Als ze zouden denken dat het een zakelijke overeenkomst is dan hebben ze hun zaken niet op orde, kan natuurlijk mijn probleem niet zijn, net als hun verlengen van 11-04 terwijl mijn contract daadwerkelijk t/m 25-05 loopt.
Onjuist. Het is wel degelijk jouw probleem, anders zou je dit topic niet hebben gemaakt.
ze geven namelijk zelf ook al aan dat het om de 30 dagen verlengd wordt(ze noemen het zelf autorenew).
Dat staat er niet. Ze schrijven "In uw account staat de autorenew op 30 dagen dus 30 dagen voor verloopdatum worden de diensten verlengd." Dat is dus niet om de 30 dagen, zoals jij zegt, maar eens per jaar (waarbij je tot 30 dagen van tevoren kunt opzeggen).
ja en dan zullen hun aan moeten tonen dat het een zakelijk contract is, hetgeen ze niet kunnen, ze hebben geen kvk want die heb ik niet enz en er is nooit een zakelijk contract aangegaan, nergens, ik vraag me zelfs af of een consument wel een zakelijk contract aan kan gaan.
kortom hun administratie is een grote puinhoop en ze proberen van alles om geld binnen te harken
Weer van die grote woorden, maar van uw kant geen enig besef dat u zelf mede veroorzaker van het probleem bent door uw spam niet te lezen. Ben klaar met u, sla vooral alle adviezen om het gewoon eens op een normale toon aan ze te vragen in de wind.
ja het oorspronkelijke contract loopt al meer dan een jaar en ik betaalde altijd voor een jaar verlenging net als bij ieder abonnement net als bij bijvoorbeeld de anwb, dat loopt dus op 25-05-2025 af, ik heb dus meer dan een maand van tevoren opgezegd.
Volgens mij is dat volgens alle wettelijke eisen voor een consument wat ik ben.
Als ze zouden denken dat het een zakelijke overeenkomst is dan hebben ze hun zaken niet op orde, kan natuurlijk mijn probleem niet zijn, net als hun verlengen van 11-04 terwijl mijn contract daadwerkelijk t/m 25-05 loopt.
Onjuist. Het is wel degelijk jouw probleem, anders zou je dit topic niet hebben gemaakt.
ze geven namelijk zelf ook al aan dat het om de 30 dagen verlengd wordt(ze noemen het zelf autorenew).
Dat staat er niet. Ze schrijven "In uw account staat de autorenew op 30 dagen dus 30 dagen voor verloopdatum worden de diensten verlengd." Dat is dus niet om de 30 dagen, zoals jij zegt, maar eens per jaar (waarbij je tot 30 dagen van tevoren kunt opzeggen).
En aangezien ik dus meer dan 30 dagen van tevoren heb opgezegd immers het is nu 15-04 en het contract loopt nog tot 25-05-25, het eerste bericht dat ik naar hun gestuurd heb dat ik wil opzeggen is van 14-04-25
Uit de oorspronkelijke voorwaarden van jmp.online:
Indien client een consument is, worden diensten na de eerste termijn verlengd voor onbepaalde tijd. Domeinnaamregistraties worden immer verlengd met een termijn gelijk aan de eerste termijn zonder recht op restitutie bij tussentijdse opzegging.
Op basis van deze tekst zou ik concluderen dat de hosting is omgezet in onbepaalde duur en de domeinnaamregistratie niet. Dat van domeinnaamregistratie is onredelijk bezwarend, maar je moet wel het DNS verhaal over het voetlicht brengen bij de rechtbank.
Na het oorspronkelijke jaar, betaalt u weliswaar elk jaar opnieuw voor een heel jaar maar dat houdt niet in dat u dat hele jaar aan de dienst vastzit (tenzij het een domeinnaam betreft).
Na het 1e jaar is het contract omgezet naar een contract van onbepaalde tijd, dat houdt in dat u elk moment kunt opzeggen met een opzegtermijn van (wettelijk maximaal) een maand.
Stel: u heeft het contract afgesloten op 25 mei 2021, dan zit u er tot 25 mei 2022 aanvast. In mei 2022 heeft u opnieuw betaald voor een jaar verlening maar dat houdt niet in dat u vastzit aan het contract tot mei 2023. U mag bijvoorbeeld in augustus 2022 opzeggen en die opzegging gaat dan een maand later in. Het te veel betaalde bedrag moet u dan terug krijgen.
Het maakt niet uit dat u meer dan een maand van tevoren heeft opgezegd want die 25 mei is niet relevant meer, u had bij wijze van spreken per 15 mei kunnen opzeggen.
Maar het lijkt er dus op dat ze denken dat u een zakelijk klant bent, zoals al eerder gezegd: mail ze gewoon en vraag waarom ze denken dat het consumentenrecht niet op u van toepassing zou zijn.
jazeker want ze antwoorden daarop dat ze de opzegging pas kunnen verwerken met ingang van mei 2026
Maar ik heb ze nog een mailtje met hetzelfde gestuurd met daarin de vraag waarom hun denken dat het consumentenrecht op mij als consument niet van toepassing zou zijn (had ik nog niet aan gedacht)
Laatst gewijzigd door Mark-2025 op 15 apr 2025 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
En aangezien ik dus meer dan 30 dagen van tevoren heb opgezegd immers het is nu 15-04 en het contract loopt nog tot 25-05-25, het eerste bericht dat ik naar hun gestuurd heb dat ik wil opzeggen is van 14-04-25
... je kunt alleen maar opzeggen als er een contract is. Dat contract is er dus wél - je bent het alleen niet eens over die opzegging(stermijn).
