10 jaar geleden werd ik door Wehkamp gebelt of ik een Wehkampgarant verzekering af wilde sluiten, dit hield in dat als ik arbeidsongeschikt of werkloos werd langer dan 3 maand dat mijn openstaande saldo dan kwijtgescholden werd het koste me een bepaald percentage van het openstaande bedrag en als er niks openstond kostte het dus niks.
Nu 10 jaar laten werd ik arbeidongeschik en als gevolg daarvan werkloos en dus schakelde ik wehkamp hiervoor in, zij bleken dit ondergebracht te hebben bij cardif verzekeringen waar ik nog nooit van gehoord had.
ik kreeg hele formulieren om in te vullen en ze gingen na vraag doen bij een heleboel mensen, uiteindelijk besloot men dat ik overspannen was en dat viel niet onder de dekking, toen ik daarop beldde dat ik niet overspannen ben maar dat ik ME/CVS heb kreeg ik te horen dat dat geen objectief waarneembare aandoening is en dus niet onder de dekking valt, dus al mijn hoop gevestigd op het werkloosheids deel waarvan ik vandaag een brief kreeg dat ook die is afgewezen omdat ik een contract voor bepaalde tijd had en niet een voor onbepaalde tijd, wederom is mij nooit verteld dat deze eisen gesteld werden ik heb dus 10 jaar betaald aan een waardelose verzekering die niks uitkeerd als puntje bij paaltje komt, ik ga nog wel bezwaren indienen maar daar verwacht ik niks uit.
ik ben behoorlijk kwaad omdat ik me grofweg belazerd voel, door dat mijn ziekte afgeschoven word op overspannenheid en men stelt dat ik voor mijn ontslag niet actief heb deelgenomen aan het arbeidsproces wat A niet waar is en B was ik ziek voor mijn ontslag en verder blijkt de dekking niet te gelden bij een contract voor bepaalde tijd.
ALS IK DEZE RARE VOORWAARDEN UBERHAUPT OOIT VAN WEHKAMP HAD GEKREGEN HAD IK DEZE VERZEKERING NOOIT AFGESLOTEN EN HAD IK HET GELDT WAT IK DAARAAN BETAALD HEB GEWOON AAN AFLOSSEN KUNNEN BESTEDEN.
graag zou ik vernemen of er meer mensen zijn die hier tegenaan lopen.
mvg
christel
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verzekering Wehkamp/Cardif
Re: Verzekering Wehkamp/Cardif
Beste Christel,
Heel vervelend wat je is overkomen en daarbij de teleurstelling met de verzekering. Ik weet niet of er specifieke voorwaarden zijn gemaakt en of deze in je bezit zijn. Zo ja, wellicht kan je controleren of ME/CVS specifiek is uitgesloten. Specifiek over dit onderwerp is jurisprudentie ( CRvB 1 mei 1996 ZW 1991/390 ). Ik weet niet of je er iets verder mee komt maar mogelijk kan je schriftelijk bezwaar indienen (zie tevens voorwaarden van de verzekering). Succes
Jeroen
Heel vervelend wat je is overkomen en daarbij de teleurstelling met de verzekering. Ik weet niet of er specifieke voorwaarden zijn gemaakt en of deze in je bezit zijn. Zo ja, wellicht kan je controleren of ME/CVS specifiek is uitgesloten. Specifiek over dit onderwerp is jurisprudentie ( CRvB 1 mei 1996 ZW 1991/390 ). Ik weet niet of je er iets verder mee komt maar mogelijk kan je schriftelijk bezwaar indienen (zie tevens voorwaarden van de verzekering). Succes
Jeroen
Re: Verzekering Wehkamp/Cardif
Beste christel,
Ook ik kan totaal geen aanspraak maken op de Wehkamp/Cardif garant verzekering.
Bij mij gaat het om verlies van mijn baan.
Heb 5,5 jaar betaald aan deze onzin.
omdat ik vorig jaar van baan ben veranderd kreeg ik eerst een contract, dat na een periode zou worden omgezet naar een vast dienstverband.
Helaas door de economische terugloop is dit niet gebeurt.
Na de 90 dagen eigen risico te hebben afgewacht is het antwoord al te raden,
tot onze spijt kunnen wij niet tot uitkering overgaan, omdat u een arbeids overeenkomst voor bepaalde tijd had Het komt er kort gezegd op neer dat je nooit meer van baan kan wisselen, je hebt immers altijd eerst een tijdelijk contract.
MENSEN SLUIT DEZE VERZEKERING NIET AF, MAAR GEBRUIK JE GELD VOOR AFLOSSING.
Mvg.
Erik
Ook ik kan totaal geen aanspraak maken op de Wehkamp/Cardif garant verzekering.
Bij mij gaat het om verlies van mijn baan.
Heb 5,5 jaar betaald aan deze onzin.
omdat ik vorig jaar van baan ben veranderd kreeg ik eerst een contract, dat na een periode zou worden omgezet naar een vast dienstverband.
Helaas door de economische terugloop is dit niet gebeurt.
Na de 90 dagen eigen risico te hebben afgewacht is het antwoord al te raden,
tot onze spijt kunnen wij niet tot uitkering overgaan, omdat u een arbeids overeenkomst voor bepaalde tijd had Het komt er kort gezegd op neer dat je nooit meer van baan kan wisselen, je hebt immers altijd eerst een tijdelijk contract.
MENSEN SLUIT DEZE VERZEKERING NIET AF, MAAR GEBRUIK JE GELD VOOR AFLOSSING.
Mvg.
Erik