Ook goedemiddag, ik was vandaag een dagje vrij. Is er nog wat te beuren?
Ongevraagd lidmaatschap bij webwinkel LuxPlus
-
-
Re: Ongevraagd lidmaatschap bij webwinkel LuxPlus
sorry maar iemand die zulke onzin hier neer weet te typen is voor mij direct ongeloofwaardig en af.
-
Of het zo'n onzin is maar de vraag. Het siert Lady1234 dat ze ruiterlijk heeft toegegeven dat ze voor luxplus werkt. Eigenlijk wisten we dat al lang, maar nu is het bevestigd. Tja, en dat dan meer mensen het toegeven, ja, dat is toch wel frappant.
Afijn, ik werk niet voor deze club. Er zijn nog eerlijke mensen op de wereld.
Afijn, ik werk niet voor deze club. Er zijn nog eerlijke mensen op de wereld.
-
J. Deltoer schreef: ↑11 nov 2023 22:21Afijn, ik werk niet voor deze club. Er zijn nog eerlijke mensen op de wereld.
Allemaal, dus jij ook. Wel eerlijk blijven.

-
Nee, dat is gejokt van lady. Ik werk echt niet voor ze. Erewoord.
-
Nee hoor. Het kenmerk van LuxPlus is dat mensen lid worden zonder dat ze het weten. Dat kun je uit de OP opmaken. Op dezelfde manier worden mensen werknemer zonder dat ze het in de gaten hebben. Jij ook. Ik ook. Je komt er pas achter als het eerste salaris op je rekening wordt gestort, of als de eerste pakjes bij je worden bezorgd. De TS heeft het haarscherp in de gaten.
Oudere mensen die bestellen iets en weten niet dat er een abonnement aan vast zou hangen.
BESTEL HIER NIETS! je wordt met een maandelijks abonnement opgezadeld.
Ze reageren dat het duidelijk zou zijn maar dat is het NIET, Nergens moet je DUIDELIJK aanklikken dat je aan een abbonnement wil vastzitten, dit komt automatisch met het (goedkopere) product. Vervolgens ben je daardoor natuurlijk toch veel duurder uit !
Als jullie transparant en eerlijk zouden zijn dan zet je een grote duidelijke knop op de site die je zou moeten aanvinken en weloverwogen een abbonnement erbij te nemen, maar uiteraard doen jullie dat niet omdat jullie sneaky oplichters zijn!
Dus mensen PAS OP!
BESTEL HIER NIETS! je wordt met een maandelijks abonnement opgezadeld.
Ze reageren dat het duidelijk zou zijn maar dat is het NIET, Nergens moet je DUIDELIJK aanklikken dat je aan een abbonnement wil vastzitten, dit komt automatisch met het (goedkopere) product. Vervolgens ben je daardoor natuurlijk toch veel duurder uit !
Als jullie transparant en eerlijk zouden zijn dan zet je een grote duidelijke knop op de site die je zou moeten aanvinken en weloverwogen een abbonnement erbij te nemen, maar uiteraard doen jullie dat niet omdat jullie sneaky oplichters zijn!
Dus mensen PAS OP!
Consumenneke
vindt dit leuk
Ik heb nooit aangemeld als lid of dergelijke, zie ik opeens dat er een bedrag van 8,95 is afgeschreven. Ik wist niet eens dat er zo een site bestond. Wel raar dat ze zonder toestemming of lid te zijn geldbedrag afschrijven.
Gelijk op blok gezet. Ze kunnen niks meer afschrijven vooral zonder dat ik niks heb besteld of ergens akkoord mee ben gegaan.

Gelijk op blok gezet. Ze kunnen niks meer afschrijven vooral zonder dat ik niks heb besteld of ergens akkoord mee ben gegaan.

Consumenneke
vindt dit leuk
Ze zullen wel een heel goede glazen bol gebruikt hebben om jouw naam, adres en rekeningnummer te kunnen raden als je nog nooit op die onbekende site bent geweest.
NeoDutchio
vindt dit leuk
-
Wederom wordt de schuld gelegd bij de argeloze consument.
Het kenmerk van een scam is dat je erin geluisd wordt zonder dat je het in de gaten hebt. Als zich hier meerdere mensen melden met een vergelijkbare klacht, namelijk dat ze ongewild lid lijken te zijn geworden van een commerciële club, dan is er waarschijnlijk meer aan de hand. Lees ook de reviews maar eens, en neem dan de Google reviews van Collect Masters mee.
Ik ga me daar eens in verdiepen.
Het kenmerk van een scam is dat je erin geluisd wordt zonder dat je het in de gaten hebt. Als zich hier meerdere mensen melden met een vergelijkbare klacht, namelijk dat ze ongewild lid lijken te zijn geworden van een commerciële club, dan is er waarschijnlijk meer aan de hand. Lees ook de reviews maar eens, en neem dan de Google reviews van Collect Masters mee.
Laatst gewijzigd door Consumenneke op 17 feb 2025 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar die eerdere klagers hadden er wel iets besteld maar hadden iets wel of niet aangeklikt voor een abonnement. Voor de argeloze consument (bestaan die nog?) die die site niet kent en er nooit iets gekocht heeft is dat wel raar. Hoe argeloos kun je zijn?
-
Wij komen door de voordeur binnen en zien waarschuwingen, maar het is mogelijk dat klanten binnenkomen via aanbiedingen in social media, in mails of door gerichte zoekacties en dan op landingspagina's belanden waar de waarschuwingen minder evident zijn.
Het aantal boze klanten is veel te groot.