Je kunt twee dingen doen: de moeilijke of de makkelijke weg kiezen. Als de makkelijke weg tot de oplossing leidt, ben je er gelijk vanaf. Als de makkelijke weg niet tot een oplossing leidt, dan blijft alsnog de moeilijke weg over - maar dan heb jij er in ieder geval alles aan gedaan.
Maar ik heb ze nog een mailtje met hetzelfde gestuurd met daarin de vraag waarom hun denken dat het consumentenrecht op mij als consument niet van toepassing zou zijn (had ik nog niet aan gedacht)
Doe niet zo moeilijk, betaal die 46 euro, zeg gelijk je contract op en ga op je gemak op zoek naar een andere host voor je domein.
Waar gaat het over, 29 euro over een jaar.
Doe niet zo moeilijk, betaal die 46 euro, zeg gelijk je contract op en ga op je gemak op zoek naar een andere host voor je domein.
Waar gaat het over, 29 euro over een jaar.
Waar gaat jouw reactie over? Het moet niet gekker worden.
TS zijn contractvernieuwing vind pas plaats over meer dan zes weken. Hij heeft vandaag dus ruim op tijd opgezegd. Daarmee is het klaar.
Een prijsverhoging van 300 procent is ook exoribitant en volledig in tegenspraak met de uitingen van Internettoday op hun website:
In principe verandert er voor jou vrijwel niets. We respecteren de contracttermijnen zoals je die met JMP Online B.V. hebt afgesproken. Daarnaast blijven de prijzen die je voor de dienstverlening van JMP Online B.V. gewend was hetzelfde.
En storneren zou ik niet doen voor zo'n klein bedrag. Geeft alleen maar ellende met incassobureaus enz
Natuurlijk moet je een onterechte incasso direct storneren. Geeft helemaal geen ellende. Incasso buro's sturen brieven die je zo de prullebak in kan gooien. Kan zijn dat er uiteindelijk een dagvaarding betekent wordt maar dan stuur je gewoon een briefje in tweevoud naar de rechtbank waarin je uitlegt dat je als particulier op 14 april 2025 het contract opgezegd hebt dat nog doorliep tot 25 mei 2025 en lever je email print-out met de reactie van Internettoday als bewijs mee. Of als je een dagje uit wil, ga je naar de zitting. Is best komisch daar met al die tientallen zaken die men in een enkel uurtje wil behandelen.
Dan mag Internettoday aantonen dat het contract al op 11 april 2025 verliep, kunnen ze dat niet dan verliezen ze de zaak en draaien ze op voor alle kosten. Zo eenvoudig is het allemaal.
Enerzijds valt joue spambox in jouw risicosfeer (niet roepen dus)
Heeft TS dan een mail gemist van jmp-online ??
Als je een partij overneemt , is het toch niet zo moeilijk om een mailing te versturen vanuit de oude domeinnaam/omgeving, die wel door electronisch dan wel human spamfilter heen komt.
Enerzijds valt joue spambox in jouw risicosfeer (niet roepen dus)
Heeft TS dan een mail gemist van jmp-online ??
Als je een partij overneemt , is het toch niet zo moeilijk om een mailing te versturen vanuit de oude domeinnaam/omgeving, die wel door electronisch dan wel human spamfilter heen komt.
Maar dat doet er allemaal niet zo toe. Geeft in deze casus alleen maar een hoop ruis. TS is er zeker van dat zijn huidige contract pas op 25 mei 2025 verloopt. In dat geval is de opzegging als particulier per 14 april 2025 ruim voldoende.
Ik ben al jarenlang actief in de ICT- en hostingbranche. In deze sector is het heel gebruikelijk dat bij een overname van een bedrijf ook de lopende contracten met klanten worden overgenomen. In veel gevallen gaan dergelijke overnames gepaard met prijswijzigingen. Klanten worden hierover altijd vooraf geïnformeerd en hebben in dat geval het recht om het contract op te zeggen.
Let op: dit opzeggingsrecht geldt niet wanneer het contract reeds verlengd is. Bijvoorbeeld, domeinnamen en hostingdiensten worden doorgaans voor een jaar verlengd. Na zo'n verlenging is tussentijds opzeggen doorgaans niet meer mogelijk.
Internettoday ken ik persoonlijk al jarenlang als een betrouwbare partij. Zij communiceren altijd tijdig en duidelijk met hun klanten over prijsverhogingen en wijzigingen in hun dienstverlening.
Wanneer een klant niet betaalt, worden incassomaatregelen getroffen. Dit betekent doorgaans dat er extra kosten in rekening worden gebracht, vaak rond de €40 aan incassokosten bovenop het openstaande bedrag.
Laatst gewijzigd door Danielle1991 op 16 apr 2025 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zit met een privé web&email-domeintje bij Zonnet.
Daar gingen de tarieven per 2okt2024 van €18/jaar naar €123,42/jr (het ZEVEN-VOUDIGE)!
Mijn verlenging zat er nét voor, dus toen geen last. Maar moet dringend op zoek naar een andere hosting-provider...
Zoals verwacht geen antwoord van internettoday, wel om 01:00 een (automatisch ?)mailtje dat de renewal van mijn domijnnaam is gestopt maar dat de rest door blijft lopen en dat ik nu wel gevaar loop dat mogelijk misbruik door anderen, juridische en financieele gevolgen en andere bangmakerij.
ik heb er simpel op geantwoord : Zoals al eerder aangegeven mijn contract bij JMP-online loopt tot 25-05-2025, ik heb op 14-04-25 het opgezegd, ik val als consument onder consumentenrecht dus ik heb aan alle verplichtingen voldaan dus op 25-05-2025 eindigt alles en wordt er dus helemaal niks meer bij jullie afgenomen.