Meubelwinkel weigert order te annuleren na allergische reactie
Meubelwinkel weigert order te annuleren na allergische reactie
Op 1 augustus 2024 heb ik een Rigas hoekbank met microvezel Magnum Onyx besteld. Binnen 24 uur op 2 augustus 2024 probeer ik zowel telefonisch als in de winkels als online de order te annuleren. Gezien het feit dat ik een heftige allergische reactie op m’n huid heb opgelopen door de Magnum Onyx microvezels. Dit houd in dat mijn gezicht is opgezwollen, ik heb jeuk in mijn gezicht en ooghoeken, mijn handen zijn opgezwollen en en mijn hele huid heeft irritaties. Echter houd de winkel, Hoogenbezoem, voet bij stuk en willen ze de order niet annuleren. Ik raad iedereen zoals de vele recensies af om überhaupt iets te bestellen bij hen. Ik ben nu ruim 2000 eur kwijt omdat het bedrijf de order die ik binnen 24 uur zowel telefonisch, als online, als schriftelijk heb geannuleerd niet wil annuleren vanuit hun kant om medische redenen. Dit vind ik Heel gek en onprofessioneel! Ze zeggen dan heel vervelend maar u heeft getekend voor een order. FYI ook in de winkel heb ik duidelijk gemaakt dat ik een eczeem gevoelige huid heb! Dus dankzij Hoogenboezem lig ik straks met hevige medische klachten, door hun verkochte bank die zij niet willen annuleren, in het ziekenhuis. Ik heb binnen 24 uur geannuleerd nota bene. Ze geven aan dat klantenservice hoog in hun vaandel staat. Dan verneem ik graag waarom ze mijn klachten blokkeren op hun Instagram pagina’s en Facebook pagina’s. Erg klantonvriendelijk en zijn niet bereid om mee te denken en als je de klachten op hun Instagram en Facebook pagina plaatst dan blokkeren ze je berichten en Hoogenboezem doet er alles aan om mijn bericht van Trustpilot offline halen. Je ziet alleen de positieve reviews. Alle negatieve reviews blokkeren ze en proberen ze met man en macht te verwijderen. Het is een hele gemene organisatie.
Re: Meubelwinkel weigert order te annuleren na allergische reactie
Begrijp ik nou goed dat u een allergische reactie aan een hoekbank wijt die u nog niet in huis hebt staan?
Re: Meubelwinkel weigert order te annuleren na allergische reactie
Dus die allergische reactie wijt je (naar ik aanneem) aan het proefzitten in de winkel? Hoe weet je überhaupt dat het daardoor komt?
En als je zo'n "exceem gevoelige huid" hebt, dan was het toch logisch geweest om ter plekke afspraken te maken (of bijvoorbeeld de bank pas na een paar dagen definitief te bestellen)? Nu maak je van jouw probleem het probleem van de verkoper.
De bereidheid om een bestelde bank wel of niet te willen annuleren, hangt ook af van het totaalplaatje en de communicatie. En gezien hun score van op basis van vele honderden reviews van 4,5 uit 5 op Trustpilot, is klantonvriendelijkheid niet echt waar ze bekend om staan.
Hoewel erg vervelend, heb je nergens recht op.
En als je zo'n "exceem gevoelige huid" hebt, dan was het toch logisch geweest om ter plekke afspraken te maken (of bijvoorbeeld de bank pas na een paar dagen definitief te bestellen)? Nu maak je van jouw probleem het probleem van de verkoper.
De bereidheid om een bestelde bank wel of niet te willen annuleren, hangt ook af van het totaalplaatje en de communicatie. En gezien hun score van op basis van vele honderden reviews van 4,5 uit 5 op Trustpilot, is klantonvriendelijkheid niet echt waar ze bekend om staan.
Hoewel erg vervelend, heb je nergens recht op.
Bram Bonnewel
vindt dit leuk
Re: Meubelwinkel weigert order te annuleren na allergische reactie
@zeerprive even de 1e zin goed lezen 1 augustus besteld en binnen 24 uur op 2 augustus willen annuleren, Ik lees daaruit dat de bank nog niet in huis is. Neem aan dat de bank niet binnen dezelfde dag geleverd kan worden.
