LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden wil overleden echtgenoot verzekeren

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
GebruikersnaamNoor
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2013 18:04

Yarden wil overleden echtgenoot verzekeren

Ongelezen bericht door GebruikersnaamNoor »

Deze post schrijf ik namens de weduwe, wanneer u verder leest begrijpt u wellicht waarom.

Op haar verjaardag lag er, naast verjaardagskaarten, een brief van Yarden op de mat. De brief was een mailing voor het afsluiten van een zogenaamde uitvaart keuze verzekering. Er zat zelfs een smakeloze koelkastmagneet bij, in de vorm van een regisseursbord ('de regie ligt bij u').
IMG_20130226_212606.jpg
Smakeloos
(27.36 KiB) 2256 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
IMG_20130226_212759__.jpg
Brief aan overleden echtgenoot
(122.39 KiB) 2256 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
De brief was geadresseerd aan haar vier en een half jaar geleden overleden echtgenoot.

U kunt zich voorstellen dat mevrouw geschokt was. Nog dezelfde dag bleek dat een zelfde brief, maar dan aan haar geadresseerd, was aangekomen op het adres waar zij zes jaar eerder woonde: het huis van haar echtgenoot's vader.

De verjaardagsstemming was totaal verpest, en mevrouw belde met Yarden om te klagen over hun lompheid, en om uitleg te krijgen hoe zulke pijnlijke fouten gemaakt kunnen worden.
De telefoniste wist niet was ze ermee moest en zegde toe dat iemand haar terug zou bellen.

Ik was er bij toen dat telefoontje kwam, en ik kan u vertellen: mevrouw was er kapot van.
Yarden gaf pas na lang aandringen toe, dat zij adressen inkochten om deze brieven te versturen. Mevrouw vroeg waarom deze in hemelsnaam niet gecontroleerd worden, maar hierop kreeg ze geen antwoord. Ze kreeg amper de kans om haar verdriet uit te drukken voor het gesprek beëindigd werd door Yarden.

U zou denken dat het hiermee afgedaan is, maar helaas is niets minder waar.
Deze week lag er weer een mailing van Yarden in de brievenbus... Op de verjaardag van haar overleden echtgenoot.

Mevrouw heeft het gevoel dat Yarden haar stalkt; ze heeft getracht Yarden's grove fout te herstellen en het enige dat Yarden doet, is doodleuk doorgaan met treurig getimede mailingen. Dit is toch ongelofelijk.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Yarden wil overleden echtgenoot verzekeren

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Goed dat u dit hier heeft geplaatst, zodat veel mensen er kennis van kunnen nemen wat een onbeschoft bedrijf dit is.
Ik zou het ook op andere fora zetten; eigenlijk zoveel mogelijk de publiciteit zoeken hiermee. Uw kennis is vast niet de enige die dit overkomen is.

Heel veel sterkte!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Yarden wil overleden echtgenoot verzekeren

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Miepje1 schreef:Goed dat u dit hier heeft geplaatst, zodat veel mensen er kennis van kunnen nemen wat een onbeschoft bedrijf dit is.
Ik zou het ook op andere fora zetten; eigenlijk zoveel mogelijk de publiciteit zoeken hiermee. Uw kennis is vast niet de enige die dit overkomen is.

Heel veel sterkte!

ben ik het helemaal mee eens,
zo en zo staat yarden al niet hoog aangeschreven....(zeker de verhalen die ik gelezen heb)
maar dit slaat werkelijk alles,te erg voor woorden...

nogmaals sterkte!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Yarden wil overleden echtgenoot verzekeren

Ongelezen bericht door Jolijn »

Yarden gaf pas na lang aandringen toe, dat zij adressen inkochten om deze brieven te versturen.

Hierin vind ik niet alleen Yarden fout, maar ook de instanties die adressen verkopen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Yarden wil overleden echtgenoot verzekeren

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@jolijn

je hebt gelijk maar die kijken daar niet na!
wat ik een kwalijke zaak vind is dat bedrijven zonder jou toestemming!! dingen doorverkopen!
maar goed dat hou je nniet tegen,maar ........dit! :evil:

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Yarden wil overleden echtgenoot verzekeren

Ongelezen bericht door mika21 »

Wellicht kunt u een copie van de rouwkaart opsturen, met het vriendelijke verzoek deze eens goed te lezen. Ik vind het te gek voor woorden!

