LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VGZ

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
omaatje
Berichten: 16
Lid geworden op: 29 okt 2006 12:06

VGZ

Ongelezen bericht door omaatje »

Ik heb een collectieve verzekering bij VGZ via UnitedConsumers. Voor de basispremie betaal ik 97 euro per maand.
VGZ adverteert echter met een basispremie van 94 euro per maand. Ik heb met VGZ gebeld en gevraagd hoe dat zat. Mensen die niet via een collectief verzekerd zijn krijgen korting, m.a.w. mensen met collectief betalen meer. Toch grappig dat je eerst meer geld moet betalen om daarna korting te krijgen. met 97 euro hoort VGZ namelijk tot de duurdere verzkeraars. De meeste mensen met een collectief zien dit echter niet op hun polis omdat de korting er dan al af is en je het bedrag waar de korting vanaf gaat niet ziet. Ik heb net even een korte berekeing gemaakt van de collectieve verzekering die mijn werkgever aanbiedt en het is zelfs zo dat ik dan duurder uitben! Dit omdat ik verplicht wordt een MIXaanvulling te nemen, waar ik niks aan heb.
Over een dode mus gesproken.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: VGZ

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik werd pas ongeveer gedwongen over te stappen naar ZK. Dit, omdat men beweerde met mijn werkgever een contract te hebben afgesloten. Uiteraard ben ik daar niet ingetrapt.

Voor mij persoonlijk maken de premies niet zoveel uit, er zit nauwelijks verschil in. Dus ik blijf bij VGZ.

Ze begrepen bij ZK de constructie niet goed, ik was toch veel duurder uit, wanneer ik niet collectief verzekerd zou zijn? Van United Consumers had men nog nooit gehoord, beweerde men bij ZK.

Ze kunnen er 1 ding uitstekend, want UC was vorig jaar wel een van de onderhandelingspartners van ZK, maar VGZ kwam met betere voorwaarden.

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: VGZ

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik bemerk dat de verzekeraars proberen om hun collectiviteiten niet openbaar te maken. Bovendien doen ze vaak geheimzinnig over de prijs. Ze mogen de basisverzekering maximaal 10% goedkoper aanbieden en bovendien moet elke variant van de basisverzekering toegankelijk zijn voor iedereen.

Dit betekent dat ze niet geheimzinnig over de prijzen mogen doen en dat er ook geen "exclusieve collectiviteiten" zijn toegestaan. De basisverzekering van zo'n collectiviteit moet gewoon toegankelijk zijn voor iedereen, en er moeten dezelfde voorwaarden gelden. Voor de AV's mogen de verzekeraars wel betere voorwaarden voor de collectiviteiten laten gelden en de korting mag in principe oplopen tot 100%.

De meeste verzekeraars kennen niet eens prijsoverzichten! Vaak zijn deze niet op de site te vinden (Ohra, FBTO) en zijn er ook geen papieren premie-overzichten beschikbaar. Dit vind ik bepaald consument-onvriendelijk. Laten we proberen om als consumenten op dit soort forums zo duidelijk mogelijk te zijn over de prijzen: dus altijd de exacte prijs vermelden, voor welke verzekering, met of zonder korting etc.

jackpot

Re: VGZ

Ongelezen bericht door jackpot »

Dames en heren,

Ga NIET naar de OHRA.
Ik herhaal : GA NIET NAAR DE OHRA

Gesloten