Internettoday presenteert ineens fors verhoogde rekening
Re: Internettoday presenteert ineens fors verhoogde rekening
Zelf hou ik niet zo van gasten die lopen te zwaaien met termen als "oplichting" en "schimmige praktijken" terwijl daar geen sprake van is, hooguit miscommunicatie.
Misschien moet de les uit dit hele verhaal zijn dat u af en toe eens uw spam doorkijkt om te kijken of er toch niet iets tussen zit wat van belang is. Want dan zou deze hele ellende voorkomen kunnen zijn.
Misschien moet de les uit dit hele verhaal zijn dat u af en toe eens uw spam doorkijkt om te kijken of er toch niet iets tussen zit wat van belang is. Want dan zou deze hele ellende voorkomen kunnen zijn.
Spambox dagelijks even bekijken. Dan is het heel behapbaar.
Het is jammer dat het nodig is, maar je doet er niets aan.
Het is jammer dat het nodig is, maar je doet er niets aan.
Tja Lordi hoe wil jij mensen benoemen dan die 1 maand en 25 dagen van een contract proberen af te halen en de kosten verdriedubbelen.....
Voor mensen die zeggen lees je spam folder,
ik krijg helaas heel veel spam binnen op dat al meer dan 25 jaar oude e-mail adres en dan heb ik het over gerust 100 per dag, als ik dan iets tegenkomen van delta, zonnepanelen en allerlei bedrijven die ik niet ken dan is dat hup de prullenbak in, daar tussen zitten ook allerlei oplichters die een rekening naar je sturen of mensen die zeggen dat ik 16Miljoen heb gewonnen enz enz.
Voor mensen die zeggen lees je spam folder,
ik krijg helaas heel veel spam binnen op dat al meer dan 25 jaar oude e-mail adres en dan heb ik het over gerust 100 per dag, als ik dan iets tegenkomen van delta, zonnepanelen en allerlei bedrijven die ik niet ken dan is dat hup de prullenbak in, daar tussen zitten ook allerlei oplichters die een rekening naar je sturen of mensen die zeggen dat ik 16Miljoen heb gewonnen enz enz.
Laatst gewijzigd door Mark-2025 op 15 apr 2025 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Ze zijn in ieder geval wel duidelijk.
Als ze hun beweringen niet kunnen bewijzen win je zeker in een rechtszaak. Je hoeft alleen maar de rechter te overtuigen, niet de tegenpartij.
Als ze hun beweringen niet kunnen bewijzen win je zeker in een rechtszaak. Je hoeft alleen maar de rechter te overtuigen, niet de tegenpartij.
Misschien zullen ze proberen een of andere schimmige deurwaarder langs te sturen voor 46 euro en dan is het hier is mijn contract die loopt tot 25-05-2025, en dit is mijn mail van 15-4-2025 dat ik wettelijk opzeg en hier is hun valse factuur met datum van 1-04-2025 waarbij ze het bedrag verdriedubbelen en de groeten ik heb aan alle wettelijke eisen voldaan om op te zeggen.
ik heb de bewuste papieren al afgedrukt en in een mapje klaar liggen
ik heb de bewuste papieren al afgedrukt en in een mapje klaar liggen
De kosten verdriedubbelen is niet relevant, als ze dat tijdig aan hebben gekondigd is daar niets mis mee. Dat u dat heeft gemist, net als de hele overname waarbij u klant bent geworden bij Internettoday, is zeer waarschijnlijk uw eigen schuld.
Blijft over dat er blijkbaar een twistpunt is over de startdatum van uw contract. Neem aan dat u kunt bewijzen aan de hand van de oude overeenkomst of oude facturen dat deze op 25 mei is ingegaan en daaruit volgt dat de verlenging ook per 25 mei zal zijn en dat u dus voor de 30 dagen opzegtermijn bent. En dat u de overeenkomst als consument bent aangegaan. Stuur ze dat bewijs toe en dan zou het klaar moeten zijn.
En als u al langer dan een jaar klant bent bij jmp-online/Internettoday dan is het contract al overgegaan in onbepaalde tijd met een opzegtermijn van een maand en is die hele 25 mei irrelevant want dan kunt u vandaag opzeggen en zou die opzegging over een maand in moeten gaan.
Of ze denken om een of andere reden dat u geen consument bent.
Blijft over dat er blijkbaar een twistpunt is over de startdatum van uw contract. Neem aan dat u kunt bewijzen aan de hand van de oude overeenkomst of oude facturen dat deze op 25 mei is ingegaan en daaruit volgt dat de verlenging ook per 25 mei zal zijn en dat u dus voor de 30 dagen opzegtermijn bent. En dat u de overeenkomst als consument bent aangegaan. Stuur ze dat bewijs toe en dan zou het klaar moeten zijn.
En als u al langer dan een jaar klant bent bij jmp-online/Internettoday dan is het contract al overgegaan in onbepaalde tijd met een opzegtermijn van een maand en is die hele 25 mei irrelevant want dan kunt u vandaag opzeggen en zou die opzegging over een maand in moeten gaan.
