Eind december ontving ik een brief van Reaal over een extra uitbetaling op de einddatum van een pensioengatverzekering.
Op zich is dit al vreemd, want waarom zou een verzekeraar extra uitbetalen op polissen die al afgesloten zijn? Er zit commercieel geen toegevoegde waarde in. Ik ben immers al klant!
Na even speuren ontdekte ik het volgende:
*De bijgevoegde voorwaarden spreken over maandelijkse garantiekosten van 0,062% van het garantiekapitaal. Dat klinkt niet veel, maar bij een garantiekapitaal van €20.000,- is dat bijna €150,- per jaar!!
*Mijn polis spreekt expliciet over 0% beheerskosten wat na navraag bij mijn tussenpersoon een fout blijkt te zijn.
Mijn gevoel is het volgende:
Volgens mij probeert Reaal door middel van deze brief en bijbehorende belofte op slinkse wijze een fout te corrigeren.
Mijn vraag: Zijn er meer mensen die deze brief hebben ontvangen en ook 0% beheerskosten op hun polis hebben staan. Zoja, wat is dan de uitleg van uw tussenpersoon??
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wie heeft er een brief ontvangen van Reaal??
-
Re: Wie heeft er een brief ontvangen van Reaal??
Stom, haal 2 dingen door elkaar. Bovenstaande posting niet goed gelezen
Verzekeraars hebben inderdaad een niet transparante kostenstructuur waardoor vergelijken heel moeilijk is. Echter, tot nu toe is het alleen mogelijk om zo een pensioengat te repareren. Hopelijk komt daar snel verandering in.
Verzekeraars hebben inderdaad een niet transparante kostenstructuur waardoor vergelijken heel moeilijk is. Echter, tot nu toe is het alleen mogelijk om zo een pensioengat te repareren. Hopelijk komt daar snel verandering in.
Laatst gewijzigd door particulier op 14 jan 2006 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Wie heeft er een brief ontvangen van Reaal??
Haal je nu niet 2 dingen door elkaar?
Jij hebt het over een WAO (=Wet Arbeids Ongeschiktheid) en ik heb het over een pensioengatverzekering.
De verzekering waar ik het over heb is niets meer dan een kapitaalverzekering die uitbetaalt bij overlijden of op een vastgestelde einddatum. Het heeft niets met WAO te maken.
Reaal geeft ook geen premie terug, maar belooft een extra uitbetaling op die eerder genoemde einddatum. Daarvoor brengen ze echter wel 0,062% in rekening. Wat mijns inziens veel is.
Ik ben het met je eens dat verzekeraars ook moeten verdienen. Echter om op deze manier hun fouten te corrigeren vind ik ronduit belachelijk.
Jij hebt het over een WAO (=Wet Arbeids Ongeschiktheid) en ik heb het over een pensioengatverzekering.
De verzekering waar ik het over heb is niets meer dan een kapitaalverzekering die uitbetaalt bij overlijden of op een vastgestelde einddatum. Het heeft niets met WAO te maken.
Reaal geeft ook geen premie terug, maar belooft een extra uitbetaling op die eerder genoemde einddatum. Daarvoor brengen ze echter wel 0,062% in rekening. Wat mijns inziens veel is.
Ik ben het met je eens dat verzekeraars ook moeten verdienen. Echter om op deze manier hun fouten te corrigeren vind ik ronduit belachelijk.