[Er is overigens nog een ander topic over Luxplus]
Daaruit:
Moneyman schreef: ↑09 jan 2024 09:04Er wordt immers te veel en te vaak door dit soort incassoclubs (met negen van de tien keer ook een bijbehorende bepaald type schuldeiser) gerotzooid met de regels.
<>
Voor TS is in blijft van belang dat hij weet dat niet hij, maar Luxplus moet bewijzen dat de juiste sommaties op het juiste moment door TS zijn ontvangen.
Laatst gewijzigd door Consumenneke op 17 feb 2025 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wat gaat u doen als u bij een onbekende webwinkel terecht komt? De argeloze consument die hier veelvuldig voorbij komt zou antwoorden: direct kopen.Consumenneke schreef: ↑17 feb 2025 12:28Wederom wordt de schuld gelegd bij de argeloze consument.
Als je nu naar de site van LuxPlus gaat krijg je meteen een pop up te zien. Ledenprijzen zijn lager en een lidmaatschap kost €8,95 per maand.
Bij het afrekenen komt nogmaals het lidmaatschap ter sprake.
Maar goed, dat is nu, geen idee hoe lang dat er al staat. Is het een onbekende webwinkel, dan gaan normale klanten kijken wie of wat het is. Mailen kan, maar antwoorden gaan meer dan 7 dagen duren. Chatten kan, maar alleen tijdens schooluren. Goh, zolderkamerhobbiest? Er is, na even zoeken, een adres gevonden…..in Denemarken.
Even kijken naar ervaringen van anderen. Sinds 2018 zijn er al klachten te vinden.
Waarom zou een weldenkend mens daar dan nog willen bestellen?
-
Ik wens u succes, want u hebt hier toch echt zelf voor getekend. Zeker die pop ups over het hoofd gezien.Elmas schreef: ↑16 feb 2025 19:29Ik heb nooit aangemeld als lid of dergelijke, zie ik opeens dat er een bedrag van 8,95 is afgeschreven. Ik wist niet eens dat er zo een site bestond. Wel raar dat ze zonder toestemming of lid te zijn geldbedrag afschrijven.
![]()
-
Dit forum zit vol weldenkende mensen die natuurlijk nooit zo stom zouden zijn om bij LuxPlus te bestellen en het niet nalaten om de argelozen die dat wel hebben gedaan voor te houden dat ze niet weldenkend zijn. Ik weet niet welk genoegen u beleeft aan uw eigen weldenkendheid, maar een beetje begrip en medeleven kan geen kwaad.NeoDutchio schreef: ↑17 feb 2025 12:58Waarom zou een weldenkend mens daar dan nog willen bestellen?
Misschien beseft u eens dat er wellicht reden tot klagen kan zijn.

-
Reden tot klagen? 7 jaar lang word er al gewaarschuwd daarvoor. En hoe lang waarschuwt de consumentenbond al waar je op moet letten bij online kopen? Dan kan je niet zeggen dat dit je zomaar overkomt.Consumenneke schreef: ↑17 feb 2025 14:20Dit forum zit vol weldenkende mensen die natuurlijk nooit zo stom zouden zijn om bij LuxPlus te bestellen en het niet nalaten om de argelozen die dat wel hebben gedaan voor te houden dat ze niet weldenkend zijn. Ik weet niet welk genoegen u beleeft aan uw eigen weldenkendheid, maar een beetje begrip en medeleven kan geen kwaad.
Misschien beseft u eens dat er wellicht reden tot klagen kan zijn.![]()
Het begint bij de basis.
-
Daar is een uitdrukking voor: victim blaming.
Leedvermaak kun je het ook noemen. Eigenaardige hobby is dat.
-
Wat ook een vreemde hobby is: schijnheilig ergens heel verontwaardig over doen terwijl je eigenlijk alleen maar de boel wilt opstoken.
Thijs124
vindt dit leuk
-
Loopt u maar eens met uw ogen dicht door het rode verkeerslicht. Benieuwd hoe omstanders zouden reageren.