Zeer teleurgesteld in D-reizen Vught – geen passende reis, geen hulp, geen begrip

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Lowieze

Re: Zeer teleurgesteld in D-reizen Vught – geen passende reis, geen hulp, geen begrip

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
18 apr 2025 08:43
'Meedenken', zo noem je dat toch?

D-reizen had ook zelf het initiatief kunnen nemen en de vraag kunnen stellen of de dames goed ter been zijn. Beetje inlevingsvermogen, beetje empathie, dat is toch zeker niet teveel gevraagd? Juist daarvoor boek je bij een mens in plaats van bij een chatbox.
Ik lees nergens dat er geen empathie of inlevingsvermogen werd vertoond op het reisbureau bij het boeken.

J. Deltoer

Re: Zeer teleurgesteld in D-reizen Vught – geen passende reis, geen hulp, geen begrip

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Meedenken heet dat inderdaad. Het reisbureau kent de markt en moet jou attenderen op de keuzes en pro actief vragen. Niet op zijn Nijogeths gaan vragen: de kamer, zit daar naast een douche ook een wc bij, is er om de 6 e verdieping te komen een lift, zit er een alarmknop in die lift voor als ie vast komt te zitten, is die knop door een alarmcentrale bemenst en is dat ook 24/7 of moet je savonds en in het weekend de trap nemen, wanneer komt hulp, is dat onmiddelijk of binnen 5 werkdagen enz enz

peter17111962

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Een reisbureau snapt gewoon niet dat er ook mensen zijn die echt niet weten dat er hotels bestaan waar men veel geld voor betaald en waar men om te douchen zich moet behelpen met douchen in een bad. Veel mensen hebben nooit gedoucht in een bad en hebben vaak ook nooit een huis gehad waar een bad in zit. Voor deze mensen is het zo van zelf sprekend om te douchen in hun normale (inloop?) douche dat ze er echt niet bij stilstaan dat er in hun duur betaalde hotel niet normaal gedoucht kan worden. Ook gaat een reisbureau er domweg van uit dat als mensen een vakantie boeken naar een buitenland dat mensen die taal beheersen.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

wijallemaalop24 schreef:
17 apr 2025 17:14

Ook bleek het hotel een uitgesproken LHBT+-doelgroep te hebben.
Misschien dacht het reisbureau dat je moeder en haar vriendin een stelletje waren?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

De ene oudere is de andere oudere niet. Ik ken heel veel 70-plussers die helemaal niet als "oudere" behandeld willen worden. De vraag is dus hoe duidelijk het verwachtingspatroon uberhaupt aangegeven is, of dat het uitsluitend bij dat "wij vertrouwden erop" is gebleven.

Ik lees overigens nergens dat de dames zelf überhaupt problemen hebben ervaren.

peter17111962

Ongelezen bericht door peter17111962 »

J. Deltoer schreef:
18 apr 2025 09:47
Lekker dan, ga je als dames op vakantie en zit het hotel vol met die exhibionistische homofiele gaylords. Smakelijk.
peter17111962 schreef:
18 apr 2025 09:29
Ook gaat een reisbureau er domweg van uit dat als mensen een vakantie boeken naar een buitenland dat mensen die taal beheersen.
Ik ga ieder jaar in het voorjaar naar spanje of portugal. Ik ga niet eerst naar een talencursus om op vakantie te mogen.
Of het reisbureau gaat er van uit dat iedereen wel een smartphone bij zich heeft om dat buitenlands ter plekke te kunnen vertalen.

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

Volgende keer maar met de Zonnebloem

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
18 apr 2025 09:45
De ene oudere is de andere oudere niet. Ik ken heel veel 70-plussers die helemaal niet als "oudere" behandeld willen worden. De vraag is dus hoe duidelijk het verwachtingspatroon uberhaupt aangegeven is, of dat het uitsluitend bij dat "wij vertrouwden erop" is gebleven.
Het verwachtingspatroon vind je in de OP:
wijallemaalop24 schreef:
Voor mijn moeder en haar vriendin (beiden 76 jaar) hebben wij met zorg een reis geboekt via D-reizen Vught. Het reisbureau wist dat het om twee oudere dames ging, en wij vertrouwden erop dat er rekening zou worden gehouden met hun leeftijd en wensen. Helaas bleek het tegendeel waar.
Wat ik mis is wat er precies besproken is. Het lijkt er op dat er behalve leeftijd ook over een of meerdere wensen is gesproken, maar echt duidelijk is het niet. Het is ook niet duidelijk wat er wel of niet tussen beide dames en zoon/dochter is besproken, en hoe de beslissing voor exact deze reis tot stand is gekomen. Ook wordt er niet bij verteld waarom de beide dames dit zelf niet geregeld hebben.

