vakantiediscounter

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Thijs124
Berichten: 910
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: vakantiediscounter

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Wij zijn al zeker 20 keer met vakantiediscounter gereisd. Ze zijn een volwaardig reisbureau, ooit begonnen in Arnhem geloof ik onder de naam Elmar Reizen. Vakantiediscounter bekte blijkbaar beter bij online verkoop.
Nooit problemen gehad. Je krijgt wat je boekt voor de afgesproken prijs zonder extra kosten zoals boekingskosten of reserveringskosten. Bij goedkope reizen, lees altijd alle reviews, ook bij andere reisbureaus.
Momenteel boek ik vaker Corendon omdat ze gratis parkeren aanbieden op het vliegveld in het naburige dorp.

Roy Pl
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jun 2024 19:36

Re: vakantiediscounter

Ongelezen bericht door Roy Pl »

!!Pas op met het boeken bij dit Reisbureau!!
Vervelend genoeg is FTI reizen recent failliet gegaan. Kort daarna, op 04 juni verstuurde De Vakantiediscounter hun klanten (welke via hun een reis geboekt hadden bij FTI) een mail met de volgende tekst:
We willen je nog wel geruststellen omtrent jouw betaling. Mocht de reis onverhoopt niet doorgaan, dan betalen wij jou de kosten van de pakketreis van FTI zo snel als mogelijk terug.

Helaas komen ze hun woord niet na en zeggen nu toestemming nodig te hebben van DRSF en de curator van het FTI. Waar andere organisaties zoeken naar een oplossing en een cessie van vordering aanbieden, houden ze bij De Vakantiesdiscounter de boot af. Dit omdat ze zoveel gedupeerde hebben. Je verwacht dat er veel effort gestoken wordt in zaken waarbij je veel gedupeerde klanten hebt, maar de VakantieDiscounter geeft telkens aan dat ze in afwachting zijn.
Deze afwachtende houden geeft de indruk dat ze baat hebben bij een lang lopend proces. Ik verwacht dat ze over een aanzienlijk bedrag beschikken, welke door de gedupeerde reizigers zijn overgemaakt, maar nog niet is overgemaakt naar FTI. Dit zorg voor een verdienmodel over de rente welke wordt ontvangen. Bij navraag of het betaalde bedrag is overgemaakt krijg je uiteenlopende reacties:
- We hebben geen zicht op deze financiële gegevens.
- Het geld staat nu vast op onze rekening (door de curator).
- We zoeken het uit, maar na 6 dagen nog niet in staat om een reactie te geven.
Dit alles geeft aan dat ze een bijzonder slechte financiële afdeling hebben, of met opzet vertraagd handelen.

Ik wil eenieder adviseren niet met deze organisatie in zee te gaan. De reacties op Trustpilot zijn bijzonder goed, maar geven een vertekend beeld. De Vakantiediscounter laat je direct na het boekingsproces een beoordeling schrijven. Dit is het moment dat iedereen een gelukkig moment beleefd na het boeken van een vakantie. Als u de reviews leest zult u zien dat bij eventuele problemen de Vakantiediscounter nauwelijks een oplossing biedt.

Mocht u in vervelende tijden ondersteuning willen, zoek dan een ander reisbureau.
Mocht u graag een (discount) organisatie willen sponsoren aan de decadent gelegen Herengracht in Amsterdam, boekt u dan vooral bij de VakantieDiscounter.


Telefonisch zijn ze bijna niet te bereiken en indien het lukt om in contact te komen volgt er nooit een oplossing.

Speedy123
Berichten: 1435
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: vakantiediscounter

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Roy Pl schreef:
24 jun 2024 20:24
!!Pas op met het boeken bij dit Reisbureau!!
Vervelend genoeg is FTI reizen recent failliet gegaan. Kort daarna, op 04 juni verstuurde De Vakantiediscounter hun klanten (welke via hun een reis geboekt hadden bij FTI) een mail met de volgende tekst:
We willen je nog wel geruststellen omtrent jouw betaling. Mocht de reis onverhoopt niet doorgaan, dan betalen wij jou de kosten van de pakketreis van FTI zo snel als mogelijk terug.