Of ze denken om een of andere reden dat u geen consument bent.
kuklos
vindt dit leuk
Er is helemaal geen sprake van een valse factuur. Er is sprake van een onderliggend contract (ook een overgenomen contract is immers gewoon geldig), er is een op diverse manieren aangekondigde prijsverhoging en er was nog niet opgezegd. Ergo: er is niets vals aan deze factuur.
En dat is belangrijk, omdat jij een hele grote mond opentrekt en allerlei onterechte beschuldigingen uit. Het effect daarvan is dat de punten waarover je mogelijk wél een punt zou hebben, ondergesneeuwd raken. Met jouw manier van communiceren schiet je dus slechts in je eigen voet.
Je zou veel beter de vraag kunnen stellen op grond waarvan zij denken dat er een opzegtermijn van een jaar van toepassing is. Ik denk namelijk dat Lordi gelijk heeft en dat ze uitgaan van een zakelijke overeenkomst. Het is immers een bedrijf wat zich richt op bedrijfsoplossingen. Als je dat boven water hebt, is de oplossing waarschijnlijk ook gelijk helder.
-
@ mark: Het zou mij niet verbazen als de heer moneyman wel eens deurwaarderopdrachtjes doet voor dat internettoday, vandaar dat hij relatief opvallend mild is voor deze gasten.
-
Ik denk dat jij gewoon beter je mond moet houden als je alleen maar onzin kan uitkramen.J. Deltoer schreef: ↑15 apr 2025 17:51@ mark: Het zou mij niet verbazen als de heer moneyman wel eens deurwaarderopdrachtjes doet voor dat internettoday, vandaar dat hij relatief opvallend mild is voor deze gasten.
Duc
vindt dit leuk
Uiteraard heb ik inmiddels al afgedrukt liggen het contract van jmp-online wat loopt van 25-05-2024 t/m 25-05-2025
dus meer dan een maand van tevoren opgezegd dus met wat voor leugens ze ook komen hier kunnen ze nooit onderuit.
Uiteraard geen zakelijk contract ik heb niet eens een kvk nummer, is gewoon als consument ooit aangegaan
dus meer dan een maand van tevoren opgezegd dus met wat voor leugens ze ook komen hier kunnen ze nooit onderuit.
Uiteraard geen zakelijk contract ik heb niet eens een kvk nummer, is gewoon als consument ooit aangegaan
Laatst gewijzigd door Mark-2025 op 15 apr 2025 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Je had een overeenkomst bij jmp-online voor hosting en een domeinnaam. Dit bedrijf is kennelijk overgenomen internettoday en daarmee zijn ook alle lopende contracten overgegaan. Ik begrijp dat het contract niet is omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde duur, maar is verlengd met een termijn van enkele jaren. En dit voor een hoger tarief. Dat is een onredelijk bezwarend beding, want het gaat hier om het geregeld leveren van diensten (o.a. DNS). Je kan het beding dat de stilzwijgende verlenging regeld kunnen vernietigen en dan is er met terugwerkende kracht geen betalingsverplichting. Als je je domeinnaam en bronbestanden wilt behouden, dan kun je beter betalen en naderhand een geschil voeren op basis van de onverschuldigde betaling. Als je deze route wilt volgen dan zou ik nu wel aangeven dat je het betreffende beding vernietigd.
Het bedrijf geeft aan dat de prijswijzigingen in nieuwsbrieven heeft gestaan. De vraag is of dat volstaat. Enerzijds valt joue spambox in jouw risicosfeer (niet roepen dus) en anderszijds meen ik dat het opnemen van prijswijzigingen in de nieuwsbrief onvoldoende kan zijn (i.v.m. art 3:37 lid 3 BW), maar dat is afhankelijk van de inhoud nieuwsbrief. Hoe dan ook gooi het op het onredelijk bezwarende karakter van het beding.
https://blog.iusmentis.com/2021/08/13/e ... t-van-dam/
Het bedrijf geeft aan dat de prijswijzigingen in nieuwsbrieven heeft gestaan. De vraag is of dat volstaat. Enerzijds valt joue spambox in jouw risicosfeer (niet roepen dus) en anderszijds meen ik dat het opnemen van prijswijzigingen in de nieuwsbrief onvoldoende kan zijn (i.v.m. art 3:37 lid 3 BW), maar dat is afhankelijk van de inhoud nieuwsbrief. Hoe dan ook gooi het op het onredelijk bezwarende karakter van het beding.
https://blog.iusmentis.com/2021/08/13/e ... t-van-dam/
Mark-2025
vindt dit leuk
Hou nou eens op met dit soort teksten. Je bereikt er niks mee, anders dan dat zij ook de hakken in het zand gaan zetten.
Hou het zakelijk, neutraal en beperk je tot de feiten.
En volg de gegeven tips op. Moneyman, lordi en alfatrion hebben goede tips gegeven op de 2e pagina van dit topic.
