LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verzekering per dag opzeggen bestaat al lang.....

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
zjev
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 nov 2006 14:32

verzekering per dag opzeggen bestaat al lang.....

Ongelezen bericht door zjev »

Ik las ik in de Telegraaf dat FBTO komt met een unieke autopolis waarbij je per maand kunt opzeggen...wat een lachertje...
dit kun je al 5 jaar bij www.verzekeruzelf.nl en niet alleen bij de autopolis maar met alle polissen.
Jammer dat bedrijven als verzekeruzelf.nl bijna nooit in de media genoemd worden. Voor mij is verzekeruzelf.nl de meest onbureaucratische en laagdrempelige verzekeringsmaatschappij van Nederland

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: verzekering per dag opzeggen bestaat al lang.....

Ongelezen bericht door rednax »

Ik kan er niks over vinden op hun site.

Wel dat ze verwijzen naar art. 251 WvK dat sinds 1 januari 2006 niet meer bestaat :roll:

Kunnen we ergens voorwaarden inzien waaruit we de maandelijkse opzegmogelijkheid kunnen afleiden ?

zjev
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 nov 2006 14:32

Re: verzekering per dag opzeggen bestaat al lang.....

Ongelezen bericht door zjev »

Bij www.Verzekeruzelf.nl kun je per dag opzeggen en krijg je de teveel betaalde
premie per direct retour. Zij hebben geen contractsduur of opzegtermijn

Bij FBTO gaan ze nu het maandelijkse opzeggen invoeren volgens de telegraaf
maar daar zullen we haken en ogen aan zitten ...het blijven verzekeraars

Ik zou je premie maar eens vergelijken bij verzekeruzelf.nl misschien ben je veel goedkoper uit. ik in iedergeval wel op mijn totale schadeverzekeringspakket
woonhuis, inboedel, reis, 2x auto was ik 800 euro goedkper uit dan mijn vorige verzekeraar...

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: verzekering per dag opzeggen bestaat al lang.....

Ongelezen bericht door rednax »

Volgens de voorwaarden autoverzekering:

6 Duur en einde van de verzekering
6.1 Duur van de verzekering
De verzekering is aangegaan voor de in de polis vermelde contractduur. Indien de verzekering niet één maand voor de afloop van deze periode schriftelijk - of per email - is opgezegd of door de verzekeringnemer per contractvervaldatum is beëindigd, of deze opzegging vóór de daarin aangekondigde datum van beëindiging schriftelijk wordt herroepen, wordt de verzekering telkens voor een zelfde termijn en onder dezelfde voorwaarden, als waarvoor zij is aangegaan, verlengd.

Bij andere verzekeringen kan inderdaad wel willekeurig worden opgezegd. Blijkbaar niet voor alle verzekeringen.

Gesloten