LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] VGZ heeft van mijn rekening geld af gehaald
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 17 apr 2006 14:17
VGZ heeft van mijn rekening geld af gehaald
Mijnman kon via de baas een verzekering afsluiten en dat hebben we gedaan,de baas zou alles betalen !nu heeft het VGZ nog een exstra zo.n dikke 230 euro van mijn rekenig afgehouden dit al op 2 januari ,ik heb gebeld gemaild maar nog mijn geld of antwoord krijg ik terug wacht nu al 3 maanden op mijn geld!!!
Re: VGZ heeft van mijn rekening geld af gehaald
er is alleen premie over januari van uw rekening gehaald? Had u daar dan toestemming voor gegeven? Zo nee: dan moet giro/bank het terugboeken. Zo ja: heeft baas ook echt betaald over die maand?
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 17 apr 2006 14:17
Re: VGZ heeft van mijn rekening geld af gehaald
hallo Inge nee er was geen toestemming voor de baas heeft voor een heel jaar ineens betaald wij betalen elke maand aan hem nu!
Nou de giro zegt dat moet gebeuren in 30 dagen dus ik was daaarmee te laat het VGZ reageerd gewoon nergens op alsik bel dan zeggen ze die afdeling kan ik zo niet berijekn ze bellen U terug nou 4 maanden verder nog niets terug gestort gekregen!
ze hebben gewoon geen recht op dat geld het is gewoon er af gehaald zonder mijn toestemming en niemand die er wat tegen doet ik ben niet alleen er zijn veel meer collega-s die dit probleem ook hebben!
Nou de giro zegt dat moet gebeuren in 30 dagen dus ik was daaarmee te laat het VGZ reageerd gewoon nergens op alsik bel dan zeggen ze die afdeling kan ik zo niet berijekn ze bellen U terug nou 4 maanden verder nog niets terug gestort gekregen!
ze hebben gewoon geen recht op dat geld het is gewoon er af gehaald zonder mijn toestemming en niemand die er wat tegen doet ik ben niet alleen er zijn veel meer collega-s die dit probleem ook hebben!
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 17 apr 2006 14:17
Re: VGZ heeft van mijn rekening geld af gehaald
het is een bedrag van 230 euro over de maand jannuari alleen!
Re: VGZ heeft van mijn rekening geld af gehaald
Dag Paula,
Geen enkel bedrijf mag geld van je rekening halen zonder je toestemming. Wanneer dat toch gebeurt, is er duidelijk sprake van misbruik van automatische incasso.
Andere voorbeelden van misbruik zijn dat een bedrijf geld van je rekening haalt nadat je de doorlopende incassomachtiging (bij het bedrijf!) heeft ingetrokken met behulp van een rode kaart, er wordt dubbel geïnd of er wordt een hoger bedrag geïnd dan waarvoor je toestemming hebt gegeven. Dit laatste speelt alleen bij de eenmalige machtiging. Bij een doorlopende machtiging mag namelijk wel een hoger bedrag worden afgeschreven.
Maar let op! Wanneer je de doorlopende incassomachtiging intrekt kan het tot drie weken duren voordat een bedrijf je intrekking heeft verwerkt. In deze periode is het bedrijf dus nog gerechtigd om geld automatisch te incasseren.
Bij een eenmalige-, loterij- of actiemachtiging mag er nooit zonder je toestemming een hoger bedrag geïnd worden. Bij een doorlopende automatische incassomachtiging moet het bedrijf de verhoging eerst aan u melden, bijvoorbeeld dat het abonnementsgeld verhoogd wordt.
Wanneer er misbruik van automatische incasso wordt gemaakt, heb je het recht om tot 30 dagen na de onterechte afboeking het bedrag terug te laten storten door uw bank.
Een vrijwel onbekende regel is, dat bij een onterechte automatische incasso je 12 maanden lang aan de bank vragen kunt die incasso ongedaan te maken: de 12maandenregel. Je kunt dan een formulier “melding onterechte incasso” invullen. Er is sprake van een onterechte incasso als je aan het betreffende bedrijf nooit schriftelijk toestemming hebt verleend. Sommige banken hebben de neiging om deze regel zogenaamd niet te kennen. Zij zijn echter verplicht hieraan mee te werken!
In jouw geval heb je naar ik aanneem dit bedrijf "nooit" toestemming verleend om na een bepaalde datum automatisch een bedrag van jouw rekening te incasseren.
Een bedrijf dat misbruik maakt, loopt het risico dat zijn huisbankier besluit zijn automatische incassovergunning in te trekken.
