LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
solight

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door solight »

is het al iemand anders ook opgevallen dat de maandelijkse premie sinds de wijziging naar een ander giro nummer wordt afgeschreven?

zit hier een of andere boekhoudkundige truc achter of hebben ze alle betaalde premies tot de wijziging misschien doorgestuurd naar een rekening op Barbados of een ander laag belasting land ??

ron1872

Ongelezen bericht door ron1872 »

@solight:

heb je misschien ook het nummer en tenaamstelling?

Jan9

Ongelezen bericht door Jan9 »

Het belangrijkste is dat je bezwaar maakt. Bij LegioLease duurde het ook een paar jaar voordat er een bevredigende oplossing kwam.
Ik ben bang dat veel van jullie veel tijd verspillen aan het Kifid en Yarden daarmee in de kaart spelen. Yarden heeft misschien wel express de polissen in delen opgestuurd zodat ieder voor zichzelf aan de slag gaat ipv gezamelijk. Klachten bundelen via een classaction lijkt mij de beste weg.

Jan9

Ron, volgens Peter van Wageningen zou de polis toch hetzelfde blijven?

ron1872

Sja als je hem op zijn weblog moet geloven wel, maar hij draait er net als alle Yarden brieven flink omheen en er wordt flink gerommeld op de site van Yarden. Hij stelt ook dat het om 120 verschillende polissen gaat. Heel knap om die in één klap om te zetten naar één standaardpolis. Geheid dat het her en der in diverse polissen niet waterdicht is.

Jan9

We zitten over een paar dagen tegen de 1000 berichten en we hebben nog niet veel bereikt. We moeten een instantie vinden die het voor ons gezamelijk opneemt.

Schrijf ook naar Den Haag want het gaat om een grote groep verzekerden.
Nog maar eens het adres:

Naam Partij van Uw voorkeur.
Tweede Kamer
Postbus 20018
2500 EA Den Haag
Laatst gewijzigd door Jan9 op 06 jul 2007 11:23, 2 keer totaal gewijzigd.

ron1872

Heb je ook een voorbeeldbrief Jan? Dan doe ik graag met je mee!

Jagertje

Ongelezen bericht door Jagertje »

Graag zou ik een voorbeeld brief willen hebben voor de eenzijdige verandering van de polis door yarden.

vr.gr.

Jagertje

boshut

Ongelezen bericht door boshut »

In de vrijdageditie van HET DAGBLAD VAN HET NOORDEN is een voorpagina artikel geplaatst. Ik ben er niet onverdeeld gelukkig mee, maar het is aandacht en er wordt al op gereageerd.Lees het, de uitleg van Yarden spreekt voor zich.
t.a.v. Ron:
dit is een voorbeeldbrief die naar de 2e kamer SP is verzonden en waarop is gereageerd.

LS

Heel in het kort:
De uitvaartverzekering Yarden tart alle regels vwb betrouwbaarheid in verzekeren. Een polis, van AVVL overgenomen door Yarden, wordt eenzijdig omgezet, met listige kunstgrepen en verdichtsels Een geantidateerde brief vergezelt een polis die maanden eerder is ingegaan. Van een naturapolis met duidelijk aangegeven diensten, standaard uitvaart compleet, naar een sompolis met een poliswaarde van 2304,78.
Voor mij je reinste diefstal, en met mij een 300000 gedupeerden, waarvan vele ouderen die niets in de gaten hebben. Het eigen weblog van Yarden, Forumsite van Consumentenbond ,Kassa maar nog meer van RADAR (meer dan 50 pagina's) staat er vol met gedupeerden die ten einde raad zijn.
De consumentenbond had Yarden nogal geprezen en staat nu niet te trappelen om actie te voeren......
Dit is echter niet een bagatel maar een regelrechte aanslag op ons rechtsbestel.
Wat gaat de politiek doen, want dit is een noodoproep aan de NAAM POLITIEKE PARTIJ.
De AVVL was destijds een arbeidersvereniging op ideële grondslag. Maar de bodem is er onderuit, al direct na de overname door Yarden, een keihard calculerende verzekeringsmaatschappij..
Maar dit slaat alles. En geeft veel onrust, met name naar de langst deelnemende en dus oudste deelnemers.
Normen en waarden: waar vind ik ze nog. Ik hoop dat u als partij daar pal voor staat, ook in daden.
Daarom de noodkreet: Help ons!!!!
Laat het (beetje) vertrouwen in de politiek niet verzanden.
Alle relevante informatie is zo nodig beschikbaar.

