LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

Dag Johny ben je er weer? Wanneer ga jij eens antwoord geven op de vragen die al meerdere mensen aan je hebben gesteld? Hou op met de boel zo op te jutten niemand zit hier op te wachten.

Voor de nieuwe forumgangers: Johny is al tijden actief op dit forum. Johnny heeft eerder aangegeven dat hij via een advocaat al zijn geld heeft teruggekregen van Yarden. Het is alleen heel jammer dat hij ons niet wil vertellen hoe.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Mensen, er is wel hoop hoor!

Vorige week rolde hier een nette excuusbrief van onze ziektekostenverzekeraar in de bus. Ze hadden de polisvoorwaarden eenzijdig gewijzigd ten nadele van de klant: wortelkanaal behandelingen vanaf 1 januari 2006 zouden niet meer volledig vergoed worden. Ze zijn daarvoor terug gefloten door de Nationale Ombudsman en gaan alles met terugwerkende kracht alsnog vergoeden.

Het kan dus wel degelijk, ik wil alleen aangeven dat het wel een jaartje of langer kan gaan duren. Juridische molens draaien nou eenmaal niet zo snel, maar wel grondig en zo gaat Yarden ongetwijfeld ook op het matje geroepen worden :lol:

Alleen waar we voor moeten waken is dat een hoop mensen gaan denken dat het wel goed gaat komen. Dat is dus niet zo. Er moeten nieuwe gedupeerden protest blijven aantekenen en een advokaat, KiFid of rechtsbijstandverzekering in de arm nemen. Blijf brieven of email sturen naar de Consumentenbond, eens gaan ze daar overstag en laten ze Yarden als een baksteen vallen. Alleen de vraag is, wanneer dat gaat gebeuren!

Met andere woorden: zolang het balletje blijft doorrollen, komt het goed, anders niet!!

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Karing »

Beste Ron,

Ik hoop nog heel wat jaartjes te leven dus ik heb geduld en geef niet op. Ik denk dat er steeds weer nieuwe gedupeerden zullen protesteren want niet iedereen heeft zijn nieuwe polis al binnen. Van de 4 polissen die wij hebben heb ik er nu voor drie een wijziging gekregen. Mijn vader (83) kreeg ook pas deze week de nieuwe polis.

Voor de oudere mensen is het eigenlijk nog het ergste. Op hogere leeftijd moet je genieten van je welverdiende rust en daar hoort dit zeker niet bij. Ik vraag me ook af of het wel voor iedereen duidelijk is wat er speelt. Ik denk dat veel (oudere) mensen hun polis gewoon voor kennisgeving aannemen. Je krijgt voor inboedel, aansprakelijkheid en andere verzekeringen immers ook iedere jaar een nieuwe polis.

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door johnnny »

geachte heer vok,

zou u zo vriendelijk willen zijn hier mee op te houden anders kom ik even bij u langs met yarden aan mijn hand.

ik durf te zeggen wat ik wil meneer vok u niet?
u druf u eigen naam niet eens te noemen je ben gewoon een bange poepert van grote klassen.
waar was je dan in ede, je was zeker bang voor yarden. hahhahhahaha
groetjes johan uit almere

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Dag Vok.

Zo zie maar weer KiFiD doet echt wel wat, velen denken wiens brood men eet enz.

Maar KiFiD is echt een onafhankelijke instelling.

Fijn voor jou dat zij jou persoonlijk gebeld hebben.

Ik zelf heb tussen tijd wel een schrijven van hen ontvangen, dat zij mijn stukken naar Yarden hadden gezonden voor nader onderzoek.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Ha, ha, Vok, dan heb je Yarden eerder nodig dan wij :lol:

(tenminste normaal gesproken dan)

koekebakkertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2007 21:04

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door koekebakkertje »

hallo mede gedupeerden.

Ook wij zijn 37 jaar geleden een uitvaartverzekering bij de fries uitvaart verzekering aangegaan. En hebben jaren premie betaald. Polis was na 25 jaar premie vrij. Dit betrof een natura polis waarin de gehele uitvaart geregeld zou worden van kist tot plakje cake. De fries uitvaart verzekering is eerst door nuva overgenomen en later dus door yarden.
Enkele jaren terug door ernstige ziekte van mij en mijn vrouw toch maar eens de polis uit de kast getrokken. Na info bleek onze polis, bij YARDEN, niet meer te bestaan, deze was in het overname geweld ten onder gegaan. Desondanks kon de tussenpersoon ons wel melden dat we op deze polis, die we zelf dus nog steeds hebben, ernstig onderverzekerd waren. Maar voor een bedrag van 1000 gulden. En dat als we fatsoenlijk wilden heengedragen worden we ons dik moesten bij verzekeren.
Met grote onvrede toch gedaan, met name door onze gezondheid op dat moment. We zijn een combinatie verzekering aangegaan, een gedeelte in natura en en een gedeelte in geld. Deze is nu omgezet in een geld verzekering van € 2000,-. Als ik de site van yarden mag geloven hebben we allemaal minimaal € 5000,- nodig om een fatsoenlijke uitvaart te hebben. Zo kunnen we dus aan de gang blijven en we voelen ons echt 2x opgelicht.
Ik denk erover om simpelweg aangifte te gaan doen bij de politie wegens oplichting. Misschien als we dat gezamelijk doen, dit tot enig resultaat leid.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.