Helaas komen ze hun woord niet na en zeggen nu toestemming nodig te hebben van DRSF en de curator van het FTI. Waar andere organisaties zoeken naar een oplossing en een cessie van vordering aanbieden, houden ze bij De Vakantiesdiscounter de boot af. Dit omdat ze zoveel gedupeerde hebben. Je verwacht dat er veel effort gestoken wordt in zaken waarbij je veel gedupeerde klanten hebt, maar de VakantieDiscounter geeft telkens aan dat ze in afwachting zijn.
Deze afwachtende houden geeft de indruk dat ze baat hebben bij een lang lopend proces. Ik verwacht dat ze over een aanzienlijk bedrag beschikken, welke door de gedupeerde reizigers zijn overgemaakt, maar nog niet is overgemaakt naar FTI. Dit zorg voor een verdienmodel over de rente welke wordt ontvangen. Bij navraag of het betaalde bedrag is overgemaakt krijg je uiteenlopende reacties:
- We hebben geen zicht op deze financiële gegevens.
- Het geld staat nu vast op onze rekening (door de curator).
- We zoeken het uit, maar na 6 dagen nog niet in staat om een reactie te geven.
Dit alles geeft aan dat ze een bijzonder slechte financiële afdeling hebben, of met opzet vertraagd handelen.

Ik wil eenieder adviseren niet met deze organisatie in zee te gaan. De reacties op Trustpilot zijn bijzonder goed, maar geven een vertekend beeld. De Vakantiediscounter laat je direct na het boekingsproces een beoordeling schrijven. Dit is het moment dat iedereen een gelukkig moment beleefd na het boeken van een vakantie. Als u de reviews leest zult u zien dat bij eventuele problemen de Vakantiediscounter nauwelijks een oplossing biedt.

Mocht u in vervelende tijden ondersteuning willen, zoek dan een ander reisbureau.
Mocht u graag een (discount) organisatie willen sponsoren aan de decadent gelegen Herengracht in Amsterdam, boekt u dan vooral bij de VakantieDiscounter.


Telefonisch zijn ze bijna niet te bereiken en indien het lukt om in contact te komen volgt er nooit een oplossing.
Wist u dan niet dat u een reis bij FTI boekte via Vakantiediscounter?

Roy Pl
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jun 2024 19:36

Re: vakantiediscounter

Ongelezen bericht door Roy Pl »

Nee, De Vakantiediscounter geeft na de boeking pas in een mail aan waar de boeking gedaan wordt. Ongetwijfeld om te voorkomen dat je direct bij deze partij boekt. Dit is wat mij betreft ook niet erg, wat ik schandalig vind is de afhandeling van problemen.

Speedy123
Berichten: 1435
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: vakantiediscounter

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Roy Pl schreef:
25 jun 2024 15:31
Nee, De Vakantiediscounter geeft na de boeking pas in een mail aan waar de boeking gedaan wordt. Ongetwijfeld om te voorkomen dat je direct bij deze partij boekt. Dit is wat mij betreft ook niet erg, wat ik schandalig vind is de afhandeling van problemen.
Poeh dat is niet netjes van ze. Want nu valt u niet onder de ANVR maar onder de DRSF (Deutscher Reisesicherungs fonds). Iets wat u graag vooraf geweten had voordat u de boeking definitief maakte.

Omdat nog niet duidelijk is of de DRSF gaat uitkeren aan de reisorganisatie of aan u persoonlijk, durft de Vakantiediscounter nog geen kosteloze omboekingen aan te bieden.

U krijgt uw geld wel terug maar het kan nog wel even duren. En dan is het voor veel mensen lastig om eventjes een tweede vakantie te boeken en te betalen terwijl ze het geld van de eerste vakantie nog altijd niet terug hebben.

Roy Pl
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jun 2024 19:36

Re: vakantiediscounter

Ongelezen bericht door Roy Pl »

Bovenstaande kan ik enigszins nog inkomen. Doe dan alleen geen loze beloftes vooraf, ik citeer een mail dd 4 juni 2024. We willen je nog wel geruststellen omtrent jouw betaling. Mocht de reis onverhoopt niet doorgaan, dan betalen WIJ (dus niet DRSF) jou de kosten van de pakketreis van FTI zo snel als mogelijk terug.

Daarbij vind ik het uiterst bijzonder dat ze geen zicht hebben over hun cash flow. Ik heb nagevraagd welk bedrag ze al over hebben gemaakt naar FTI. Is dit de volledige betaling of alleen de noodzakelijke aanbetaling. Als het alleen de aanbetaling is kunnen ze mij het restantbedrag terugbetalen. De curator heeft immers aangegeven dat er geen restbetaling hoeft te worden gedaan. Hier kunnen ze tot op heden geen antwoord op geven. Ik heb het vermoeden dat er getracht wordt rente inkomsten te halen over de betaalde bedragen van duizenden gedupeerde reizigers. Deze ordinaire manier van inkomsten, zorgt er wellicht voor dat diverse gezinnen dit jaar niet op vakantie kunnen.

Plaats reactie