LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat mag de verzekeraar allemaal aan informatie vragen?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
sjors86
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 aug 2014 14:58

Wat mag de verzekeraar allemaal aan informatie vragen?

Ongelezen bericht door sjors86 »

Goededag,

Ik wil mijn inboedelverzekering elders onderbrengen, omdat mijn huidige maatschappij een 17% verhoging op de premie wil doorvoeren.
Ik kom hierbij uit bij klaverblad (allrisk, geen eigen risico), nu heb ik de afgelopen 5 jaar 1x een claim gedaan op de inboedel verzekering en deze heb ik dan ook opgegeven toen ze hier om vroegen. Nu willen ze echter ook weten van 2 andere claims die ik heb gedaan, beide komen uit een geheel andere verzekering (aansprakelijkheids) en ik zie dan ook niet wat klaverblad hieraan zou hebben (meestal zijn die zaken als aanrijding met schade o.i.d.) Uiteindelijk moet ik deze informatie nu wel overdragen, anders gaat de inboedel niet goedgekeurd worden, maar waarom zouden verzekeringen deze gegevens mogen vragen?

Ik heb niets te verbergen, maar ben gesteld op het beetje privacy dat we nog genieten en ben dan ook helemaal niet blij met dit soort acties, zelfde voor maatschappij die kopie paspoort willen en niet accepteren dat bsn onleesbaar is gemaakt.

Hopelijk kunnen jullie mijn vraag beantwoorden.

Met vriendelijke groet,
Sjors van Dam

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Wat mag de verzekeraar allemaal aan informatie vragen?

Ongelezen bericht door scontra »

sjors86 schreef:Goededag,

maar waarom zouden verzekeringen deze gegevens mogen vragen?

Ik heb niets te verbergen, maar ben gesteld op het beetje privacy dat we nog genieten en ben dan ook helemaal niet blij met dit soort acties, zelfde voor maatschappij die kopie paspoort willen en niet accepteren dat bsn onleesbaar is gemaakt.

Hopelijk kunnen jullie mijn vraag beantwoorden.

Met vriendelijke groet,
Sjors van Dam
Dit doen ze om een risicoanalyse te maken alvorens u als verzekerde te accepteren.
Als u niets te verbergen hebt, waarom kunt u dan de gevraagde gegevens niet gewoon verstrekken, ze weten immers al van die claims anders konden ze daar ook niet naar vragen.
Ze weten op verzekeringsgebied alles al van u, aangezien uw verzekeringsverleden geen enkel geheim voor hen heeft, en zien uw antwoorden als een schriftelijke bevestiging daarvan.
En voor alle duidelijkheid, het woordje "privacy"verdwijnt bij de heruitgave uit het woordenboek, aangezien het niet meer bestaat. ;-))

stofzuigertje

Re: Wat mag de verzekeraar allemaal aan informatie vragen?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Met 3 claims zit je iets boven gemiddelde.
De zorg verzekering telde niet mee maar mensen die makkelijk claimen....

Zo wil een fiets verzekeraar voor E bike aanvullende eisen aan extra slot stellen.
Naast het slot zelf ook nog een minimale boom dikte wegens zagen... en lantaarnpalen dus geen dunne lage palen van verkeersborden.

Verzekeraars willen vooral winst maken, en dat U daarbij tevens verzekerd bent, dat is bijzaak.
Je probeerde de goede klanten die zelden iets claimen en niet overstappen te behouden en als je na 17% verhoging weg gaat.....

Een maatschappij die makkelijk nieuwe klanten en daarmee ook foute binnen haalde moet binnenkort ook verhogen.
Vaak is het stellen van deze vragen voldoende om twijfelachtige personen reeds bij aanvraag te laten stoppen.
Daarom vragen ze afgelopen 5 jaren, soms 10 jaren en kijken naar de claim en uitkering.
Was het terecht of twijfel.....

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Wat mag de verzekeraar allemaal aan informatie vragen?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Probeer de volgende verzekeraar op het lijstje wanneer het u niet past.

Klaverblad zal bij het niet aangeven van uw claims zeggen: 'Dat gaan we dus niet doen!' en maakt in een register voor alle verzekeraars zichbaar de aantekening "Klant afgewezen", met de reden erbij. U trekt aan het kortste eind.

Gesloten