LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

...........
Laatst gewijzigd door Ayla op 02 aug 2007 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door janssen »

quote""vok"[quote
Geplaatst op: 19 Jul 2007 20:23 Onderwerp: yarden uitvaart







--------------------------------------------------------------------------------

Dag mebo 777.
Natuurlijk lees je nu veel reacties.
Zie het wel als een uitlaatklep, die de mensen nodig hebben.
Van je af schrijven.
En actie ondernemen doen de meeste al dacht ik.
Maar yarden blijft tot nu toe vol houden dat het mag.
Het wachten is op een gerechtelijke uitspraak.
Wij staan in onze recht volgens mijn weten.
Gelukkig kan ik alles met mijn kinderen bespreken.
,en die weten dat mijn wens is als mij iets over komt.
Het nr bellen en laten verzorgen zoals in de eerdere polis voor waarde is vast gelegd.En ook niets meer.
Komt er een rekening niet betalen.
Er komt ook geen deurwaarder er moet eerst een gerechtelijke uitspraak zijn dat de vordering terrecht is.
En zo is volgens mij en de kinderen.

Vok
----------------------------------------------------
En zo zullen mijn kinderen het ook doen.
Wij blijven van mening dat wij in onze recht staan.
Vriendelijke groet. Vok



Hallo Vok.

Natuurlijk is het nog lang geen gelopen race.
Yarden zal ook nooit eerder tot incasso kunnen over gaan dan op het
moment dat er gerechtelijk uitspraak ligt.

Zolang kunnen wij trachten onze rechten op de voor ons nog steeds rechtmatige natura verzkering te eisen.

Vok
Berichten: 408
Lid geworden op: 25 jun 2007 16:16

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Vok »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Vok op 20 jul 2007 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.

alderwood
Berichten: 273
Lid geworden op: 20 feb 2006 16:34

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door alderwood »

Lees over de mogelijke doorbraak op:

http://www.vanbeilenrauwerda.nl/nieuws.html

dan geeft de burger met een Avvl polis weer enig perspectief.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Na ampel beraad heeft Yarden uiteindelijk toegezegd bereid te zijn om in het merendeel van de bij ons in behandeling zijnde zaken de polissen op individueel niveau terug te draaien. Dit betreft met name gevallen waarin in de oorspronkelijke polis geen mogelijkheid is opgenomen om de polisvoorwaarden en-bloc te wijzigen.

Omdat wij streven naar een integrale oplossing voor al degenen die zich bij ons hebben aangemeld, heeft Yarden toegezegd op individueel niveau het één en ander in overweging te willen nemen. Op 30 augustus a.s. zal er een nieuwe bespreking plaatsvinden. Kort daarna verneemt u nader van ons.


Oftewel: wie protesteert en een AVVL polis heeft, heeft kans op terugdraaien. Wie niet protesteert heeft pech en wie de polis niet eens heeft bekeken heeft ook pech.

Van de 900.000 polissen worden er dus mogelijk slechts 400 terug gedraaid. De zaak Yarden stinkt steeds meer en meer. Ik vind dit dus echt diep, maar dan ook diep triest :evil:

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Tja , je zal maar net terug zijn van vakantie en je polis voorwaarden nu voor het eerst inzien of de wijziging begin juli in de bus hebben gekregen en niet eens de mogelijkheid hebben gehad om je aan te melden bij deze advokaat. Dan heb je nu een probleem volgens Yarden.

Maar dat laten we niet gebeuren meld je aan bij http://www.yarniek.nl
600 gedupeerden zijn u reeds voorgegaan.

"samen staan we sterk"

Http://www.yarniek.nl volgt het op de voet.

Loek
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 dec 2004 22:58

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Loek »

Ik heb 17-7 een gesprek gehad met Mw. X van Yarden-Gouda over deze problemen naar aanleiding van mijn brieven aan Yarden en de Consumentenbond. Er is een beetje beweging geconstateerd maar niet veel. Zie hieronder voor de samenvatting van het verslag.
Het hele verslag is drie bladzijden, dus te lang. Dit heb ik gestuurd naar Yarden, de Consumentenbond en www.yarniek.nl zodat het daar misschien volledig is te zien. We gaan door.

