Liander stuurt metercontroleurs langs
Re: Liander stuurt metercontroleurs langs
Nextdoor een soort van buurtapp is bedoelt om onderling buurtbewoners van informatie te voorzien maar dat is weer een nadeel die informatie hoeft niet juist te zijn.
Het valt wel op als vreemden namens Liander de buurt ingaan om in dit geval de aansluiting in de meterkast te controleren en bij niet thuis bij een ander huis aan gaan bellen.
Er hoeft maar één buurtbewoner te zijn die het niet vertrouwd, dat in de app mededeelt om vervolgens de hele buurt op zijn kop te zetten en daarmee de angst om de deur open doen vergroot.
Zo'n buurtapp kan wel iets toevoegen maar ook angst aanjagend zijn waardoor buurtbewoners voor niemand de deur meer open durven te doen.
Het valt wel op als vreemden namens Liander de buurt ingaan om in dit geval de aansluiting in de meterkast te controleren en bij niet thuis bij een ander huis aan gaan bellen.
Er hoeft maar één buurtbewoner te zijn die het niet vertrouwd, dat in de app mededeelt om vervolgens de hele buurt op zijn kop te zetten en daarmee de angst om de deur open doen vergroot.
Zo'n buurtapp kan wel iets toevoegen maar ook angst aanjagend zijn waardoor buurtbewoners voor niemand de deur meer open durven te doen.
-
witte angora
Klopt, in iedere wijk woont wel een mallotige wereldvreemde verziekte figuur die overal spoken ziet. De kunst is dat de anderen dat herkennen en weten, en zich niks van al die spookverhalen aantrekken.
Geen fantasie, gewoon ervaring. Met heel wat netbeheerders zelfs. Ik ben nog nooit een anonieme/ onherkenbare medewerker van een netbeheerder tegen gekomen.Consumenneke schreef: ↑04 jul 2026 23:56U fantaseert een heel end weg.
Deze werkzaamheden worden door onze aannemer opgepakt zodra er ruimte vrijkomt in de planning.
Maar zelfs als die aannemer inderdaad geen auto en kleding van Liander heeft, blijft mijn punt natuurlijk gewoon overeind. Iemand komt na aankondiging, kan zich legitimeren, je kunt het navragen als je twijfelt: opties genoeg.
De deur niet open doen is gewoon acteren uit angst.
Moneyman schreef: ↑05 jul 2026 14:24Geen fantasie, gewoon ervaring. Met heel wat netbeheerders zelfs. Ik ben nog nooit een anonieme/ onherkenbare medewerker van een netbeheerder tegen gekomen.Consumenneke schreef: ↑04 jul 2026 23:56U fantaseert een heel end weg.
Deze werkzaamheden worden door onze aannemer opgepakt zodra er ruimte vrijkomt in de planning.
Maar zelfs als die aannemer inderdaad geen auto en kleding van Liander heeft, blijft mijn punt natuurlijk gewoon overeind. Iemand komt na aankondiging, kan zich legitimeren, je kunt het navragen als je twijfelt: opties genoeg.
De deur niet open doen is gewoon acteren uit angst.
Om een overvaller die zich druk maakt om niet herkent te worden, zijn kleren en voertuig aanpast en netjes aanbelt en vraagt om binnen te komen zou ik me allerminst druk maken en/of angstig voor zijn. Als ik me al ergens druk om maak is dat voor die overvaller die dit allemaal niet doet!
En inderdaad, van Liander komen eigenlijk altijd duidelijk herkenbare medewerkers die zich ook.nog eens legitimeren.
Behalve van social media en horen zeggen heb ik in eigen kring nog nooit iemand gesproken die zelf op die manier is overvallen. Ik acht de kans om onder de bus te komen omdat ik van de stoeprand struikelde groter!
Waarmee dan. Een soort kartonnen visitekaartje zonder echtheidskenmerken waarvan je nog nooit het voorbeeld hebt gezien.
Dat kan natuurlijk iedereen thuis printen......
Zelfs een OV chipkaart heeft echtheidskenmerken, terwijl daar nog een chip in zit.
Consumenneke
vindt dit leuk
Onzin. Het is gewoon een bedrijfspas. Die kan niet iedereen thuis printen.
En als je ondanks de aankondiging en de legitimatie toch nog twijfelt, dan bel je even of het klopt.
Een leven waarin je nooit meer de deur open zou willen doen voor iedereen die je niet direct kent is een leven wat ik niet zou willen leven.
-
Consumenneke
Dat is uw vrije keuze.
Maar waarom moet iedereen uw voorbeeld volgen?
Op social media zoals Nextdoor wordt voortdurend gewaarschuwd voor dubieuze goededoelen-collectanten, Ierse dakdekkers, nepagenten, tuinmannen die de oprit wel even schoonmaken... en natuurlijk ook vage metercontroleurs.
Elke hannes kan een pasje namaken.
Nog niet zo lang geleden is half Nederland omgespit door aannemers die glasvezel aanlegden en soms ook ongevraagd kabelsloten door opritten graafden.
Wie bij mij naar binnen wil, moet netjes een afspraak maken.
J. Deltoer
en BL2
vinden dit leuk
-
J. Deltoer
Karel Moneyman. Charles Moneyman klinkt beter
Consumenneke
vindt dit leuk
Borrel en verjaardagspraat dus idd.Consumenneke schreef: ↑05 jul 2026 16:19Dat is uw vrije keuze.
Maar waarom moet iedereen uw voorbeeld volgen?
Op social media zoals Nextdoor wordt voortdurend gewaarschuwd voor dubieuze goededoelen-collectanten, Ierse dakdekkers, nepagenten, tuinmannen die de oprit wel even schoonmaken... en natuurlijk ook vage metercontroleurs.
Elke hannes kan een pasje namaken.
Liander-MM.jpg
Nog niet zo lang geleden is half Nederland omgespit door aannemers die glasvezel aanlegden en soms ook ongevraagd kabelsloten door opritten graafden.
Wie bij mij naar binnen wil, moet netjes een afspraak maken.
Ik vind het wat vreemd, Consumenneke, dat je zomaar een officiële bedrijfspas van een medewerker Liander openbaar op een forumpje plaatst.
Dit kan toch echt niet. Ga het bericht zo melden !
Dit kan toch echt niet. Ga het bericht zo melden !
-
Consumenneke
BL2
vindt dit leuk
Een fraudeur laat zich niet afschrikken voor deze prijs:Moneyman schreef: ↑05 jul 2026 15:40Onzin. Het is gewoon een bedrijfspas. Die kan niet iedereen thuis printen.
https://www.bol.com/nl/nl/p/hiti-cs-200 ... 3704560497
(er zijn ongetwijfeld meer merke n , ik weet waar deze wordt gebruikt. legitiem)