Ik denk dat ze dit zo doen, omdat iedereen dat zo doet. Providers hebben zich verzet tegen de Wet Van Dam. Voor een domeinnaam hebben ze aangevoerd dat ze hierbij niet regelmatig verrichtingen doen, maar gewoon een maal iets registeren en dat het daarna klaar was. Daar hebben ze ook rechtszaken mee gewonnen, maar een domeinnaam komt met een DNS dienst en dat is, "het geregeld doen van verrichtingen."
Zou kunnen, ook al is al lang duidelijk dat ook hosting maandelijks opzegbaar is.
Maar er is een nog veel simpeler mogelijkheid. De contracten zijn overgenomen, en daarbij gebeurt het regelmatig dat er iets fout in de administratie wordt overgenomen. Een consumentencontract wordt daarmee zomaar een zakelijk contract. De reactie die TS van hen krijgt, lijkt daar ook op te duiden.
Maar welke optie het ook is: het begint met het stellen van de simpele vraag naar hun onderbouwing
Maar er is een nog veel simpeler mogelijkheid. De contracten zijn overgenomen, en daarbij gebeurt het regelmatig dat er iets fout in de administratie wordt overgenomen. Een consumentencontract wordt daarmee zomaar een zakelijk contract. De reactie die TS van hen krijgt, lijkt daar ook op te duiden.
Maar welke optie het ook is: het begint met het stellen van de simpele vraag naar hun onderbouwing

Laatst gewijzigd door Moneyman op 15 apr 2025 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Als ze zouden denken dat het een zakelijke overeenkomst is dan hebben ze hun zaken niet op orde, kan natuurlijk mijn probleem niet zijn, net als hun verlengen van 11-04 terwijl mijn contract daadwerkelijk t/m 25-05 loopt.
ik heb ze ook al gezegd dat ze me maar een contract moeten laten zien, kunnen ze niet want die is er niet.
Mijn verlenging is dan ook iedere keer per jaar niet voor meerdere jaren tegelijk dus ook daar slaan ze de plank mis als ze dat denken.
ik heb ze al meerdere keren aangegeven dat mijn contract tot 25-05-25 loopt en dat ik dus meer dan een maand van tevoren opgezegd heb, dus aan alle wettelijke eisen voldaan heb, ze doen alsof hun neus bloed en denken zo geld binnen te kunnen harken.
ze geven namelijk zelf ook al aan dat het om de 30 dagen verlengd wordt(ze noemen het zelf autorenew).
ik heb ze ook al gezegd dat ze me maar een contract moeten laten zien, kunnen ze niet want die is er niet.
Mijn verlenging is dan ook iedere keer per jaar niet voor meerdere jaren tegelijk dus ook daar slaan ze de plank mis als ze dat denken.
ik heb ze al meerdere keren aangegeven dat mijn contract tot 25-05-25 loopt en dat ik dus meer dan een maand van tevoren opgezegd heb, dus aan alle wettelijke eisen voldaan heb, ze doen alsof hun neus bloed en denken zo geld binnen te kunnen harken.
ze geven namelijk zelf ook al aan dat het om de 30 dagen verlengd wordt(ze noemen het zelf autorenew).
Laatst gewijzigd door Mark-2025 op 15 apr 2025 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is wel jouw probleem, want ze weigeren jouw abonnement stop te zetten en zullen ongetwijfeld als jij niet betaalt incassobureaus op je af gaan sturen.
ja en dan zullen hun aan moeten tonen dat het een zakelijk contract is, hetgeen ze niet kunnen, ze hebben geen kvk want die heb ik niet enz en er is nooit een zakelijk contract aangegaan, nergens, ik vraag me zelfs af of een consument wel een zakelijk contract aan kan gaan.
kortom ik kom tot de conclusie hun administratie is een grote puinhoop en ze proberen van alles om geld binnen te harken
kortom ik kom tot de conclusie hun administratie is een grote puinhoop en ze proberen van alles om geld binnen te harken
Laatst gewijzigd door Mark-2025 op 15 apr 2025 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Dus uw contract loopt al langer dan vanaf 2024? In dat geval is uw contract al omgezet naar een contract van onbepaalde tijd en kunt u elk moment opzeggen met een opzegtermijn van een maand.
Uit de oorspronkelijke voorwaarden van jmp.online:
Maar in plaats van zo ontzettend moeilijk te doen en zo hoog van de toren te blazen kunt u ze ook gewoon wijzen op het feit dat u een consument bent, dat uw contract reeds is omgezet in een contract van onbepaalde tijd en dat u dus elk moment kunt opzeggen met een opzegtermijn van (maximaal) een maand.Indien client een consument is, worden diensten na de eerste termijn verlengd voor onbepaalde tijd. Domeinnaamregistraties worden immer verlengd met een termijn gelijk aan de eerste termijn zonder recht op restitutie bij tussentijdse opzegging.
alfatrion
en witte angora
vinden dit leuk