andere voorbeeldbrieven op YARNIEK.NL

Jan9

Ron, het polisnummer van de AVVL heeft Yarden al eind 2004 omgezet in een Yarden relatienummer zie ik net op mijn bankafschrift van 1-2005.
Dat is wel heel doortrapt......
Laatst gewijzigd door Jan9 op 06 jul 2007 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan9

Bedankt Boshut :wink:

solight

het wordt nog leuker :

de leden korting is alleen van toepassing als de uitvaart verzorgd wordt door een bij Yarden aangesloten uitvaartverzorger.

volgens de Yarden website zijn dat :

in Zeeland geen,
in Zuid Holland alleen in Den Haag
in Noord Holland alleen in Alkmaar /Amsterdam / Haarlem
in Utrecht alleen Utrecht
In Noord Brabant tien vestigingen
in Limburg alleen in Weert
in Gelderland 5 vestigingen
in Flevoland alleen Lelystad
in Overijssel vier vestigingen
in Drenthe alleen Hoogeveen
in Groningen alleen Groningen
in Friesland alleen Leeuwarden

dus als je niet dichtbij een van die vestigingen woont en lokaal begraven wil worden dan kom je ook niet voor die ledenkorting in aanmerking!!

janssen

Ongelezen bericht door janssen »

solight.

Uw gegevens kloppen niet helemaal.

Ik weet uiteraard niet alle plaatsen waar Yarden werkzaam is, maar in Drenthe is Meppel zelfs de grootse uitvaart van Yarden.
Zij hebben alles gekocht van de Gemeente het crematorium-aula-koffiekamer, en ook alle personeel werkzaam in het crematorium voorheen gem. ambtenaren staan nu in dienst van Yarden.
Ook de uitvaart wordt volledig door Yarden personeel verzorgd.
Er zijn wel anderen bezig met uitvaart, maar dan komt inderdaad de clausule plus 62% te vervallen.

rootsap

Ongelezen bericht door rootsap »

Hallo Mcwimpy
Ook ik kan de brief van Ron1872 niet vinden. Als je mij ook zou willen instrueren. Graag

Je adviseert iedereen zich op www.yarniek te registreren, want "samen staan we sterker" en weten we om hoeveel gevallen het gaat.
Welaan een goed advies, echter denk ik dat xtig mensen geen weet hebben van dit forum...... Hoe bereik je die dan? groetjes rootsap :?:

solight

@jansen

ik woon niet in Drenthe en dus weet ik niet alles, en kan dus alleen maar uitgaan van wat er op de Yarden website staat.

Als het werkelijke leven anders is dan is geeft de website dus onvolledige en/of onjuiste informatie

maar ja..................!!!
Laatst gewijzigd door solight op 06 jul 2007 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.

ggrandia

Ongelezen bericht door ggrandia »

Bij Yarden heb ik aangetekend bezwaar aangetekend tegen de eenzijdige poliswijziging van de natura uitvaartpolis naar een geldbedrag. Bezwaar omdat ik verzekerd ben voor de diensten die nodig zijn bij een crematie (van afleggen to kisten, de kist zelf, de afwikkeling bij de gemeente, koffie voor 50 personen, 50 rouwbrieven de crematoriumkosten zelf, vervoer per lijkwagen van de kist en 1 volgauto, de opbaarruimte en het cremeren zelf etc.).
Yarden zegt dat er niets gewijzigd is, dit betwijfel ik, maar op mijn schriftelijk verzoek (geen bedrag, want straks koop je daar zelfs geen kist meer voor) om de diensten waar ik dan 'blijvend' recht op hou (zoals hierboven weergegeven) op papier te zetten wordt door Yarden in het geheel niet ingegaan. Dit lijkt me dus niet aan de haak als er zogenaamd niets gewijzigd is. Ook als ik in het forum lees dat er bijvoorbeeld in de prov. Utrecht slechts 1 crematorium is waar je de ledenkorting krijgt, heb ik zo mijn vraagtekens.
Ik heb destijds wel de keuze voor AVVL / Yarden gemaakt juist omdat het een naturapolis was, en nu dus slechts een devaluerende waarde vertegenwoordigd. Mag dit nou maar zo eenzijdig worden gewijzigd? Ik voel me bij de neus genomen, en ik weet ook niet of Yarden nu wel of niet contractbreuk pleegt.
RADAR HELP !! Wie kan mij meer vertellen over deze kwestie?

Gert Grandia

ron1872

Hier een leuke lijst om wat lobbywerk te gaan doen:

Partijen in de Tweede Kamer, van PVV onbekend.

[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]

Tweede Kamerleden.

[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]

Media: kranten en radio/televisie.

[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]

Wie stelt er een sterke brief op??

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag grandia,

Je schrijft: Ik voel me bij de neus genomen, en ik weet ook niet of Yarden nu wel of niet contractbreuk pleegt.