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Yarden wil overleden echtgenoot verzekeren

Ongelezen bericht door tenormin »

@gebruikersnaamnoor, ik ben hier niet eens verbaasd over; heb eenzelfde soort "aanbieding gehad", weliswaar zonder "regie in eigen handen bord". Op de dag dat mijn echtgenoot 1 jaar was overleden (17 maart 2012) kreeg ik precies zo'n soort "brief", maar dan van Monuta. En ook ik kreeg eenzelfde verhaal van adressen kopen. En alweer, ook zij waren niet onder de indruk van mijn beklag. Ik hoop niet dat ik over 9 dagen (de tweede sterfdag van mijn man) wederom zo'n brief in mijn bus vind. Mocht dit wel zo zijn dan gaat dit verhaal rechtstreeks naar een krant. Maar dat dit meer dan een respectloze toenadering is staat voor mij vast.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Yarden wil overleden echtgenoot verzekeren

Ongelezen bericht door VioletPrue »

GebruikersnaamNoor schreef:Yarden gaf pas na lang aandringen toe, dat zij adressen inkochten om deze brieven te versturen. Mevrouw vroeg waarom deze in hemelsnaam niet gecontroleerd worden, maar hierop kreeg ze geen antwoord.
Uiteraard heel zuur om post te krijgen van een uitvaartverzekeraar op naam van een overleden persoon.
Maar het is tegenwoordig heel normaal om adressen te kopen om zo mailings te versturen.
Neemt niet weg dat het heel pijnlijk is om post te krijgen voor iemand die er niet meer is.
Maar ik snap de opmerking over controleren niet.
Bedoelt uw kennis bij de gemeente, de burgelijke stand?
Dat mag en kan Yarden namelijk niet.
Waar zij het verder zouden moeten controleren, zou ik zo 1, 2, 3 niet weten.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden wil overleden echtgenoot verzekeren

Ongelezen bericht door testcase »

Als ik heel eerlijk ben, snap ik niet waarom dit soort zaken zo zwaar emotioneel wordt opgenomen, maar goed niet iedereen is hetzelfde. In de kliko of papierbak ermee en klaar. De dood hoort bij het leven en fouten worden gemaakt. Men heeft niet de opzettelijk intentie om u van slag te maken.
Brief sturen naar Yarden, waarin u vraagt hoe men aan die adresgegevens komt. Daar moeten en gaan ze echt wel antwoord op geven. Ergens in het verleden heeft u ongetwijfeld een keer (ongemerkt) toestemming gegeven aan een bedrijf dat uw adresgegevens verhandeld mogen worden. Vraag Yarden om verwijdering uit hun bestand. En nog belangrijker vraag het bedrijf dat uw gegevens verkoopt om verwijdering.
Bedrijven kunnen en mogen deze gegevens overigens niet controleren bij de gemeente(privacy).
Er bestaat volgens mij wel een website ala belmeniet register, weet alleen even niet hoe die heet tegen ongewenste geadresseerde reclame.

zandinoog
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jul 2011 19:05

Re: Yarden wil overleden echtgenoot verzekeren

Ongelezen bericht door zandinoog »

Er bestaat toch een levendige handel in adressen, e-mail, telefoonnummer etc. Die lui zoals bepaalde providers doen die het moeilijk hebben verkopen ze ook etc.

john duelieux
Berichten: 104
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:39

Re: Yarden wil overleden echtgenoot verzekeren

Ongelezen bericht door john duelieux »

testcase schreef:Als ik heel eerlijk ben, snap ik niet waarom dit soort zaken zo zwaar emotioneel wordt opgenomen......De dood hoort bij het leven en fouten worden gemaakt. Men heeft niet de opzettelijk intentie om u van slag te maken.
Ik krijg nog regelmatig brieven op naam van mijn overleden echtgenote. Ik vind dat niet leuk en mijn zoon kan er ook niet om lachen. Iedere keer weer dat: moet dat nou.

Er is een hele handel in adresgegevens. En bestanden worden niet gecontroleerd, dat kost teveel tijd. Er is ten slotte een quotum om te halen. Er moet 3 % of 2 % of 1% meer klanten binnengehaald worden. Dus pleuren ze gewoon weer een partij mailings eruit en zien ze wel wat het wordt. Marketing heet dat. En dat sommige mensen boos en verdrietig worden kan de heren managers geen ene moer schelen. Is van te voren al ingecalculeerd. Liever 1,2 % meer klanten en 200 mensen boos dan 0,7 % meer klanten en 20 mensen boos.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Yarden wil overleden echtgenoot verzekeren

Ongelezen bericht door sjohie »

Jolijn schreef:Yarden gaf pas na lang aandringen toe, dat zij adressen inkochten om deze brieven te versturen.

