LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zoon rijdt met auto tegen mijn poort. Ben ik verzekerd?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
FKorsten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2016 12:28

Zoon rijdt met auto tegen mijn poort. Ben ik verzekerd?

Ongelezen bericht door FKorsten »

Beste,

Afgelopen week is het volgende gebeurt. Mijn zoon is met mijn auto tegen onze poort gereden. Deze poort, een automatische poort trouwens, is hierdoor kapot gegaan. Ook heb ik lakschade aan de voorkant. Op welke verzekering kan ik dit verhalen? Op mijn wa verzekering of mijn autoverzekering?
Ik heb een wa verzekering en een wa extra verzekering voor mijn auto.

Heel erg bedankt

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Zoon rijdt met auto tegen mijn poort. Ben ik verzekerd?

Ongelezen bericht door Frantic2 »

geen van beide. De auto is niet verzekerd voor aanrijdingen als u alleen beperkt casco heeft.
Uw zoon kan u niet aansprakelijk stellen want die is "eigen" en geen derde.

Als u heeft gekozen voor een hele uitgebreide opstalverzekering of tuindekking kunt u w.s. wel de poort daarop claimen.
Heeft u tenminste wat terug.

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zoon rijdt met auto tegen mijn poort. Ben ik verzekerd?

Ongelezen bericht door witte angora »

Je zou je zoon aansprakelijk kunnen stellen en de schade op hem verhalen. Hoe die het regelt is zijn probleem.

De verzekering van de auto dekt alleen schade toegebracht aan anderen. Een eigen poort, of wat dan ook, valt daar uiteraard niet onder. Misschien dat er inderdaad bij de opstalverzekering nog wat te halen valt, maar dat hangt erg af van de voorwaarden. Vooral ook omdat de schade niet door buitenstaanders of onverwachte calamiteiten is veroorzaakt. Maar ook dan: verwacht geen nieuwe poort, maar een bedragje om het ding te repareren of een bedragje om een vergelijkbaar gebruikt exemplaar te kopen (minus de restwaarde van de oude poort). Moet je het ding er nog wel zelf inhangen.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Zoon rijdt met auto tegen mijn poort. Ben ik verzekerd?

Ongelezen bericht door Frantic2 »

schade veroorzaakt DOOR of MET motorrijtuigen is uitgesloten op een AVP! Hij kan hem echt niet aansprakelijk stellen!

Nou ja, natuurlijk kan hij hem wel aansprakelijk stellen maar het valt niet onder een verzekering, of te wel, de zoon moet zelf zijn vader schadeloos stellen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Zoon rijdt met auto tegen mijn poort. Ben ik verzekerd?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Hoe oud is de zoon?
Lijkt me wel even relevant.

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zoon rijdt met auto tegen mijn poort. Ben ik verzekerd?

Ongelezen bericht door witte angora »

Frantic2 schreef: Nou ja, natuurlijk kan hij hem wel aansprakelijk stellen maar het valt niet onder een verzekering, of te wel, de zoon moet zelf zijn vader schadeloos stellen.
Dat is dus precies wat ik bedoel. Laat het hem maar van zijn zakgeld betalen. Of zoiets.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Zoon rijdt met auto tegen mijn poort. Ben ik verzekerd?

Ongelezen bericht door Brahms »

Maar dat is natuurlijk niet de wens van de vader, als zoon aan vader moet betalen gaat het toch van het "familiekapitaal".....
TS ziet toch liever de verzekering uitbetalen, maar die constructie gaat in dit geval niet op.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Zoon rijdt met auto tegen mijn poort. Ben ik verzekerd?

Ongelezen bericht door ciske »

Brahms schreef:Maar dat is natuurlijk niet de wens van de vader, als zoon aan vader moet betalen gaat het toch van het "familiekapitaal".....
TS ziet toch liever de verzekering uitbetalen, maar die constructie gaat in dit geval niet op.

Zoon kan wel een baantje hebben [verwijderd door moderatie]
Laatst gewijzigd door Radar op 16 aug 2016 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: off-topic, ongefundeerd taalgebruik

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Zoon rijdt met auto tegen mijn poort. Ben ik verzekerd?

Ongelezen bericht door berndv »

ciske schreef:
Brahms schreef:Maar dat is natuurlijk niet de wens van de vader, als zoon aan vader moet betalen gaat het toch van het "familiekapitaal".....
TS ziet toch liever de verzekering uitbetalen, maar die constructie gaat in dit geval niet op.

Zoon kan wel een baantje hebben, jij gaat altijd van het negatieve uit. Zwartkijker.
wat zeg je? Met de gegeven info kan de zoon al wel 40 jaar oud zijn, 12 kinderen hebben en directeur zijn van een miljardenimperium. er wordt totaal geen info gegeven over de zoon.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Zoon rijdt met auto tegen mijn poort. Ben ik verzekerd?