Re: Meubelwinkel weigert order te annuleren na allergische reactie
Ik dacht altijd dat microvezel hypoallergeen was? Dat lees je overal wanneer er dekbedden, lakens, matrassen e.d. met dit materiaal aangeboden worden. Microvezel is immers gemaakt van kunststoffen zoals polyester, polyamide, nylon met elastaan.
Ben echt benieuwd welke arts/specialist heeft vastgesteld dat TS allergisch is voor micro vezels.
Ben echt benieuwd welke arts/specialist heeft vastgesteld dat TS allergisch is voor micro vezels.
-
- Berichten: 32620
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Meubelwinkel weigert order te annuleren na allergische reactie
Speedy is me net een slag voor... heb gekeken naar allergische reacties voor 'microvezel Magnum Onyx', maar niks gevonden. Sterker nog, dat hele product is niet eens vindbaar.
Weet je zeker dat het aan de stof ligt, of verzin je maar wat omdat je spijt hebt van je aankoop?
Weet je zeker dat het aan de stof ligt, of verzin je maar wat omdat je spijt hebt van je aankoop?
Re: Meubelwinkel weigert order te annuleren na allergische reactie
Als u vóór uw aankoop uw allergie niet duidelijk heeft gemaakt, dan kan de verkoper wel annuleren. maar ook 30% van de koopsom eisen. Dit volgens de algemene voorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW). In art 20 van die voorwaarden staat hun geschillenregeling uitgelegd. Er staat ook duidelijk in vermeld dat de ondernemer niet verantwoordelijk is voor oorzaken of omstandigheden die hij niet kent.
Bram Bonnewel
vindt dit leuk
Re: Meubelwinkel weigert order te annuleren na allergische reactie
Dat is toch niet zo moeilijk? TS heeft ze een dag na de koop gebeld met de mededeling dat hij allergisch was en de (uiteraard nog niet geleverde) bank wilde annuleren.
Zou een logische oplossing kunnen zijn. Geen idee of TS daaraan heeft gedacht en of een andere stof op deze bank mogelijk is.
-
- Berichten: 32620
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Meubelwinkel weigert order te annuleren na allergische reactie
Ik heb gewoon gegoogeld op de stof. Dat Hoogenboezem dal als enige onder die naam levert is prachtig, maar dat zegt me niet zoveel. Ik wilde weten of er meer allergische reacties bekend zijn - en die zijn niet bekend.ZeerPrivé schreef: ↑05 aug 2024 11:58Wat bedoel je met het hele product is niet eens vindbaar? Bank + stof staat gewoon onlinewitte angora schreef: ↑05 aug 2024 11:24Speedy is me net een slag voor... heb gekeken naar allergische reacties voor 'microvezel Magnum Onyx', maar niks gevonden. Sterker nog, dat hele product is niet eens vindbaar.
Weet je zeker dat het aan de stof ligt, of verzin je maar wat omdat je spijt hebt van je aankoop?
https://www.hoogenboezem.nl/inhouse-rig ... k-10325571 en
https://www.hoogenboezem.nl/inhouse-stoffen-collectie
Re: Meubelwinkel weigert order te annuleren na allergische reactie
Al met al een vreemd verhaal. Nu al klagen over opnames in het ziekenhuis in de toekomst dankzij de nog niet geleverde bank.
Re: Meubelwinkel weigert order te annuleren na allergische reactie
Stuur aan op een vervangend product ipv annuleren. Dan loopt de ondernemer geen inkomsten mis, en kan dus annuleringskosten niet hard maken. En u zit op een bank zonder bijwerkingen.
-
- Berichten: 32620
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Meubelwinkel weigert order te annuleren na allergische reactie
Exact dit, wat mij betreft. Misschien dat TS na het bestellen van de bank ergens een bak koffie is gaan drinken en ging het daar fout.
Heb even verder gekeken, maar er zijn alleen fysieke winkels, voor zover ik kan zien is er geen webshop. Dus ja, dan is het koop=koop. Het model gaat trouwens uit de collectie, dus 25% korting.
Ik vind het allemaal wel best zo.
