LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Woongarant weigert deur te vervangen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Klaas Jellema
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2013 17:29

Woongarant weigert deur te vervangen

Ongelezen bericht door Klaas Jellema »

Hallo allemaal,

Er is anderhalve maand geleden bij mij ingebroken, hierbij is een deur beschadigd.
Nu is het zo dat de deur precies op het slot is gespleten, maar volgens de verzekering kan deze worden gerepareerd. Ik ben het hier niet mee eens en wil een nieuwe deur.

Weet iemand of ik akkoord moet gaan met reparatie?
Ik heb een foto bijgevoegd.

Klaas Jellema
Bijlagen
Beschadigde deur
Beschadigde deur
WP_000758.jpg (161.05 KiB) 1106 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Woongarant weigert deur te vervangen

Ongelezen bericht door ArneLH »

Klaas Jellema schreef:Weet iemand of ik akkoord moet gaan met reparatie?
Ik denk niet dat iemand dat zal weten zonder jouw polisvoorwaarden erop na te lopen...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Woongarant weigert deur te vervangen

Ongelezen bericht door crazyme »

Klaas Jellema schreef: Nu is het zo dat de deur precies op het slot is gespleten, maar volgens de verzekering kan deze worden gerepareerd. Ik ben het hier niet mee eens en wil een nieuwe deur.
Laat ze het eerst eens repareren voordat je van alles gaat eisen.

Misschien is die reparatie wel deugdelijk. Bepaalde houtlijmsoorten zijn sterker dan het hout zelf.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Woongarant weigert deur te vervangen

Ongelezen bericht door ruud_a »

als ik zo naar die foto kijk kan ik me eigenlijk wel voorstellen dat de verzekeringsmaatschappij geen zin heeft om die oude ongeschilderde deur te vervangen door een nieuwe

Klaas Jellema
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2013 17:29

Re: Woongarant weigert deur te vervangen

Ongelezen bericht door Klaas Jellema »

ruud_a schreef:als ik zo naar die foto kijk kan ik me eigenlijk wel voorstellen dat de verzekeringsmaatschappij geen zin heeft om die oude ongeschilderde deur te vervangen door een nieuwe
De deur is wel degelijk geschilderd en was gewoon in nieuwstaat. Het lijkt op deze foto inderdaad dat ie niet in de beste staat was, maar dit komt door de schade van de inbraak.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Woongarant weigert deur te vervangen

Ongelezen bericht door ciske »

Je ziet inderdaad dat het door braakschade niet mooi is . Waarom ga je niet akkoord met de reparatie?? Anders heb je nog niks.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Woongarant weigert deur te vervangen

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Ik zou zeggen, laten repareren, zoals al gezegd: kan soms sterker zijn dat het orginele hout.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Woongarant weigert deur te vervangen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Klaas Jellema schreef: De deur is wel degelijk geschilderd en was gewoon in nieuwstaat.
[off topic] Wel zonde om een zo goed als nieuw deur dan zo slordig te schilderen...

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Woongarant weigert deur te vervangen

Ongelezen bericht door dhc »

Ze zijn niet verplicht je een nieuwe deur te geven, reparatie die voldoende is om de deur weer normaal te kunnen gebruiken volstaat. kun je 'm daana mooi aflakken.....kopse kant vergeten....
Als mijn autoruit wordt ingeslagen kan ik ook geen nieuwe auto claimen...

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woongarant weigert deur te vervangen

Ongelezen bericht door witte angora »

Nieuwstaat (en de bepaling daarvan is over het algemeen nogal subjectief) is niet het criterium waar de verzekering van uit gaat. Die gaat uit van de leeftijd van die deur, en als ik het zo zie, is het al een hele oude. Dus ik kan me voorstellen dat ze de kosten voor een lik lijm voldoende vinden.

De insteek van een verzekering is dat schade vergoedt wordt, niet dat je er beter van wordt. En met een gloednieuwe deur zou je er beter van worden. Dat gebeurt dus niet.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Woongarant weigert deur te vervangen

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Bij een Woonhuis (opstal) verzekering is het ALTIJD zo dat de verzekering eerst gaat kijken of de schade met een reparatie te verhelpen is , (of het nu een nieuwe of oude deur is) Als een reparateur of expert aangeeft dat het met een repa weer in de juiste staat is zult u daar altijd eerst mee akkoord moeten gaan...of u moet op uw eigen kosten een contra expert inschakelen.

Mocht nou blijken dat na (of tijdens) de reparatie de schade toch gewoon echt niet netjes of goed hersteld is of kan worden....Dan kunt u dit aangeven bij de maatschappij en dan moeten ze verder gaan kijken...

Gesloten