LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke verzekeraar?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
jeppa123
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2012 22:14
Contacteer:

Welke verzekeraar?

Ongelezen bericht door jeppa123 »

Ik ben op zoek naar een goedkope autoverzekering. Ik heb op Autoverzekering vergelijken al een beetje gekeken waar ik op moet letten en ik zag wel een leuke advertentie van Ditzo staan. Heeft iemand van jullie ervaring met deze verzekeraar?

MAXIEM

Re: Welke verzekeraar?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

jeppa123

Let goed op: goedkoop is vaak duurkoop. Ik heb wel gehoord dat ook Ohra erg betrouwbaar en niet duur is.

Maxiem.

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Welke verzekeraar?

Ongelezen bericht door Dirkie »

jeppa123 schreef:Ik ben op zoek naar een goedkope autoverzekering. Ik heb op Autoverzekering vergelijken al een beetje gekeken waar ik op moet letten en ik zag wel een leuke advertentie van Ditzo staan. Heeft iemand van jullie ervaring met deze verzekeraar?
Fout uitgangspunt. Je moet op zoek naar een goede verzekeraar. En een leuke reclame zegt ook niets. Het probleem is echter de goedkoopste eenvoudig te vinden maar de beste niet :mrgreen:

jeppa123
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2012 22:14
Contacteer:

Re: Welke verzekeraar?

Ongelezen bericht door jeppa123 »

Iemand nog meer suggesties of ervaringen met Ditzo? Alvast dank.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Welke verzekeraar?

Ongelezen bericht door harley68 »

Ik weet dat ABN AMRO wel snel, deskundig en goed bereikbaar is. Maar niet direct goedkoop.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Welke verzekeraar?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik heb al sinds we ons rijbewijs hebben avero achmea,geloof niet de goedkoopste,maar wel ontzettend goede dingen gedaan,in die jaren noooit problemen gehad.

wat iemand al zei,goedkoop koop je heel vaak duur te staan/
er is ergens een topic die had ergens ook een goedkopere auto verzekering genomen en kwam er achter dat het toch niet zo was,na ruit schade....

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Welke verzekeraar?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Is het allrisk of WA? M.n. voor all-risk zijn er meer zaken die van belang zijn. Voor WA maakt het in principe niet zo uit, daar kan je voor de goedkoopste kiezen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Welke verzekeraar?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

jeppa123 schreef:Iemand nog meer suggesties of ervaringen met Ditzo? Alvast dank.
Ik heb geen ervaring met Ditzo.
Bovenin het scherm naast het radar logo staat een zoekscherm als u daar ditzo intikt, vindt u diverse topics zoals deze:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &p=1302058
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &p=1482362
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... &p=1280726

jeppa123
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2012 22:14
Contacteer:

Re: Welke verzekeraar?

Ongelezen bericht door jeppa123 »

Het gaat om een All-risk verzekering. Ik heb inderdaad gezocht op Ditzo voordat ik dit topic begon. Het viel me daarbij op dat de meeste posts aardig gedateerd zijn. Was benieuwd naar nieuwe/verse ervaringen met Ditzo. Alvast bedankt voor de vele reacties!

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Welke verzekeraar?

Ongelezen bericht door wiseger »

Als je op zoek bent naar een goede all-risk verzekering dan moet je met name letten op de consequentie van het claimen van een eigen schade. Bij sommige maatschappijen gaat dat direct ten koste van je no-claim waardoor je premie omhoogschiet. Wil je daarna alsnog overstappen, dan ben je vaak toch veel schadevrije jaren kwijt, ook al neem je daarna alleen WA. In dat geval kan goedkoop dan wel duurkoop worden.

Helaas kan ik je dit uit eigen ervaring vertellen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Welke verzekeraar?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

jeppa123 schreef:Het gaat om een All-risk verzekering. Ik heb inderdaad gezocht op Ditzo voordat ik dit topic begon. Het viel me daarbij op dat de meeste posts aardig gedateerd zijn. Was benieuwd naar nieuwe/verse ervaringen met Ditzo. Alvast bedankt voor de vele reacties!
Sja wat heet gedateerd ? De drie topics waar ik de link van heb gegeven, staan reacties in van max. 7 maanden oud, waarvan een heel topic van deze maand is.

Het probleem is een beetje dat men een verzekeraar pas echt goed kan beoordelen op het moment dat er een claim is. Eigenlijk hoop je dat je een verzekering vooral niet nodig hebt. Bovendien zijn er over elke verzekeraar wel klachten te vinden. Dat zegt op zich ook niet zo heel veel. Sommige dingen kunnen echter wel een indicatie voor beleid zijn en daarvan is het niet zo erg dat een reactie een half jaartje oud is.

Wat veel belangrijker is, is de voorwaarden van de verzekering te bestuderen en te lezen wat er gebeurt bij claims. Zoals of er wel of geen no-claim bescherming is enz. Kleinere eigen schuld schades zonder no-claimbescherming claimen is vaak niet nuttig omdat door de terugval op de bonus/malus ladder het premieverschil soms niet mis is. Dan kan de schade soms beter zelf betaald worden om de schadevrije jaren intact te houden.

Gesloten