Bram Bonnewel
vindt dit leuk
Re: Meubelwinkel weigert order te annuleren na allergische reactie
De stof is bekend hoor: https://textaafoam.nl/magnum/. Het is gemaakt van 100 procent polyester.witte angora schreef: ↑05 aug 2024 12:08Ik heb gewoon gegoogeld op de stof. Dat Hoogenboezem dal als enige onder die naam levert is prachtig, maar dat zegt me niet zoveel. Ik wilde weten of er meer allergische reacties bekend zijn - en die zijn niet bekend.
Als TS allergisch was voor polyester, dan lijkt het me dat TS dat al een hele tijd weet immers het wordt ook vaak gebruikt in kleding zoals sportkleding. Dan rest de vraag, waarom koop je dan een bank die bekleed is met een polyester als je er allergisch voor bent?
Bram Bonnewel
vindt dit leuk
Re: Meubelwinkel weigert order te annuleren na allergische reactie
Misschien simpelweg omdat TS niet wist dat "microvezel Magnum Onyx" hetzelfde is als polyester
Maar de hamvraag is sowieso nog steeds: hoe weet TS dat het die stof is waar de allergie vandaan komt?
Bram Bonnewel
vindt dit leuk
-
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42
Re: Meubelwinkel weigert order te annuleren na allergische reactie
Een eczemer meldt zich.
Alleen katoen en linnen (GEEN wol=lanoline, anders wordt het krabben en een berg jeuk.
Voor de goede orde, indicatie (contact)eczeem is erg moeilijk vast te stellen.
Ik vind het knap dat u na een keer proef zitten gelijk weet dat de reactie van het bankstel komt.
Niet natuurlijke stoffen zitten in veel voorwerpen en contacteczeem (allergie)dat bouw je op.
Alleen katoen en linnen (GEEN wol=lanoline, anders wordt het krabben en een berg jeuk.
Voor de goede orde, indicatie (contact)eczeem is erg moeilijk vast te stellen.
Ik vind het knap dat u na een keer proef zitten gelijk weet dat de reactie van het bankstel komt.
Niet natuurlijke stoffen zitten in veel voorwerpen en contacteczeem (allergie)dat bouw je op.
witte angora
vindt dit leuk
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 07 aug 2024 12:10
Re: Meubelwinkel weigert order te annuleren na allergische reactie
Namens Hoogenboezem Meubelen willen wij graag onderstaand reageren:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste mevrouw (naam verwijderd door moderatie),
Allereerst willen we aangeven dat we het vervelend vinden dat u een negatieve ervaring heeft gehad. Daarnaast willen we ook graag aangeven dat we best wel schrikken van de verschillende reviews die u plaatst op Trustpilot, Google, Radar Forum, Klacht.nl. en de conclusies die u daarin trekt.
Wij kunnen ons hier niet in vinden. Op vrijdag 2 augustus heeft u in de namiddag een e-mail met verzoek tot annulering ingediend en tijdens het weekend zijn wij niet werkzaam op kantoor. Echter zijn alle reviews afgelopen zaterdag 3 augustus en zondag 4 augustus geplaatst. Met andere woorden, we hebben helaas niet de kans gehad om te reageren op uw verzoek tot annuleren. Wij begrijpen de geplaatste reviews en de conclusies die u hierin trekt dan ook niet.
Klanttevredenheid staat bij ons hoog in het vaandel. We denken graag mee met onze klanten en willen ook in dit geval samen tot een oplossing komen. We betreuren echter wel de manier waarop dit is verlopen en hadden dit graag anders gezien.
Onze klantenservice is in contact met u om tot een goede oplossing te komen. We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben, staan we uiteraard voor u klaar.
Met vriendelijke groet,
Doris
Webcare Manager
Hoogenboezem Meubelen
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste mevrouw (naam verwijderd door moderatie),
Allereerst willen we aangeven dat we het vervelend vinden dat u een negatieve ervaring heeft gehad. Daarnaast willen we ook graag aangeven dat we best wel schrikken van de verschillende reviews die u plaatst op Trustpilot, Google, Radar Forum, Klacht.nl. en de conclusies die u daarin trekt.
