LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie vergoedt de dermatoloogrekening

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
ramkam

wie vergoedt de dermatoloogrekening

Ongelezen bericht door ramkam »

In 2009 was ik verzekerd bij VGZ. In 2010 was ik verzekerd bij Menzis.
In september 2010 kreeg/betaalde ik de rekening van de dermatoloog. Menzis weigert die te vergoeden. Omdat de behandeling in 2009 is gestart en in 2010 ophield. Wie moet de rekening vergoeden? Bestaat daar een regeling voor?

tiptoo

Re: wie vergoedt de dermatoloogrekening

Ongelezen bericht door tiptoo »

volgens mij menzis die heeft jou overgenomen terwijl je de behanding al had.

edwinknight

Ongelezen bericht door edwinknight »

Behandelingen gestart in 2009 vallen onder VGZ, behandelingen in 2010 onder Menzis.
Mits je dekking hetzelfde is uiteraard.

Begrijp uit je verhaal dat je een eindfactuur hebt ontvangen. Je dient een zogenaamde deelfactuur aan te vragen.
Kosten 2009 voor VGZ, kosten 2010 voor Menzis.

Controleer ff je voorwaarden voor de zekerheid, maar bij een kuur welke ik onderging welke jaar overschrijdend was en wijzigde van zorgverzekeraar heb ik zo gedaan en geen problemen ondervonden.

s6

frenchy

Ongelezen bericht door frenchy »

Ligt eraan waarover de rekeningen gaan.
Als het over het eigen risico gaat dan betaal je het ER in 2009 aan VGZ en 2010 aan Menzis. Dan maakt het niet uit of de behandeling al eerder gestart is, eigen risico betaal je ieder jaar opnieuw aan de verzekeraar waar je verzekerd bent.

edwinknight

Ongelezen bericht door edwinknight »

frenchy schreef:Ligt eraan waarover de rekeningen gaan.
Als het over het eigen risico gaat dan betaal je het ER in 2009 aan VGZ en 2010 aan Menzis. Dan maakt het niet uit of de behandeling al eerder gestart is, eigen risico betaal je ieder jaar opnieuw aan de verzekeraar waar je verzekerd bent.

Welkom nieuwkomer. Frenchy Dit topic is alweer zo'n 6 weken oud en de reactie welke je geeft is hetzelfde als reeds gezegd is.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

maakt niet uit of het topic oud is,mensen komen zo wat te weten.
naar mijn mening wordt er pas betaald als de behandeling van de patient gestopt is....daar zijn toch die dcb;s voor...en komen sommige ziekenhuizen in de problemen?achteraf worden ze pas betaald....als de patient dus klaar is...
nu krijgen ze wel tegenwoordig geloof ik ,net als ik ben langdurig en dan kunnen ze wel wachten tot ik dood ben,nou dat duurd wel lang...1x pj geld krijgen..
dus volgens mij moet menzis betalen die neemt jou over...
maar wat maakt het uit?laat hun het lekker uitzoeken...

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

naar mijn mening wordt er pas betaald als de behandeling van de patient gestopt is....daar zijn toch die dcb;s voor...en komen sommige ziekenhuizen in de problemen?achteraf worden ze pas betaald....als de patient dus klaar is...
Niet helemaal, alles staat of valt (zo je wilt) met de behandeldatum van de verrichting. De verzekeraar waar je verzekerd bent op behandeldatum betaald de rekening. Er hebben in het geval van TS afzonderlijke verrichtingen plaatsgevonden binnen 1 behandeling. Er zijn behandelingen die over een langere periode of poliklinisch of met korte opnames gebeuren. De datum van de verrichting is dan bepalend.
Stel je ligt december en januari in het ziekenhuis en stapt per 1-1 ook over van zorgverzekeraar dan betaald de ene de behandelingen en ligdagen t/m 31-12 en de nieuwe vanaf 1-1.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja je hebt helemaal gelijk! kan niet anders zeggen.

Casziej

Ongelezen bericht door Casziej »

rozemarijntje schreef:maakt niet uit of het topic oud is,mensen komen zo wat te weten.
nu krijgen ze wel tegenwoordig geloof ik ,net als ik ben langdurig en dan kunnen ze wel wachten tot ik dood ben,nou dat duurd wel lang...1x pj geld krijgen..
dus volgens mij moet menzis betalen die neemt jou over...
maar wat maakt het uit?laat hun het lekker uitzoeken...
Een DBC-code heeft een maximum van 1 jaar. Daarna moet er een nieuwe DBC-code komen. De startdatum van de DBC is bindend voor uitbetaling. Dus je moet bij de verzekeraar zijn waarbij je was aangesloten toen de DBC startte.

Gesloten