groet, Loek

Samenvatting van het gesprek
1. De levenslange zekerheid en gemak is er dus niet voor de klant maar voor Yarden. Yarden is dus een bedrijf dat zeker veel winst wil maken en geen Vereniging zonder winstoogmerk zoals de AVVL.
2. De gevolgde methode van de polisomzetting van Pakket naar Sommen is bepaald door het Bestuur en goedgekeurd door de aandeelhouders, inclusief de Yarden-Vereniging.
Bovendien is een en ander gedaan onder toezicht en aanbeveling van de Nederlandsche Bank o.a. na de beursproblemen in 2001/2002 en grote prijsstijgingen. Mevrouw kan hieraan niets wijzigen.
Het beleggingsrisico en prijsstijgingsrisico is nu grotendeels voor de klant. Dit was bij AVVL niet.
3. Dat het lagere bedrag op de polis staat en het hogere bedrag in de brief was een keuze van het Bestuur, waarschijnlijk om juridische redenen. Waarop het lage bedrag is gebaseerd is niet duidelijk.
Yarden is echter bereid om in een aanvullend officiëel polisaanhangsel dit hogere bedrag voor besteding bij Yarden en de 5 jaar garantie duidelijker vast te leggen. Het verschil van 60% en 10% korting kan mevrouw niet verklaren.
4. Het bedrag van 3.733,74 euro is gebaseerd op een eenvoudige crematie met alleen verstrooiing.
Ook in de Voorwaarden genoemde punten zoals 3 jaar columbarium, gedenkplaat, AVVL-sierurn en 6 dragers voor een begrafenis zijn niet opgenomen. Dit scheelt ongeveer 500 euro.
Het bedrag van 3.733,74 euro is vastgesteld door het Bestuur. Mevrouw kan hier niet van afwijken. Helaas. Maar, er is een garantie van 5 jaar dat het AVVL-pakket voor die kosten kan worden uitgevoerd.
Een verschil van dekking tussen pakket en kosten zoals genoemd kan discussies veroorzaken.
5. Ook mw. X verwacht dat de gemiddelde uitvaartkosten door eisen van de gemeente, de regering, milieu-eisen, loonstijging, professionalisering etc. meer zullen stijgen dan via de winstdelingsregeling. We moeten toch wel denken aan enkele honderden euro’s in 5 jaar.
Over 5 jaar komt mw. X zeker langs om de aanvullende verzekering af te sluiten.
Dit zal vooral voor ouderen een flinke premie- of koopsom-verhoging worden.

Conclusies
A-Resultaat van het gesprek is meer inzicht in de achtergronden waarom Yarden deze omzetting zo wil en vaststelling dat Yarden geen ideële organisatie zoals AVVL is maar winst wil maken.
B-Winst is ook dat Yarden bereid is om het grotere bedrag van 3733,74 euro en de 5 jaar garantie duidelijker op een polisaanhangsel te willen vastleggen.
C-Slecht is dat ook het grotere bedrag het pakket niet volledig dekt en dat Yarden dit niet wil aanpassen.
D-Er zal toch discussie over verschil tussen pakket en bedrag ontstaan.
E-Over 5 jaar zijn we de pineut en moeten vooral ouderen extra premie of koopsom gaan betalen.
F-De oude tijden van vóór de AVVL zijn dus weer terug van steeds verzekeringen verhogen.
G-Alle oude zekerheden worden afgebroken zoals, VUT, SUM, AOW, Pensioen, zorgverzekering, beleggingspolissen, thuiszorg en AVVL-polissen. Wat volgt?

Wat nu?
-Ik wil de Consumentenbond verzoeken om de negatieve conclusiepunten nog eens met Yarden te bespreken en te proberen deze te verbeteren vooral voor ouderen.
-Ik verwacht dat de Consumentenbond bij een volgende vergelijking van Uitvaartverzekeringen, de Sommenverzekering van Yarden minder goed waardeert als die van de AVVL-Natura vroeger en kijkt wat de concurrenten doen.
-Ik zal dit verslag ook sturen naar TROS-RADAR, Yarniek.nl, ANBO? en anderen.
-Misschien kan advokaat Beilen hier nog iets aan doen of de rechtsbijstandverzekering.
Laatst gewijzigd door Loek op 22 jul 2007 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Loek schreef:
-Misschien kan advokaat Beilen hier nog iets aan doen of de rechtsbijstandverzekering.
Fijn dat deze mevrouw wat begrip heeft geprobeerd te kweken voor de Yarden kant van het verhaal en de kant van hun zijde wil toelichten.

Echter:

Feit is en blijft dat Yarden éénzijdig tracht de polissen open te breken, terwijl er duizenden getekende Naturapolissen zonder en-bloc clausule circuleren, die een wijziging juridisch gezien pertinent uitsluiten.