Wij kunnen ons hier niet in vinden. Op vrijdag 2 augustus heeft u in de namiddag een e-mail met verzoek tot annulering ingediend en tijdens het weekend zijn wij niet werkzaam op kantoor. Echter zijn alle reviews afgelopen zaterdag 3 augustus en zondag 4 augustus geplaatst. Met andere woorden, we hebben helaas niet de kans gehad om te reageren op uw verzoek tot annuleren. Wij begrijpen de geplaatste reviews en de conclusies die u hierin trekt dan ook niet.
Klanttevredenheid staat bij ons hoog in het vaandel. We denken graag mee met onze klanten en willen ook in dit geval samen tot een oplossing komen. We betreuren echter wel de manier waarop dit is verlopen en hadden dit graag anders gezien.
Onze klantenservice is in contact met u om tot een goede oplossing te komen. We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben, staan we uiteraard voor u klaar.
Met vriendelijke groet,
Doris
Webcare Manager
Hoogenboezem Meubelen
Bram Bonnewel
vindt dit leuk
-
- Berichten: 32620
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Meubelwinkel weigert order te annuleren na allergische reactie
Interessante ontwikkeling...
Re: Meubelwinkel weigert order te annuleren na allergische reactie
Betrokkene geeft aan per e-mail én telefonisch contact te hebben gehad. Ook geeft betrokkene aan dat jullie voet bij stuk houden en niet willen annuleren. Is de logische conclusie dan niet dat betrokkene een medewerker van jullie heeft gesproken, die dit zo -terecht of onterecht- heeft doorgegeven? Want jullie schrijven uitsluitend over de ontvangen e-mail.Hoogenboezem schreef: ↑07 aug 2024 12:34Wij kunnen ons hier niet in vinden. Op vrijdag 2 augustus heeft u in de namiddag een e-mail met verzoek tot annulering ingediend en tijdens het weekend zijn wij niet werkzaam op kantoor. Echter zijn alle reviews afgelopen zaterdag 3 augustus en zondag 4 augustus geplaatst. Met andere woorden, we hebben helaas niet de kans gehad om te reageren op uw verzoek tot annuleren. Wij begrijpen de geplaatste reviews en de conclusies die u hierin trekt dan ook niet.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 07 aug 2024 12:10
Re: Meubelwinkel weigert order te annuleren na allergische reactie
Bedankt voor uw reactie.
Wij zijn op de hoogte van het telefoongesprek en het chatgesprek, waarvan we ook het chattranscript hebben. In beide gesprekken is aangegeven dat medewerkers in de winkel en op de chat geen annuleringen mogen aannemen, maar niet dat annuleren onmogelijk is. De klant is vriendelijk geïnformeerd dat een verzoek tot annulering via info@hoogenboezem.nl ingediend kan worden. De klant heeft dit op 2 augustus in de namiddag gedaan. Helaas hebben wij niet de kans gekregen om hierop te reageren, waarna op zaterdag 3 augustus en zondag 4 augustus reviews op verschillende platforms zijn geplaatst. Wij betreuren deze gang van zaken, aangezien we problemen liever in een persoonlijk gesprek met onze klanten oplossen.
Het verdere contact zullen we persoonlijk met de klant onderhouden.
We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben, staan we uiteraard voor u klaar.
Met vriendelijke groet,
Doris
Webcare Manager
Hoogenboezem Meubelen
Wij zijn op de hoogte van het telefoongesprek en het chatgesprek, waarvan we ook het chattranscript hebben. In beide gesprekken is aangegeven dat medewerkers in de winkel en op de chat geen annuleringen mogen aannemen, maar niet dat annuleren onmogelijk is. De klant is vriendelijk geïnformeerd dat een verzoek tot annulering via info@hoogenboezem.nl ingediend kan worden. De klant heeft dit op 2 augustus in de namiddag gedaan. Helaas hebben wij niet de kans gekregen om hierop te reageren, waarna op zaterdag 3 augustus en zondag 4 augustus reviews op verschillende platforms zijn geplaatst. Wij betreuren deze gang van zaken, aangezien we problemen liever in een persoonlijk gesprek met onze klanten oplossen.
Het verdere contact zullen we persoonlijk met de klant onderhouden.
We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben, staan we uiteraard voor u klaar.
Met vriendelijke groet,
Doris
Webcare Manager
Hoogenboezem Meubelen
Nevyn
, Erthanax
en Bram Bonnewel
vinden dit leuk