Dat is de juiste weg, meteen bezwaar aantekenen, bij Yarden vervolgens kun je naar een rechtsbijstandverzekering gaan of de stukken op zenden naar K.I.F.D of een advocaat. Dat ligt aan de mogelijkheden die je zelf hebt.
Geplaatst op: 08 Sep 2007 15:46 Onderwerp: Yarden uitvaartverzekeringen
Ik heb al de reacties op het forum doorgeworsteld en heb een paar opmerkingen:
.Er wordt gesteld dat Yarden werkt zonder winstoogmerk. Dat lijkt me sterk voor een N.V. (naamloze vennootschap). Dan zouden zij een vereniging of stichting moeten zijn
Gerda:
Yarden uitvaartverzekerirng NV is het hoofdkantoor, dus de incaseerder van onze premies. En de grote baas om zaken ongevraagd teveranderen.
De uitvaart/crematie wordt verzogrd door Yarden uitvaart BV besloten vennootschap.
BV hoeft geen winst te maken, alleen moet er een DGA (d) directeur) (g) Grootandeelhouder. deze is dus werknemer binnen zijn eigen BV hij staat gewoon op de loonlijst.
Maar dat Yarden Nv geen winst maakt, daar geloof ik ook niet in.
Polisens afkopen kost altijd veel geld, gemiddeld 50% van het gestorte kapitaal. Dan komt ook ,de fiscale aftrekpost om de hoek kijken, hebt je de betaalde premie fiscaal afgetrokken als buitengewone lasten, dat mag. maar als je de verzekering zou afkopen, dus 50% laat uitbetalen, moet dit bedrag in de buitengewoneIk heb een koopsompolis in 2002 afgesloten met omschrijving van rechten, die voor altijd gegarandeerd zouden zijn. Ik ben dus ook een van de gedupeerden. Maar ik kan de polis niet opzeggen, omdat ik daar indertijd een belasting-clausule op heb laten zetten. Yarden geeft zelf ook al aan dat die "mooie"afkoopregeling niet geldt voor deze groep polishouders. Ik denk dat er velen zullen zijn, die tegen dit probleem aanlopen.
lasten weer bijgeteld worden als inkomen post.
In elk geval heb ik reeds snel bezwaar aangetekend tegen de wijzigingen en ik zal er ook geen genoegen mee nemen en bij een negatieve reactie van Yarden verdere actie ondernemen.
Heb je geen rechtsbijstand verzekering dan is K.I.I.D. in eerste instantie de aangewezen instelling om jou belangen te behartigen, komen zij er niet uit, dat zijn er nog diverse andere mogelijkheden, maar dan gaat het echt geld kosten.
Voorlopig houden wij het er maar op. Dat Yarden de polissen weer behoorlijk zal moeten veranderen, maar dat is nu nog koffiedik kijken.