Liander stuurt metercontroleurs langs

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Ron5300

Re: Liander stuurt metercontroleurs langs

Bericht door Ron5300 »

Nextdoor een soort van buurtapp is bedoelt om onderling buurtbewoners van informatie te voorzien maar dat is weer een nadeel die informatie hoeft niet juist te zijn.

Het valt wel op als vreemden namens Liander de buurt ingaan om in dit geval de aansluiting in de meterkast te controleren en bij niet thuis bij een ander huis aan gaan bellen.
Er hoeft maar één buurtbewoner te zijn die het niet vertrouwd, dat in de app mededeelt om vervolgens de hele buurt op zijn kop te zetten en daarmee de angst om de deur open doen vergroot.

Zo'n buurtapp kan wel iets toevoegen maar ook angst aanjagend zijn waardoor buurtbewoners voor niemand de deur meer open durven te doen.

witte angora

Bericht door witte angora »

Klopt, in iedere wijk woont wel een mallotige wereldvreemde verziekte figuur die overal spoken ziet. De kunst is dat de anderen dat herkennen en weten, en zich niks van al die spookverhalen aantrekken.

Moneyman

Bericht door Moneyman »

Consumenneke schreef:
04 jul 2026 23:56
Moneyman schreef:
04 jul 2026 22:17
Als argument in een casus waarin iemand in kleding van Liander, met een bus van Liander, met een legitimatiebewijs van Liander na aankondiging per brief door Liander aan de deur staat is dit wel een weinig overtuigend argument.
U fantaseert een heel end weg.
Deze werkzaamheden worden door onze aannemer opgepakt zodra er ruimte vrijkomt in de planning.
Geen fantasie, gewoon ervaring. Met heel wat netbeheerders zelfs. Ik ben nog nooit een anonieme/ onherkenbare medewerker van een netbeheerder tegen gekomen.

Maar zelfs als die aannemer inderdaad geen auto en kleding van Liander heeft, blijft mijn punt natuurlijk gewoon overeind. Iemand komt na aankondiging, kan zich legitimeren, je kunt het navragen als je twijfelt: opties genoeg.

De deur niet open doen is gewoon acteren uit angst.

angel1978

Bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
05 jul 2026 14:24
Consumenneke schreef:
04 jul 2026 23:56
Moneyman schreef:
04 jul 2026 22:17
Als argument in een casus waarin iemand in kleding van Liander, met een bus van Liander, met een legitimatiebewijs van Liander na aankondiging per brief door Liander aan de deur staat is dit wel een weinig overtuigend argument.
U fantaseert een heel end weg.
Deze werkzaamheden worden door onze aannemer opgepakt zodra er ruimte vrijkomt in de planning.
Geen fantasie, gewoon ervaring. Met heel wat netbeheerders zelfs. Ik ben nog nooit een anonieme/ onherkenbare medewerker van een netbeheerder tegen gekomen.

Maar zelfs als die aannemer inderdaad geen auto en kleding van Liander heeft, blijft mijn punt natuurlijk gewoon overeind. Iemand komt na aankondiging, kan zich legitimeren, je kunt het navragen als je twijfelt: opties genoeg.

De deur niet open doen is gewoon acteren uit angst.

Om een overvaller die zich druk maakt om niet herkent te worden, zijn kleren en voertuig aanpast en netjes aanbelt en vraagt om binnen te komen zou ik me allerminst druk maken en/of angstig voor zijn. Als ik me al ergens druk om maak is dat voor die overvaller die dit allemaal niet doet!

En inderdaad, van Liander komen eigenlijk altijd duidelijk herkenbare medewerkers die zich ook.nog eens legitimeren.
Behalve van social media en horen zeggen heb ik in eigen kring nog nooit iemand gesproken die zelf op die manier is overvallen. Ik acht de kans om onder de bus te komen omdat ik van de stoeprand struikelde groter!