Hierin vind ik niet alleen Yarden fout, maar ook de instanties die adressen verkopen.
En die mensen die vrijwillig die adressen geven om te verkopen? Je wilt niet weten hoeveel gegevens je volstrekt legaal kan verkrijgen, als je onder alle respondenten 1 iPad van ~500 euro verloot. Da's een zeer lucratieve handel, en dat wordt gevoed door een grote groep mensen die er elke keer weer in tuinen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Yarden wil overleden echtgenoot verzekeren

Ongelezen bericht door Jolijn »

rozemarijntje schreef:@jolijn

je hebt gelijk maar die kijken daar niet na!
wat ik een kwalijke zaak vind is dat bedrijven zonder jou toestemming!! dingen doorverkopen!
maar goed dat hou je nniet tegen,maar ........dit! :evil:
Eh ja :) dat zeg ik toch?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Yarden wil overleden echtgenoot verzekeren

Ongelezen bericht door Jolijn »

sjohie schreef:
Jolijn schreef:Yarden gaf pas na lang aandringen toe, dat zij adressen inkochten om deze brieven te versturen.

Hierin vind ik niet alleen Yarden fout, maar ook de instanties die adressen verkopen.
En die mensen die vrijwillig die adressen geven om te verkopen? Je wilt niet weten hoeveel gegevens je volstrekt legaal kan verkrijgen, als je onder alle respondenten 1 iPad van ~500 euro verloot. Da's een zeer lucratieve handel, en dat wordt gevoed door een grote groep mensen die er elke keer weer in tuinen.
Heb je gelijk in (daar ging in bij TS even niet van uit), op het moment van 'geen bezwaar' aanklikken, heb je geen idee hoe ver,waar je adres terecht kan komen.

16again
Berichten: 16157
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Yarden wil overleden echtgenoot verzekeren

Ongelezen bericht door 16again »

het is tegenwoordig heel normaal om adressen te kopen om zo mailings te versturen.
Volgens mij is dat volgens wet bescherming persoonsgegevens niet toegestaan
En die mensen die vrijwillig die adressen geven om te verkopen? Je wilt niet weten hoeveel gegevens je volstrekt legaal kan verkrijgen, als je onder alle respondenten 1 iPad van ~500 euro verloot.
Op die wijze verkregen persoonsgegevens mag je niet verkopen, zonder dat verstrekker daar toestemming voor heeft gegeven.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Yarden wil overleden echtgenoot verzekeren

Ongelezen bericht door VioletPrue »

testcase schreef:Als ik heel eerlijk ben, snap ik niet waarom dit soort zaken zo zwaar emotioneel wordt opgenomen, maar goed niet iedereen is hetzelfde.
Ik snap het wel, het is gewoon vet pijnlijk om post voor een overleden persoon te krijgen, zeker op zijn/haar verjaadag/dag van overlijden.
Dat zijn extra gevoelige momenten.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Yarden wil overleden echtgenoot verzekeren

Ongelezen bericht door tenormin »

VioletPrue schreef:
testcase schreef:Als ik heel eerlijk ben, snap ik niet waarom dit soort zaken zo zwaar emotioneel wordt opgenomen, maar goed niet iedereen is hetzelfde.
Ik snap het wel, het is gewoon vet pijnlijk om post voor een overleden persoon te krijgen, zeker op zijn/haar verjaadag/dag van overlijden.
Dat zijn extra gevoelige momenten.
Zijn er toch nog mensen met gevoel in hun body. Natuurlijk weet een ieder dat het leven niet eindeloos is; maar het is gewoon, op zijn Hollands gezegd, zwaar kl*te om zoiets in de bus te krijgen, nota bene aan hem gericht. 't Valt dan niet goed, testcase, zo "simpel" ligt het.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Yarden wil overleden echtgenoot verzekeren

Ongelezen bericht door Shine »

Heel erg naar en vervelend.

Ga naar postfilter.nl Hier kunt u aangeven dat u geen post meer wilt ontvangen, hetzij voor uzelf of uw overleden partner. Er is nml een speciaal overledenregister hiervoor.

https://www.postfilter.nl/

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Yarden wil overleden echtgenoot verzekeren

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Jolijn schreef:
rozemarijntje schreef:@jolijn

je hebt gelijk maar die kijken daar niet na!
wat ik een kwalijke zaak vind is dat bedrijven zonder jou toestemming!! dingen doorverkopen!
maar goed dat hou je nniet tegen,maar ........dit! :evil:
Eh ja :) dat zeg ik toch?
Uh ja jolijn..ik geef alleen MIJn mening :wink:

Dan testcase
Heb je het zelf meegemaakt dat je man of vrouw overleden is en dan zo,n brief krijgt op die dag?
Kanme niet voorstellen dat,dat iemand koud laat...tenmiste als je veel van iemand gehouden hebt!

De dood hoort er iid bij,verdriet ook! Zeker om je partner ,ik zou het ook niet leuk vinden zacht uitgedrukt,
Maar ja ik hou dan ook veel van meneer rozemarijn...... :wink:

Breedbekkikker

Re: Yarden wil overleden echtgenoot verzekeren

Ongelezen bericht door Breedbekkikker »

Stel dat je in zo'n geval een verzekering afsluit, zijn ze dan verplicht om tot uitkering over te gaan ?
Zij willen je immers een verzekering opdringen.

Gesloten