Ongelezen bericht door Brahms »

.....en al is de zoon miljardair, toch gaat de schade dan van het "familiekapitaal" af.

Maar TS reageert verder niet meer, dus probleempje zal wel opgelost zijn.....

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zoon rijdt met auto tegen mijn poort. Ben ik verzekerd?

Ongelezen bericht door witte angora »

Er zullen er niet veel met een minimum-inkomen zijn die een automatische poort hebben. Maar een auto die alleen WA-extra is verzekerd? Dan zal het met die miljarden ook wel meevallen.

Maar dat is allemaal niet relevant, ik denk dat de vraag afdoende is beantwoord. Misschien door reacties hier, misschien door de assuradeur die vanochtend vroeg al gebeld is, misschien door de polisvoorwaarden te lezen. Dus eerlijk gezegd denk ik dat de topicstarter niet meer terug komt en dat er hier een slotje op kan.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Zoon rijdt met auto tegen mijn poort. Ben ik verzekerd?

Ongelezen bericht door ciske »

berndv schreef: wat zeg je? Met de gegeven info kan de zoon al wel 40 jaar oud zijn, 12 kinderen hebben en directeur zijn van een miljardenimperium. er wordt totaal geen info gegeven over de zoon.
:lol: Dan is het gauw opgelost lijkt mij.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Zoon rijdt met auto tegen mijn poort. Ben ik verzekerd?

Ongelezen bericht door GJvdZ »

witte angora schreef:Er zullen er niet veel met een minimum-inkomen zijn die een automatische poort hebben. Maar een auto die alleen WA-extra is verzekerd? Dan zal het met die miljarden ook wel meevallen.
Als we toch allemaal onzinnige aannames gaan doen. Misschien moet TS wel heel veel alimentatie betalen waardoor hij effectief op een minimuminkomen zit....

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Zoon rijdt met auto tegen mijn poort. Ben ik verzekerd?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ik herhaal:
Julie4444 schreef:Hoe oud is de zoon?
Lijkt me wel even relevant.
Maar goed, zal waarschijnlijk niet op de verzekering te verhalen zijn.

Moneyman
Berichten: 31143
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zoon rijdt met auto tegen mijn poort. Ben ik verzekerd?

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:Maar een auto die alleen WA-extra is verzekerd? Dan zal het met die miljarden ook wel meevallen.
Wat je zelf kan betalen, hoef je niet te verzekeren, toch? :wink:

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zoon rijdt met auto tegen mijn poort. Ben ik verzekerd?

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
witte angora schreef:Maar een auto die alleen WA-extra is verzekerd? Dan zal het met die miljarden ook wel meevallen.
Wat je zelf kan betalen, hoef je niet te verzekeren, toch? :wink:
Dan zou je verwachten dat zo iemand toch extra voorzichtig rijdt. :D

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Zoon rijdt met auto tegen mijn poort. Ben ik verzekerd?

Ongelezen bericht door ciske »

Moneyman schreef:
witte angora schreef:Maar een auto die alleen WA-extra is verzekerd? Dan zal het met die miljarden ook wel meevallen.
Wat je zelf kan betalen, hoef je niet te verzekeren, toch? :wink:

Allemaal aannames ,

stofzuigertje

Re: Zoon rijdt met auto tegen mijn poort. Ben ik verzekerd?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De echte antwoorden;

Een WA particulier verzekering dekt alles behalve.... motorvoertuigen en schade bij jezelf.
Ik mag dus bij U wel een glas bier laten omvallen op de laptop maar niet bij mijn zelf thuis, mits het per ongeluk zou gaan.
Dat is dus hier niet het geval, eigen bezit en voertuig.

WA auto, dekt alleen aan andere toegebrachte en dit is eigendom dus valt er buiten.

AR Die verzekering dekt alles maar die is hier niet afgesloten.

WA +, dit is per verzekeraar anders en beperkt.
Meestal was dit vroeger Brand/Diefstal & Ruitschade maar beslist geen aanrijdingen aan eigen voertuig.

Deze schade is dus vermoedelijk....onder voorbehoud voorwaarden want er is geen maatschappij genoemd...
Voertuig schade is eigen risico.
Het het is twijfelachtig, bij schade aan andere wel maar eigen poort weet ik niet zeker.
Ik zou de verzekeraar vragen of het gedekt is want aanvragen kan altijd.

Maar hoeveel is de schade en hoeveel % korting kreeg je en reken dan niet 1 jaar maar meerdere jaren voor je weer op zelfde korting zit.
Soms is ook als we wel willen betalen het vaak voordeliger toch zelf te betalen.

Hopelijk heeft de Topic starter hier wel iets aan en of ze nu na zoveel twijfel antwoorden nog reageerde?

Gesloten