BL2

Bericht door BL2 »

angel1978 schreef:
05 jul 2026 14:44
...... die zich ook.nog eens legitimeren.......
Waarmee dan. Een soort kartonnen visitekaartje zonder echtheidskenmerken waarvan je nog nooit het voorbeeld hebt gezien.
Dat kan natuurlijk iedereen thuis printen......
Zelfs een OV chipkaart heeft echtheidskenmerken, terwijl daar nog een chip in zit.

Moneyman

Bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
05 jul 2026 15:30
angel1978 schreef:
05 jul 2026 14:44
...... die zich ook.nog eens legitimeren.......
Waarmee dan. Een soort kartonnen visitekaartje zonder echtheidskenmerken waarvan je nog nooit het voorbeeld hebt gezien.
Dat kan natuurlijk iedereen thuis printen......
Onzin. Het is gewoon een bedrijfspas. Die kan niet iedereen thuis printen.

En als je ondanks de aankondiging en de legitimatie toch nog twijfelt, dan bel je even of het klopt.

Een leven waarin je nooit meer de deur open zou willen doen voor iedereen die je niet direct kent is een leven wat ik niet zou willen leven.

Consumenneke

Bericht door Consumenneke »

Moneyman schreef:
05 jul 2026 15:40
Een leven waarin je nooit meer de deur open zou willen doen voor iedereen die je niet direct kent is een leven wat ik niet zou willen leven.
Dat is uw vrije keuze.

Maar waarom moet iedereen uw voorbeeld volgen?

Op social media zoals Nextdoor wordt voortdurend gewaarschuwd voor dubieuze goededoelen-collectanten, Ierse dakdekkers, nepagenten, tuinmannen die de oprit wel even schoonmaken... en natuurlijk ook vage metercontroleurs.

Elke hannes kan een pasje namaken.
Liander-MM.jpg
Liander-MM.jpg (28.06 KiB) 128 keer bekeken | Inbreuk op auteursrecht?
Nog niet zo lang geleden is half Nederland omgespit door aannemers die glasvezel aanlegden en soms ook ongevraagd kabelsloten door opritten graafden.

Wie bij mij naar binnen wil, moet netjes een afspraak maken.

J. Deltoer

Bericht door J. Deltoer »

Karel Moneyman. Charles Moneyman klinkt beter

angel1978

Bericht door angel1978 »

Consumenneke schreef:
05 jul 2026 16:19
Moneyman schreef:
Dat is uw vrije keuze.

Maar waarom moet iedereen uw voorbeeld volgen?

Op social media zoals Nextdoor wordt voortdurend gewaarschuwd voor dubieuze goededoelen-collectanten, Ierse dakdekkers, nepagenten, tuinmannen die de oprit wel even schoonmaken... en natuurlijk ook vage metercontroleurs.

Elke hannes kan een pasje namaken.

Liander-MM.jpg

Nog niet zo lang geleden is half Nederland omgespit door aannemers die glasvezel aanlegden en soms ook ongevraagd kabelsloten door opritten graafden.

Wie bij mij naar binnen wil, moet netjes een afspraak maken.
Borrel en verjaardagspraat dus idd.

BL2

Bericht door BL2 »

Ik vind het wat vreemd, Consumenneke, dat je zomaar een officiële bedrijfspas van een medewerker Liander openbaar op een forumpje plaatst.
Dit kan toch echt niet. Ga het bericht zo melden !

Consumenneke

Bericht door Consumenneke »

BL2 schreef:
05 jul 2026 18:03
Dit kan toch echt niet. Ga het bericht zo melden !
Daar kan ik wel om lachen, maar er zijn dus deelnemers die zoiets echt doen en er zijn moderators die op basis daarvan ingrijpen. Maar van mij mag je. :wink:

16again

Bericht door 16again »

Moneyman schreef:
Onzin. Het is gewoon een bedrijfspas. Die kan niet iedereen thuis printen.
Een fraudeur laat zich niet afschrikken voor deze prijs:
https://www.bol.com/nl/nl/p/hiti-cs-200 ... 3704560497
(er zijn ongetwijfeld meer merke n , ik weet waar deze wordt gebruikt. legitiem)

Plaats reactie