LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft er ervaring met....?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
AnnieO

Wie heeft er ervaring met....?

Ongelezen bericht door AnnieO »

Het is weer ziektenkosten tijd. Alle aanbiedingen vliegen weer om onze oren. We hebben een aanbod van onze huidige verzekering liggen maar hebben ook een collectieve van werkgever liggen.

De de basisverzekering van de collectieve is aantrekkelijker qua prijs (scheelt ons €14 pm) Terwijl onze aanvullende verzekering aantrekkelijkeris qua vergoeding en premie.

Onze vraag is dus nu... wie heeft er ervaring met 2 verschillende vormen van verzekeringen en mag het uberhaupt?

Wie kan ons antwoord geven?

NAK

Re: Wie heeft er ervaring met....?

Ongelezen bericht door NAK »

De basis verzekering moet overal gelijk zijn.
Dat in jullie geval via de werkgever de basisverzekering goedkoper is, komt wel vaker voor.
In de aanvullende verzekeringen kunnen zeker verschillen zitten.

Trek er rustig de tijd voor uit om de 2 aanvullende verzekeringen met elkaar te vergelijken.
Vraag je zelf daar steeds bij af of je die aanvulling wilt hebben of niet.

Succes

AnnieO

Ongelezen bericht door AnnieO »

Ik bedoel dus eigenlijk bij de ene verzekering de basis verzekering en bij de andere de aanvulling !!!

johanmulder

Ongelezen bericht door johanmulder »

Annie O,
Wat jij wilt is wettelijk toegestaan. Alleen proberen de verzekeraars dit wat tegen te gaan door voor los af te sluiten aanvullende verzekeringen een hoge kostenopslag van al snel 25 % toe te passen.
Basisverzekering bij de ene maarschappij en aanvullende bij een andere maatschappij zal meestal betekenen dat je zeer veel betaalt voor de aanvullende verzekering.
Kijk maar op de sites van maatschappijen dan zie je wel dat losse aanvullingen veel duurder zin.
Johan Mulder.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Het afgelopen jaar hebben wij een losse AV gehad bij deFriesland zorgverzekeraar EN een losse tandartsverzekering. Dat hebben vorig jaar meer mensen zo afgesloten omdat deFRiesland erg voordelig was met zijn AV's.
Nu is bekend geworden dat deFRiesland voor alle verzekerden zonder basisverzekering 100% opslag gaat rekenen. Je leest het goed: 100% !!

Ik weet zelf nog steeds niet of dit eigenlijk wettelijk (lees: volgens verzekeringsregels) is toegestaan. Wij hebben op dit moment nog steeds geen officieel bericht hierover ontvangen. Ze maken het ons (expres?) daarmee erg moeilijk om tijdig (voor 1 januari) te beslissen wat wij nu moeten gaan doen: we moeten kiezen of wij met onze basisverzekering naar deFriesland over willen stappen. Dat is een moeilijk probleem: deFriesland-basis is duurder omdat er voor ons geen collectiviteit is.

Wat betreft :
Kijk maar op de sites van maatschappijen dan zie je wel dat losse aanvullingen veel duurder zin. Johan Mulder.
Dit kan ik niet vinden. Ik dacht zelf dat die opslagen (die vorig jaar expliciet in de polisvoorwaarden werden vermeld) van de baan waren. Kijk dus vooral in de polisvoorwaarden van de AV's om te ontdekken of er opslagen mogelijk zijn. Overigens stond (en staat) in de polisvoorwaarden van deFriesland niets over de mogelijkheid om een deel van de verzekerden een hogere premie te vragen. In de polisvoorwaarden van Ohra staat bijvoorbeeld :
Artikel 5
Wanneer kunnen uw premie en/of voorwaarden
worden aangepast?
OHRA heeft het recht om de polisvoorwaarden en/of premie voor
de door u gesloten OHRA aanvullende zorgverzekeringen en bloc
te herzien. OHRA stelt u vóór de ingangsdatum van de voorgenomen
wijziging(en) schriftelijk hiervan op de hoogte. ..." Dit betekent dat zij niet een specifieke groep kunnen uitkiezen om een premie-verhogng op te leggen, want "en bloc" betekent "alle lopende verzekeringen".

Conclusie: jullie moeten goed kijken in de polisvoorwaarden van je huidige AV-verzekering of de maatschappij de premie mag verhogen. Je kan dit ook aan de Klantenservice vragen. Zelf vertrouw ik de Klantenservice niet zo in een dergelijke kwestie, omdat de verzekeraar een ander belang heeft dan de klant.

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

mbt Av tandartsverzekeringen is Meeus een behoorlijk alternatief, geen opslag voor los afsluiten bij mijn weten ook niet voor 2007, ongeveer zelfde premiestelling als de Friesland met zelfde vergoedingsniveau (80% tot € 1000,= voor de hoogste polis)

i.d.d. zullen er wel goede redenen zijn voor de forse opslag voor los afgesloten AV`n , en bij mijn weten is er ook geen verbod hierop.. ook dit maakt deel uit van de marktwerking..: zo kan een zorgverzekeraar sturen in het stukje markt wat hij wil hebben/houden of juist afstoten.

Gesloten