Zie verder:
http://www.deombudsman.nl/
(Als je donateur bent van De ombudsman kun je op deze site info opzoeken)
Telefonisch raadplegen gaat ook (dan hoef je geen donateur te zijn):
Telefonisch spreekuur (0900 - 6 722 722)
Tijdens het telefonisch spreekuur kan iedereen een vraag of probleem voorleggen aan een van onze juridische medewerkers. Het telefonisch spreekuur is op werkdagen van 10.00 tot 13.30 uur bereikbaar onder nummer 0900 6 722 722.
Sukses, groeten, Paula.
Geen enkel bedrijf mag geld van je rekening halen zonder je toestemming. Wanneer dat toch gebeurt, is er duidelijk sprake van misbruik van automatische incasso.
Andere voorbeelden van misbruik zijn dat een bedrijf geld van je rekening haalt nadat je de doorlopende incassomachtiging (bij het bedrijf!) heeft ingetrokken met behulp van een rode kaart, er wordt dubbel geïnd of er wordt een hoger bedrag geïnd dan waarvoor je toestemming hebt gegeven. Dit laatste speelt alleen bij de eenmalige machtiging. Bij een doorlopende machtiging mag namelijk wel een hoger bedrag worden afgeschreven.
Maar let op! Wanneer je de doorlopende incassomachtiging intrekt kan het tot drie weken duren voordat een bedrijf je intrekking heeft verwerkt. In deze periode is het bedrijf dus nog gerechtigd om geld automatisch te incasseren.
Bij een eenmalige-, loterij- of actiemachtiging mag er nooit zonder je toestemming een hoger bedrag geïnd worden. Bij een doorlopende automatische incassomachtiging moet het bedrijf de verhoging eerst aan u melden, bijvoorbeeld dat het abonnementsgeld verhoogd wordt.
Wanneer er misbruik van automatische incasso wordt gemaakt, heb je het recht om tot 30 dagen na de onterechte afboeking het bedrag terug te laten storten door uw bank.
Een vrijwel onbekende regel is, dat bij een onterechte automatische incasso je 12 maanden lang aan de bank vragen kunt die incasso ongedaan te maken: de 12maandenregel. Je kunt dan een formulier “melding onterechte incasso” invullen. Er is sprake van een onterechte incasso als je aan het betreffende bedrijf nooit schriftelijk toestemming hebt verleend. Sommige banken hebben de neiging om deze regel zogenaamd niet te kennen. Zij zijn echter verplicht hieraan mee te werken!
In jouw geval heb je naar ik aanneem dit bedrijf "nooit" toestemming verleend om na een bepaalde datum automatisch een bedrag van jouw rekening te incasseren.
Een bedrijf dat misbruik maakt, loopt het risico dat zijn huisbankier besluit zijn automatische incassovergunning in te trekken.
Zie verder:
http://www.deombudsman.nl/
(Als je donateur bent van De ombudsman kun je op deze site info opzoeken)
Telefonisch raadplegen gaat ook (dan hoef je geen donateur te zijn):
Telefonisch spreekuur (0900 - 6 722 722)
Tijdens het telefonisch spreekuur kan iedereen een vraag of probleem voorleggen aan een van onze juridische medewerkers. Het telefonisch spreekuur is op werkdagen van 10.00 tot 13.30 uur bereikbaar onder nummer 0900 6 722 722.
Sukses, groeten, Paula.
Re: VGZ heeft van mijn rekening geld af gehaald
Helaas, niet voor eenmalige incassoopdrachten.Een vrijwel onbekende regel is, dat bij een onterechte automatische incasso je 12 maanden lang aan de bank vragen kunt die incasso ongedaan te maken: de 12maandenregel. Je kunt dan een formulier “melding onterechte incasso” invullen. Er is sprake van een onterechte incasso als je aan het betreffende bedrijf nooit schriftelijk toestemming hebt verleend. Sommige banken hebben de neiging om deze regel zogenaamd niet te kennen. Zij zijn echter verplicht hieraan mee te werken!
Re: VGZ heeft van mijn rekening geld af gehaald
Als VGZ toch overgaat tot innning van je bankrekening zonder toestemming,dan kun je het volgende doen: Neem contact op met je bank vraag of ze een fax sturen naar Interpay en geef opdracht tot een selectieve blokkade van je rekening . Dat betekent dat VGZ dus never nooit meer geld kan innen! Heb ik ook gedaan en ik kreeg alle medewerking van mijn bank.De Rabobank krijgt van mij een pluim hiervoor het was per fax zo geregeld!