Mijn oproep dan nogmaals: laat u zeker geen zand in de ogen strooien door dit soort mooie verhalen van Yarden, de schade (per polis) kan oplopen tot enkele duizenden euro's per uitvaart! Hoe later de uitvaart na 1 april 2007 plaatsvindt, hoe hoger het schadebedrag, er is dus geen vast bedrag te noemen, maar aanzienlijk is het absoluut!

Loek
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 dec 2004 22:58

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Loek »

Beste Ron,

Tot welke datum zijn deze AVVL-polissen zonder en-bloc clausule gebruikt? Ik heb in 1993 nieuwe natura polissen gekregen van AVVL i.v.m omzetting naar AVVL Uitvaartzorg N.V. De eerste polissen waren echter van 1973.

Loek

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Wij hebben hier twee AVVL polissen uit 1991 met de polisvoorwaarden uit 1990. Daar staat geen en-bloc clausule in. Wij hebben geen enkele wijziging ontvangen op die van 1 april 2007 na.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

. Het bedrag van 3.733,74 euro is gebaseerd op een eenvoudige crematie met alleen verstrooiing.
Ook in de Voorwaarden genoemde punten zoals 3 jaar columbarium, gedenkplaat, AVVL-sierurn en 6 dragers voor een begrafenis zijn niet opgenomen. Dit scheelt ongeveer 500 euro.
Ze geven nu toe dat het pakket opnieuw kleiner is geworden en dat je je voor dat bedrag niet kan laten begraven...

Hogere kosten door professionalisering bij een nonprofit organisatie, kijk waar dat toe kan leiden:

http://www.trouw.nl/hetnieuws/economie/ ... s_afgewend

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6768 ... inhoop.htm

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Loek schreef:
Bovendien is een en ander gedaan onder toezicht en aanbeveling van de Nederlandsche Bank o.a. na de beursproblemen in 2001/2002 en grote prijsstijgingen. Mevrouw kan hieraan niets wijzigen.
De beursproblemen in die tijd zijn bekend en kregen na 11 september 2001 nog een flink duw naar beneden. Zo rond de inval van Amerika in Irak was het dieptepunt. Daarna is de beurs fors opgekrabbeld. Op dit moment is die ongeveer 2 1/2 keer zo hoog en zit nog steeds in de lift.

Merkwaardig dat Yarden alleen een negatief moment in de beursontwikkelingen noemt en nalaat dat de koersen op dit moment zelfs florisant zijn!

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door johnnny »

nou jullie horen mij nooit meer, mijn hart klep is nu tot de helft uit gevallen. over een uur wordt ik op gehaald door een ziekenauto.
Misschien ga ik dan wel dood. Mijn vriendin zegt dat ik de zaak moet laten rusten.

Daar heb ze wel gelijk in voor dat ik dood ga. Ik rust zagt vecht voor je zelf mensen.

Johan uit almere

mcwimpy51
Berichten: 102
Lid geworden op: 07 jun 2007 19:11

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door mcwimpy51 »

Loek
Vanavond komt het op http://www.yarniek.nl te staan

Ingezonden brief :)

Eres
Berichten: 299
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Loek

De AVVL polis van mij heeft nooit een en bloc clausule gehad(hetzij een verstopte en onduidelijke in hele kleine lettertjes?), in ieder geval niet zo omschreven als die van Yarden.Ik heb nooit een polis, ook niet van Yarden gehad met een en bloc clausule, pas die van 2007.
Ik zal ook beslist deze clausule en andere veranderingen niet accepteren, want anders kunnen ze later als nog de boel naar hun hand zetten, gekocht is gekocht.Als het omgekeerde zich had voorgedaan en in het voordeel van de verzekerde was geweest, werd er ook niet gesteld leuk voor jullie en we betalen het uit.

Ayla

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Ayla »

..........
Laatst gewijzigd door Ayla op 02 aug 2007 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Ook hier viel vandaag de tweede standaardbrief van Yarden in de bus.

Ze starten een intern onderzoek en zodra dat afgerond is, krijgen we bericht. Het onderzoek zal twee weken in beslag gaan nemen.

Toch wel grappig dat ze met onze 4 polissen 2 weken bezig denken te zijn. Is het dan zo'n chaos bij Yarden, dat ze de papieren niet meer kunnen vinden?

Een derde brief kan nu 3 maanden gaan duren. Kan iemand dat bevestigen en is dit ook een standaardvotje :twisted:

Sorry, dat ik een cynische toon in mijn berichten ga leggen, maar zo ervaar ik deze soap inmiddels wel. Het vertrouwen in deze boevenbende is hier compleet weg en zal ook nooit meer hersteld kunnen worden!

Gesloten