De enige die dat kan/moet beoordelen is een rechter. Dat wordt dus nog een lange weg te gaan. Verder wil ik nog even opmerken dat de Consumentenbond in dit geheel wel een hele scheve en dubieuse schaats rijdt. Eerst er een groepsactie van maken en daarna de individuele Yardenklant (tevens consumentenbondlid) verwijzen naar Yarden om individueel met Yarden tot een vergelijk te komen. Zie ook de brief op www.yarniek.nl:
Je zal maar lid zijn van de Consumentenbond!!!

http://www.yarniek.nl/adobe/consumentenbond.pdf

Groeten, Maxiem.

jovandola

Ongelezen bericht door jovandola »

Ik roep iedereen op om bij Yarden te protesteren tegen de poliswijziging en deze af te wijzen en te vorderen dat de oude polissen worden hersteld.
Bij de consumentenbond en Yarden heb ik mijn verhaal ook al gedaan, maar ik wil het in dit forum graag nog eens herhalen.
Ik begrijp dat nieuwe polishouders wel voordelen hebben bij het nieuwe product van Yarden. Maar daar het gaat niet over. Het gaat om oude polissen met een gegarandeerd waardevast pakket van diensten.
Mijn oorspronkelijke polissen van de AVVL betreffen een waardevaste uitvaartvoorziening.
De AVVL zou zorgdragen voor verzorging en betaling van de uitvaart overeenkomstig de polisvoorwaarden ongeacht de kosten op het uiteindelijke moment van overlijden.
Kostenstijgingen zouden ten laste komen van de AVVL.
Bij de fusie van de AVVL met de NUVA tot Yarden in 2001 is aan de verzekerden medegedeeld dat de nieuwe organisatie de belangen van de leden zal blijven behartigen en de fusie voor de polishouders geen gevolgen zal hebben.
Ik heb er dan ook steeds op vertrouwd dat Yarden alle rechten en verplichtingen van de AVVL jegens de verzekerden zou overnemen en respecteren.
Voor een Yarden basisverzekering is thans volgens eigen opgaaf op dit moment een verzekerd bedrag van ongeveer € 5.000 nodig. De verwachting is dat deze kosten in de toekomst nog verder zullen stijgen.
De nieuwe polissen voorzien niet in een waardevaste uitvaartvoorziening.
De oude polishouders krijgen een ledenkorting (verzekerde bedrag € 2.304,78 komt overeen met een waarde van € 3.733,74) van 62%. In de nieuwe polis, dan wel in de daarbij behorende voorwaarden wordt omtrent deze ledenkorting van 62% op geen enkele wijze melding gemaakt.
Opgemerkt wordt dat op de website van Yarden melding wordt gemaakt van een korting van slechts 10% als de uitvaart door Yarden wordt verzorgd.
De vraagt rijst door wie de ledenkorting van 62% zal worden verstrekt (Yarden Uitvaartzorg B.V. of Yarden Uitvaartverzekeringen N.V.).
Er bestaat geen enkele garantie dat de waarde van de nieuwe polis op dit moment en voor de toekomst voldoende is om de diensten uit de oude polis af te nemen via een door Yarden te verzorgen uitvaart.
Naar mijn mening worden de toentertijd gesloten overeenkomsten met de AVVL thans niet nagekomen door haar rechtsopvolger Yarden Uitvaartverzekeringen N.V. c.s.
Door Yarden wordt verwezen naar de Algemene Voorwaarden waarin is aangegeven dat Yarden de verzekeringsvoorwaarden eenzijdig mag wijzigen (zgn. En bloc-bepaling).
Ik wil erop wijzen dat een dergelijke clausule niet voorkomt in de Algemene Voorwaarden van de oorspronkelijke polissen van de AVVL.
De invoering van een En bloc clausule (zgn. wurgcontract) op bestaande polissen is naar mijn mening op juridische gronden ook niet toegestaan.
Anderzijds wil ik opmerken dat het hier niet gaat om een wijziging van de verzekeringsvoorwaarden, maar om een totale verandering en vervanging van de verzekeringsvorm (omzetting van pakketpolis in sommenpolis), zodat deze clausule om die reden al toepassing mist.
Ik heb het donderbruine vermoeden dat Yarden de waarde van de oude polissen tegen een koers van 50% heeft omgezet in nieuwe sommenpolissen.
De Stichting Yarden is samen met de Vereniging Yarden eigenaar van Yarden Holding B.V., zijnde de moedermaatschappij.
Het is misschien een goed plan om als polishouder en lid van de vereniging bij deze aandeelhouders aan te kloppen door middel van een handtekeningenaktie.

testcase

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten