LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zekur/unive onmogelijk contact
Zekur/unive onmogelijk contact
Sinds kort heb een factuur mogen ontvangen omtrent een bedrag dat is afgeschreven van het eigen risico. Echter klopt dit bedrag niet en moest ik van mijn apotheek contact opnemen met de zorgverzekeraar, zo gezegd zo gedaan zou je zeggen... Helaas elke moment van de dag dat je belt op het dure 0900 nummer sta je gerust 10 minuten in de wachtrij, dus hang je uiteindelijk maar op en dag belminuten. Vervolgens stuur je de verzekeraar een mail waarop ik een haarfijn bericht krijg, vanwege privacy redenen dient u te bellen... Hoe kan ik bellen terwijl men onbereikbaar is en blijft?
Wat een waardeloze verzekeraar, wel betalen maar een klantenservice van lik mijn vestje! Ik moet toch contact op kunnen nemen omtrent de factuur dus wat kan ik nu het beste doen?
Wat een waardeloze verzekeraar, wel betalen maar een klantenservice van lik mijn vestje! Ik moet toch contact op kunnen nemen omtrent de factuur dus wat kan ik nu het beste doen?
Re: Zekur/unive onmogelijk contact
Draxter schreef: ↑26 mar 2019 13:35Sinds kort heb een factuur mogen ontvangen omtrent een bedrag dat is afgeschreven van het eigen risico. Echter klopt dit bedrag niet en moest ik van mijn apotheek contact opnemen met de zorgverzekeraar, zo gezegd zo gedaan zou je zeggen... Helaas elke moment van de dag dat je belt op het dure 0900 nummer sta je gerust 10 minuten in de wachtrij, dus hang je uiteindelijk maar op en dag belminuten. Vervolgens stuur je de verzekeraar een mail waarop ik een haarfijn bericht krijg, vanwege privacy redenen dient u te bellen... Hoe kan ik bellen terwijl men onbereikbaar is en blijft?
Wat een waardeloze verzekeraar, wel betalen maar een klantenservice van lik mijn vestje! Ik moet toch contact op kunnen nemen omtrent de factuur dus wat kan ik nu het beste doen?
Voor vragen over:
je ZEKUR Zorgverzekering
0900 25 93 587
Voor dit nummer betaal je alleen de gebruikelijke belkosten
Vanuit het buitenland bel je naar +31 72 527 72 08
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Zekur/unive onmogelijk contact
Op facebook je vraag stellen.
-
- Berichten: 5197
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Zekur/unive onmogelijk contact
Het is dan ook een budget verzekering. Dan krijg je dus ook minder service.
Is er toevallig een Unive kantoor bij u in de buurt dan zou ik daar eens langsgaan. Hebben ze mij te minste goed geholpen
Is er toevallig een Unive kantoor bij u in de buurt dan zou ik daar eens langsgaan. Hebben ze mij te minste goed geholpen
Re: Zekur/unive onmogelijk contact
Vanuit het binnenland bel je naar: 072 527 7208. Heus, dat werkt.
Maar, weet u dat de aloude methode met pen, papier, een envelop en een postzegel misschien nog wel het allerbeste werkt? Daar kunnen ze niet omheen. Én, u heeft bewijs in handen. Ga niet akkoord met een telefonische reactie daarop en eis ook een schriftelijke reactie op uw schrijven. Dán weten ze daar echt wel dat het u ernst is.
Nemen ze u dan nog niet serieus wendt u zich dan maar tot de SKGZ (www.skgz.nl) maar kondig in uw brief wel aan dat u dat eventueel zult doen. U zult merken dat deze manier van communiceren uiteindelijk het meest effectief blijkt te zijn.
Heeft u die SKGZ toch nodig, dan weet het SKGZ, als u deze methode gevolgd heeft, echt wel raad met zo'n halsstarrige zorgverzekeraar.
Maar, weet u dat de aloude methode met pen, papier, een envelop en een postzegel misschien nog wel het allerbeste werkt? Daar kunnen ze niet omheen. Én, u heeft bewijs in handen. Ga niet akkoord met een telefonische reactie daarop en eis ook een schriftelijke reactie op uw schrijven. Dán weten ze daar echt wel dat het u ernst is.
Nemen ze u dan nog niet serieus wendt u zich dan maar tot de SKGZ (www.skgz.nl) maar kondig in uw brief wel aan dat u dat eventueel zult doen. U zult merken dat deze manier van communiceren uiteindelijk het meest effectief blijkt te zijn.
Heeft u die SKGZ toch nodig, dan weet het SKGZ, als u deze methode gevolgd heeft, echt wel raad met zo'n halsstarrige zorgverzekeraar.
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Zekur/unive onmogelijk contact
Bellen, ik weet dat er vele dove mensen zijn die daarom Email gebruiken.
Ook mensen in ploegendienst die overdag slapen..... en nog een groep die zelf overdag werken en niet kunnen bellen...
Als je dezelfde werktijden hebt zou je nooit iets kunnen regelen.
Gewoon mailen dat het niet per telefoon kan, want dat mag!
Ook mensen in ploegendienst die overdag slapen..... en nog een groep die zelf overdag werken en niet kunnen bellen...
Als je dezelfde werktijden hebt zou je nooit iets kunnen regelen.
Gewoon mailen dat het niet per telefoon kan, want dat mag!
Re: Zekur/unive onmogelijk contact
@komkommertje c.q. Stofzuigertje:
Wat helpt uw relaas TS verder? Niets! Volgens mij heeft u de OP niet eens gelezen. Daarin staat dat TS een email heeft gestuurd maar daar ook niets mee verder kwam. Nog een email sturen? zinloos natuurlijk.
Als u niet normaal kunt reageren is het misschien verstandiger dat u helemaal niet reageert. Als u daar moeite mee heeft kunt u de moderatie misschien wel om een ban verzoeken. Lijkt me één van de meest verstandige acties die u wellicht nu kunt doen.
Wat helpt uw relaas TS verder? Niets! Volgens mij heeft u de OP niet eens gelezen. Daarin staat dat TS een email heeft gestuurd maar daar ook niets mee verder kwam. Nog een email sturen? zinloos natuurlijk.
Als u niet normaal kunt reageren is het misschien verstandiger dat u helemaal niet reageert. Als u daar moeite mee heeft kunt u de moderatie misschien wel om een ban verzoeken. Lijkt me één van de meest verstandige acties die u wellicht nu kunt doen.
Miepje1
vindt dit leuk
Re: Zekur/unive onmogelijk contact
Hoewel ik het redelijk eens met je ben doe je natuurlijk zelf ook een suggestie die TS niet direct verder brengt bij het advies een brief te sturen naar een aanbieder die een online dienstverlening aanbied.BreejKC schreef: ↑27 mar 2019 18:39@komkommertje c.q. Stofzuigertje:
Wat helpt uw relaas TS verder? Niets! Volgens mij heeft u de OP niet eens gelezen. Daarin staat dat TS een email heeft gestuurd maar daar ook niets mee verder kwam. Nog een email sturen? zinloos natuurlijk.
Als u niet normaal kunt reageren is het misschien verstandiger dat u helemaal niet reageert. Als u daar moeite mee heeft kunt u de moderatie misschien wel om een ban verzoeken. Lijkt me één van de meest verstandige acties die u wellicht nu kunt doen.
TS neemt een verzekering af bij een budget aanbieder die zoveel mogelijk online werkt. Je kan ze bellen en daarnaast geven ze het volgende aan:
Er is verder ook helemaal geen sprake van een duur 0900 nummer. Bellen naar het nummer kost het standaard tarief zonder toeslagen.Zo werken wij
ZEKUR is een online dienstverlener. Dit betekent dat je:
je producten of diensten online aanvraagt, wijzigt en stopzet
je polissen, brieven en andere documenten digitaal ontvangt
je schades en zorgkosten online declareert
via een contactformulier of sociale media contact met ons opneemt
Op deze manier besparen we op de kosten en bieden we je lage prijzen voor onze producten of diensten.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Zekur/unive onmogelijk contact
Dus iets langer dan 10 Minuten wachten tot er opgenomen wordt.
Re: Zekur/unive onmogelijk contact
Het feit dat je een budget zorgverzekeraar bent geeft je nog niet het recht om normale en officiële correspondentie, zoals een brief, niet te beantwoorden, of om een abnormaal antwoord te geven.
Zekur /Univé kan dit natuurlijk proberen, maar daar komen ze absoluut niet mee weg. Ook deze zorgverzekeraar, hoe je het ook wendt of keert, betaal je een fors bedrag per maand, alleen al aan de basisverzekering, budgetverzekering of niet. Daar zul je gewoon naar moeten handelen zoals dat in normaal onderling correspondentieverkeer gebruikelijk is
Maar ik gaf nog een tweede tip. Halen medewerkers bij genoemde verzekeraar het in hun botte hoofd om niet, of niet normaal te antwoorden, dan staat de gegeven mogelijkheid nog open. En reken maar dat het SKGZ geen contact opneemt met die werknemers op laag niveau. Dan wordt hoger in de boom gevlogen en zal vermoedelijk de top-down methode bij deze verzekeringsmaatschappij zijn werk doen.
Zekur /Univé kan dit natuurlijk proberen, maar daar komen ze absoluut niet mee weg. Ook deze zorgverzekeraar, hoe je het ook wendt of keert, betaal je een fors bedrag per maand, alleen al aan de basisverzekering, budgetverzekering of niet. Daar zul je gewoon naar moeten handelen zoals dat in normaal onderling correspondentieverkeer gebruikelijk is
Maar ik gaf nog een tweede tip. Halen medewerkers bij genoemde verzekeraar het in hun botte hoofd om niet, of niet normaal te antwoorden, dan staat de gegeven mogelijkheid nog open. En reken maar dat het SKGZ geen contact opneemt met die werknemers op laag niveau. Dan wordt hoger in de boom gevlogen en zal vermoedelijk de top-down methode bij deze verzekeringsmaatschappij zijn werk doen.
-
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13
Re: Zekur/unive onmogelijk contact
TS, feit is dat u de telefoon op de haak gooit en niet het geduld heeft om te wachten tot u aan de beurt bent.
Waarom er uitgerekend na schriftelijke communicatie wordt verwezen naar de privacy wetgeving is mij absoluut niet duidelijk.
Misschien verkeerd knip en plakwerk verstuurd?
Wij stuurden altijd de bellers terug naar "huis" met het verzoek om de vraag schriftelijk te doen vanwege privacy regels aan de telefoon.
Waarom er uitgerekend na schriftelijke communicatie wordt verwezen naar de privacy wetgeving is mij absoluut niet duidelijk.
Misschien verkeerd knip en plakwerk verstuurd?
Wij stuurden altijd de bellers terug naar "huis" met het verzoek om de vraag schriftelijk te doen vanwege privacy regels aan de telefoon.