Ik zou jullie graag iets voor willen leggen en dan jullie reacties willen horen. Onze buren hadden door ons schade. Wij hebben dit bij onze verzekering geclaimt. De door hen verzonden formulieren werden ingevult en terug gestuurd. De buren gaven een bedrag op van zo'n 1500 euro. Omdat wij wat problemen hadden met de verzekering en er ook nog een schade-expert moest langskomen, vonden wij dat de buren hiervan de dupe mochten zijn en dus stelden wij voor het bedrag alvast te betalen. Zo konden zij door met hun herstelwerkzaamheden.
De buurman zei dat we alvast de helft konden betalen, en dat we de rest later zouden regelen als alles met de verzekering in orde was.
Even later, krijgen wij een brief van de verzekering, dat het is afgehandeld. De expert was langs geweest bij de buren en er was een bedrag van 1300 euro overgemaakt naar de buren.
Nu moet ik mijn geld van de buren nog terug krijgen. Maar hoeveel? Wie betaald bijvoorbeeld het gat tussen die 1300 en 1500 euro?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wat is juist?
Re: Wat is juist?
Schade is eerst GESCHAT op € 1.500,00, de expert zal in overleg met hen op € 1.300,00 zijn uitgekomen.
Schadeuitkering is rechtstreeks aan de buren gedaan, dus die € 750,00 moet je terugkrijgen.
Gaat hij aantonen dat hij toch meer kwijt is dan € 1.300,00, dan de verzekering weer inschakelen.
Schadeuitkering is rechtstreeks aan de buren gedaan, dus die € 750,00 moet je terugkrijgen.
Gaat hij aantonen dat hij toch meer kwijt is dan € 1.300,00, dan de verzekering weer inschakelen.
-
Bedankt voor je reactie.
Dit dacht ik ook, maar ineens blijft het heel stil bij de buren. Ik vind het zo vreselijk vervelend om te moeten leuren om mijn geld. Dat vind ik echt heel vervelend. Zelf zou mij dat niet zo snel overkomen, hou niet van schulden. En dan te bedenken dat wij begonnen met het geld te storten uit " goodwill"
Ik zal toch eens aan bel trekken...
Dit dacht ik ook, maar ineens blijft het heel stil bij de buren. Ik vind het zo vreselijk vervelend om te moeten leuren om mijn geld. Dat vind ik echt heel vervelend. Zelf zou mij dat niet zo snel overkomen, hou niet van schulden. En dan te bedenken dat wij begonnen met het geld te storten uit " goodwill"
Ik zal toch eens aan bel trekken...
byop heeft gelijk.
€ 750,- moet worden terugbetaald.
geeft dit problemen dan de rechtsbijstandverzekeraar inschakelen,en eventueel expertiserapport opvragen bij de verzekeraar.
buren hebben zich schriftelijk akkoord verklaard met de taxateur ten aanzien van het schadebedrag van € 1300,00
succes
€ 750,- moet worden terugbetaald.
geeft dit problemen dan de rechtsbijstandverzekeraar inschakelen,en eventueel expertiserapport opvragen bij de verzekeraar.
buren hebben zich schriftelijk akkoord verklaard met de taxateur ten aanzien van het schadebedrag van € 1300,00
succes
-
Bedankt voor jullie reacties!