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

Ik zelf ben slecht ter been,heel slecht,trapje of stoepje op kan ik niet meer
En ik moet eerlijk zeggen dat d reizen voor mij een uitstekend tripje had uitgezocht
Maar je zult het zelf moeten vertellen,cq vragen
D reizen had zelfs geregeld dat als het nodig was,ik daar een scootmobiel kon huren
Was het ideaal?
Nee,maar goed genoeg
Het hotel had een klein trapje bij de ingan,maar ik mocht met de personeelslift
De eetzaal had ook een trede,maar elke keer stond er iemand klaar om te helpn,ook door hun geregeld
Ik had de keuze om of hulp bij die ene trede te krijgen,of in een andere ruimte eten

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dat is mooi. Maar was dat D reizen Vught?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En is er overigens voor het akkoord is gegeven niet even gekeken naar de accommodatie en de benodigdheden ter plaatse? Ik herinner me dat mijn moeder altijd een foldertje mee had vroeger, waarin meerdere foto's van de kamers en rest van de accomodatie zaten. En dan moesten wij kiezen tussen hotel 1, 2 of 3.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

wijallemaalop24 schreef:
Voor mijn moeder en haar vriendin (beiden 76 jaar) hebben wij met zorg een reis geboekt via D-reizen Vught. Het reisbureau wist dat het om twee oudere dames ging, en wij vertrouwden erop dat er rekening zou worden gehouden met hun leeftijd
Er ontbreekt veel informatie in je post, maar één ding sla ik wel op aan. De leeftijd. Dat zegt helemaal niets.
Ik ben met mijn ouders naar New York geweest, toen ze 83 waren. We hebben heel Manhattan doorgelopen op een stevig tempo. Een oom van een goede vriendin van mij was 90 toen hij zelf nog alles deed en kon en eruitzag als 70.

Ergo, leeftijd alleen zegt niks.
In hoeverre het reisbureau voldoende heeft doorgevraagd en in hoeverre jullie duidelijk zijn geweest met jullie wensen is uit het verhaal niet op te maken.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zie een bad niet als iets dat per definitie niet samen gaat met een hoge leeftijd. Het gaat wel samen met bepaalde aandoeningen die bij ouderdom kunnen optreden. Maar zelf als deze aandoening worden gedeeld maakt dat niet dat de reisorganisatie moet weten dat een bad geen optie is. Het kan (afhankelijk van de context) wel betekenen dat ze dan vragen moeten stellen.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 18 apr 2025 14:38, 2 keer totaal gewijzigd.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Precies, er wordt vaak gedaan dat als je ouder bent je totaal lichamelijk en geestelijk beperkt bent en gevorderde leeftijd wordt dan ook onterecht als excuus gebruikt.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

witte angora schreef:
18 apr 2025 11:53
Moneyman schreef:
Ik grijp het in de zin van "aangegeven bij de organisatie", als in, "in verband met onze leeftijd hebben we last van mobiliteitsklachten", of, "is een douche voor ons belangrijk". De combinatie leeftijd en douch acht ik voldoende om te begrijpen dat deze makkelijk toegankelijk moet zijn of dat hierop doorgevraagd moet worden.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
18 apr 2025 11:53
Moneyman schreef:
wijallemaalop24 schreef:
Voor mijn moeder en haar vriendin (beiden 76 jaar) hebben wij met zorg een reis geboekt via D-reizen Vught. Het reisbureau wist dat het om twee oudere dames ging, en wij vertrouwden erop dat er rekening zou worden gehouden met hun leeftijd en wensen. Helaas bleek het tegendeel waar.
Wat ik mis is wat er precies besproken is. Het lijkt er op dat er behalve leeftijd ook over een of meerdere wensen is gesproken, maar echt duidelijk is het niet. Het is ook niet duidelijk wat er wel of niet tussen beide dames en zoon/dochter is besproken, en hoe de beslissing voor exact deze reis tot stand is gekomen. Ook wordt er niet bij verteld waarom de beide dames dit zelf niet geregeld hebben.
Het verwachtingspatroon is wel helder. Maar in combinatie met "wij vertrouwden erop" lijkt het er niet op dat dat expliciet is aangegeven (anders zou TS dát immers wel opgeschreven hebben). Natuurlijk mag je van een reisbureau enig inlevingsvermogen verwachten, maar als het gaat om zaken die heel normaal zijn, kan je niet verwachten dat het reisbureau gedachten leest. Dat wat voor jou belangrijk is, moet je sowieso ook zelf aangeven.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

juliomariner schreef:
18 apr 2025 14:31
Precies, er wordt vaak gedaan dat als je ouder bent je totaal lichamelijk en geestelijk beperkt bent en gevorderde leeftijd wordt dan ook onterecht als excuus gebruikt.
Inderdaad, een van onze adviseurs op het werk is momenteel 95. Toen ie 91 was is ie met zijn fiets heel Nederland rond gegaan. Dat was geen elektrische fiets. Ik heb hem zelfs zien voordoen hoe hij iedere dag op zijn kop gaat staan. Die zal niet veel moeite hebben om in een bad te stappen.

Aan de andere kant was mijn oma een tijdje geleden in bad gevallen en kon ze er niet meer uit. Daarom heeft ze ook een inloopdouche.

wikop

Ik weet niet of dat vugt was,maar als de ene d reizen dat kan en doet,zal de ander dat ook kunnen,verhipt,als ik naar de bakker gan een een brood vraag,moet ik ook precies zeggen welk brood ik wel

Andere vraag,hoe quoten jullie hier?

wikop

J. Deltoer schreef:
18 apr 2025 12:24
Dat is mooi. Maar was dat D reizen Vught?
Gevonden,ik denk niet dat dat vugt was,maar dat maakt niks uit
Ondertussen ben ik meerdere keren,steeds met een andere winkel van d reizen geweest,en overal deden ze al moeite,maar als jij niks vraagt...........................

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

wikop schreef:
18 apr 2025 16:05
Andere vraag,hoe quoten jullie hier?
Linksboven het bericht dat je (deels) wilt quoten staat een aanhalingsteken. Als je daarop klikt kom je in een scherm met het hele bericht gequoted. Dat kun je uiteraard aanpassen/inkorten. Maar volgens mij heb je het zelf al gevonden. :wink:

Plaats reactie