LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgverzekering alleenstaande

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
trombray
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 dec 2005 13:36

Zorgverzekering alleenstaande

Ongelezen bericht door trombray »

Met de nieuwe zorgverkering vraag ik mij af of het eigenlijk wel nodig c.q. gebruikelijk is om al die aanvullende (en extra uitgebreide) verzekeringen af te sluiten. Heb de laatste jaren nooit meer gedeclareerd als 255 euro(no-claimteruggaveregeling). Wellicht slimmer om minder uitgebreide verzekering af te sluiten en te sparen?

clio
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2005 14:15

Re: Zorgverzekering alleenstaande

Ongelezen bericht door clio »

Ja maar helaas weet je niet van tevoren hoe het met je gezondheid
gaat
vind het nogal een risico, heb er zelf ook weinig gebruik van gemaakt, maar je weet maar nooit

roel26
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 dec 2005 19:05

Re: Zorgverzekering alleenstaande

Ongelezen bericht door roel26 »

Tot op heden is mijn huis nog niet afgebrand, maar ik heb toch een brandverzekering. :wink:

trombray
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 dec 2005 13:36

Re: Zorgverzekering alleenstaande

Ongelezen bericht door trombray »

Door de verplichte basisverzekering ben ik m.i. voor het ergste leed verzekerd. Vraag me dus onder andere af of ik bijvoorbeeld zo'n uitgebreide tandartsverzekering moet nemen. Af en toe een gaatje vullen en eens in de zoveel jaar een kroon. Premie plus no-claimteruggave is bij elkaar een aardig bedrag. Zou je dan eigenlijk wel opzij moeten zetten voor die enkele kroon.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Zorgverzekering alleenstaande

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik heb ook niet veel kosten, en heb bijvoorbeeld geen kraamzorg nodig, of bepaalde andere dingen die in het basispakket zitten, dus voor mij zou de basispremie ook lager kunnen.

Ik heb me vandaag aangesloten bij http://www.unitedconsumers.com omdat mijn werkgever mij aanvankelijk niet de maximale korting wilde en kon bieden. Toen ik hem daarmee confronteerde, kon het er ineens wel vanaf, maar zou ik moeten overstappen op een minder goed pakket, bij een andere maatschappij.

Ik blijf nu bij mijn huidige verzekeraar, houd mijn aanvullend pakket, en bespaar op de maandpremie bijna 11 euro.

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Zorgverzekering alleenstaande

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Trombray schreef:
Met de nieuwe zorgverkering vraag ik mij af of het eigenlijk wel nodig c.q. gebruikelijk is om al die aanvullende (en extra uitgebreide) verzekeringen af te sluiten. Heb de laatste jaren nooit meer gedeclareerd als 255 euro(no-claimteruggaveregeling). Wellicht slimmer om minder uitgebreide verzekering af te sluiten en te sparen?
Ik weet niet hoe je nu verzekerd bent? Ziekenfonds of particulier? De Basisverzekering is gelijk aan het huidige ZF-pakket en dekt 95-99% van alle (hoge) zorgkosten. De Aanvullende Verzekeringen (gewone en tandarts) bevatten een waslijst aan vergoedingen, maar eigenlijk zijn maar 3 vergoedingen interessant: fysiotherapie, orthodontie voor kinderen en tandarts voor volwassenen. Voor kinderen zit fysio in de basisverzekering en voor volwassenen zit fysiotherapie bij veel chronische aandoeningen in de basisverzekering. Dus je krijgt fysio niet vergoed bij een sportblessure bijvoorbeeld. Dan moet je dus zelf betalen. Orthodontie voor kinderen zit, eigenaardig genoeg, ook in de gewone aanvullende verzekering (meestal pas bij de duurdere soort). En ja, de tandartsverzekering is weer een geval apart. Als je een goed gebit hebt, kun je net zo goed de uitgespaarde premies opsparen. Een consult kost ca. 21 euro en een gaatje vullen ca. 60 euro.

Gesloten