet betalen, terwijl hij er nooit aan verdiend heeft...
Krom maar het lijkt zo te werken.
Dus als dat bij uw polis zo zou zijn, zou het betekenen dat de nieuwe t.p. een deel terug moet betalen, terwijl hij er nooit aan verdiend heeft...
Krom maar het lijkt zo te werken.
volgens deze tussenpersoon kan ik deze afkopen ( premierestitutie) na maart 2008 dus na 5 jaar zal morgen effe bellen naar sjaardema verzekeringen.