beste leden,
Was betrokken bij een kleine parkeerplaats aanrijding, glas spiegel tegenpartij gebroken. In overleg met de tegenpartij aangeboden door mij om zelf te betalen, rijbewijs getoond aan tegenpartij, hij zou het laten maken en de nota sturen waarna ik voor overmaking zorg zou dragen. Ruim een maand niets gehoord,krijg ik een scchrijven van mij verzkering dat ze xxx een bedrag van 780,-- hebben uitbetaald en het vervolgens op mij verhalen.
De tegenpartij heeft dus achteraf toch een schadeformulier ingevuld en ondertekend en veel meer schade geclaimd (deuk in portier)
Tegenpartij was all-risk verzkerd en bij dezelfde mij. als ik Interpolis.
De verzekering moest uiteraard de tegenpartij uibetalen (all-risk) maar mag dat op mij verhaald worden? Schadeformulier moet toch door beide partijen ondertekend worden?
Graag jullie mening.
bedankt
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verzekering
Re: verzekering
Als ze dat op jou gaan verhalen hebben ze daar vast een goede reden voor. Premie wel betaald?
Ik kan me overigens niet voorstellen dat je verzekeraar zonder jou te vragen om een schadeformulier prompt hebben betaald.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat je verzekeraar zonder jou te vragen om een schadeformulier prompt hebben betaald.
Nou ik heb dus div. malen om die reden gevraagd, geen antwoord, ja hoor uiteraard is de premie betaald en ja zonder ook maar om enige inf. gevraagd te hebben van mij is de tegenpartij uitbetaald.
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Zo ja, meteen even bellen en de vraag voorleggen.
Kan zijn dat ze het verhalen i.v.m. het niet melden van de schade. Volgens de polisvoorwaarden ben je verplicht iedere schade z.s.m. aan de maatschappij te melden. Indien dit niet gebeurt kan de schade op je verhaald worden.
Echter is het wel vreemd dat ze hier niet om hebben verzocht en reeds hebben uitgekeerd. Iedereen kan wel zeggen dat ze zijn aangereden, heel vreemd dat je maatschappij gewoon heeft uitgekeerd!!
Echter is het wel vreemd dat ze hier niet om hebben verzocht en reeds hebben uitgekeerd. Iedereen kan wel zeggen dat ze zijn aangereden, heel vreemd dat je maatschappij gewoon heeft uitgekeerd!!
-
Waarschijnlijk heeft de cascodekking van de tegenpartij uitgekeerd. Die uitkering wordt nu op uw wa dekking verhaald.
Als ze nu bij u aan komen kloppen om regres te nemen dan vertelt u hier niet het hele verhaal want wa uitkeringen mogen slechts in een zeer beperkt aantal gevallen verhaald worden op de veroorzaker.
Misschien heeft u een eigen risico voor WA schaden? Hoewel dit bij personenauto's niet gebruikelijk is bij bestel en vrachtauto's komt dat wel voor.
Als ze nu bij u aan komen kloppen om regres te nemen dan vertelt u hier niet het hele verhaal want wa uitkeringen mogen slechts in een zeer beperkt aantal gevallen verhaald worden op de veroorzaker.
Misschien heeft u een eigen risico voor WA schaden? Hoewel dit bij personenauto's niet gebruikelijk is bij bestel en vrachtauto's komt dat wel voor.