jg huijser
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 apr 2007 10:06

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door jg huijser »

Beste lotgenoten,

Ik zelf reageer al van het begin mee pag, 2 enz. dus wij zijn nu al
weer maanden verder en tot nog toe met yarden niks opgeschoten
ze hebben tot nog toe gewoon de gek met de mensen.

Ik zelf en vele met mij hebben advokaten ingeschakeld maar yarden
blijft stijf koppig waar blijft in Nederland het recht of speeld het kapitalisme (o.a.yarden) die alles voor het zeggen hebben en zich
rijk maken over de rug van de gewone man.

WAAR BLIJFT HET RECHT IN NEDERLAND RECHT IS RECHT.
Wij moeten door strijden met zijn allen want eendracht maakt macht.

JGH. // te H.

overname
Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jul 2007 13:08

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door overname »

Onze advocaat ook wel mans genoeg! :D

HennyB
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 jul 2007 16:06

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door HennyB »

Koekebakkertje,

Interessant idee om aangifte te doen. De bewering dat de nieuwe polis geen nadelige gevolgen heeft is gewoonweg bedrog. Met deze verzekering ben je nergens van verzekerd.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Op zich wel een interessant idee om aangifte te doen, alleen zou je vooraf duidelijk moeten nagaan onder welk artikel van het Wetboek van Strafrecht dat zou kunnen vallen. De politie is namelijk heel snel geneigd om het af te doen als een Civiel Rechtelijke procedure. Waarom? Ze hebben het al zo druk en stellen domweg prioriteiten.

Eén lichtpuntje: zodra er één aangifte ergens door een korps geaccepteerd is, dan kunnen er meerdere aangiftes eenvoudig volgen, omdat ze heel snel kunnen zien of er ergens anders ook een aangifte tegen Yarden gedaan is. Meldt dit dan ook duidelijk als je inderdaad besluit om aangifte te gaan doen. Hoe meer aangiftes ze krijgen, hoe harder ze gaan lopen :P

Ik ben benieuwd naar de eerste succesvolle aangifte!

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

Dag Vok.

Geniet zo lang je kunt, Spanje is inderdaat een practig land.
Zelf ken ik het van Rosas t/m Caruela bij Thomolinos.
En bijna alle vacantie plaatsen er tuseen liggen.
Dit jaar zijn wij nog niet verder geweest dan Texel, daar komen wij gemiddeld 3 keer per jaar.

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Oproep tot demonstratie tegen Yarden
dinsdag 10 juli 2007
Op de site www.yarniek.nl staat een oproep aan verzekerden van Yarden om volgende week dinsdag te gaan protesteren bij het hoofdkantoor in Almere. De kritiek richt zich op de wijzigingen in de polis van Yarden waardoor verzekerden het idee kregen met een kapitaalverzekering te maken te hebben. "Wij hebben onze 1,1 miljoen polishouders een brief gestuurd en uitgelegd dat dit absoluut niet het geval is", zegt Yarden-directeur Hans Croes. "In totaal zijn 2.500 polissen opgezegd. Voor ons gevoel hebben wij onze verzekerden goed uit kunnen leggen hoe de vork in de steel zit, maar een klein groepje blijft ageren." (Bron: AM) http://www.eufin.nl/content/view/2360/9/

tja de berichtgeving soms!!!.Maar we zien nu dat we echt als groep moeten gaan samenwerken.

Dus registreer je "samen staan we sterk"

Yarden weet het aantal wij weten niet het aantal gedupeerden.

Http://www.yarniek.nl

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

De datum klopt niet helemaal :P

Overigens weten we toch vrij aardig om hoeveel gedupeerden het gaat?

Volgens de jaarcijfers van Yarden hebben ze ruim 900.000 uitvaartpolissen, dus dat aantal is gelijk aan het aantal gedupeerden.

Gelijk aan het aantal inwoners van Amsterdam en Utrecht bij elkaar, als dit geen megafraude is, dan weet ik het niet meer :evil:

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gregoris
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 dec 2006 13:40

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Gregoris »

Mijn rechtsbijstandsverzekering heeft 17 juli bricht van yarden gehad en zoals te verwachten was gaan ze nergens in mee en blijven hardnekkig aan hun eerdere stelling vasthouden.
Proteq streeft ernaar om mij binnen 3 weken nader te informeren over welke stappen er tegen yarden moeten worden genomen.
tot dan

Gesloten