Lmobi-mobile heeft verleden week onaangekondigd mijn ACTIEVE telefoonummer buiten gebruik gesteld.
....
Contact met het bedrijf levert op dat ze verwijzen naar de algemene voorwaarden om deze afsluiting te rechtvaardigen. Het nummer is afgesloten en terughalen is niet mogelijk meer.
Waarom niet er een vaste gewoonte er van maken om als voorbeeld iedere eerste van de maand
een keertje te bellen met een pre paid. Een seconde of 15 wachten en het "gesprek" weer stoppen.
Dat deed mijn vader toen die nog leefde ook altijd, meer dan 20 jaar lang nooit dit probleem gehad.
Waarom niet er een vaste gewoonte er van maken om als voorbeeld iedere eerste van de maand
een keertje te bellen met een pre paid. Een seconde of 15 wachten en het "gesprek" weer stoppen.
Dat deed mijn vader toen die nog leefde ook altijd, meer dan 20 jaar lang nooit dit probleem gehad.
Dat had een mogelijkheid geweest, maar dan nog had het tot hetzelfde geleid waarschijnlijk. Lmobi heeft schijt aan de klant door hun algemene voorwaarden te veranderen, maar de klant daar niet over voor te lichten. Meerdere malen. Zowel voor de houdbaarheid van het beltegoed, als voor de tarieven die plots exorbitant verhoogd zijn en de invoering van een opstarttarief.
Dat ene belletje dat voorheen voldoende was, zou dus leiden tot afsluiting als je niet elke 3 maanden ook opwaardeerde.
U lijkt zoveel gelijk te hebben dat ik er een zaak van zou maken, dat zou goedkoop (passend) moeten kunnen bij de geschillencommissie telecom.
Alleen zijn ze daar niet bij aangesloten. Dat heeft dan dus weinig zin.
Overigens had ik daar niet eens aan gedacht.
In hun Algemene Voorwaarden staat:
“Geschillen tussen de klant en L-mobi mobile over de totstandkoming of de uitvoering van de overeenkomst met betrekking tot de door L-mobi mobile te leveren of geleverde diensten, kunnen zowel door de klant als door L-mobi mobile worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Telecommunicatie, postbus 90600, 2509 LP Den Haag.”
Dat ene belletje dat voorheen voldoende was, zou dus leiden tot afsluiting als je niet elke 3 maanden ook opwaardeerde.
Maar dat wist je al sinds augustus 2023. Dus blijkbaar hebben ze je toen geïnformeerd. Als je dan niet op tijd opwaardeert, vind ik het niet vreemd dat het 06 nr wordt afgesloten. Dat onaangekondigd, zie ik dus niet.
Uw eerste klacht op Tweakers was inderdaad in augustus 2023 geplaatst en dat maakt dat u van de veranderingen op de hoogte was want u gaf zelf ook aan dat het opwaarderen eens in de drie maanden diende te gebeuren en dat mede een reden was om L/mobi vaarwel te zeggen.
De laatste klacht van u op Tweakers dateert van april dit jaar en betreft niet u maar de prepaid simkaart van uw vader waarvan het telefoonnummer is komen te vervallen.
Kan het niet zo zijn dat uw vader een beltegoed kaart in de winkel kocht met een code om het beltegoed op te waarderen want als dat het geval is staan daar de geldigheid e.d. ook op vermeld.
Uw eerste klacht op Tweakers was inderdaad in augustus 2023 geplaatst en dat maakt dat u van de veranderingen op de hoogte was want u gaf zelf ook aan dat het opwaarderen eens in de drie maanden diende te gebeuren en dat mede een reden was om L/mobi vaarwel te zeggen.
De laatste klacht van u op Tweakers dateert van april dit jaar en betreft niet u maar de prepaid simkaart van uw vader waarvan het telefoonnummer is komen te vervallen.
Kan het niet zo zijn dat uw vader een beltegoed kaart in de winkel kocht met een code om het beltegoed op te waarderen want als dat het geval is staan daar de geldigheid e.d. ook op vermeld.
Ik was idd van de veranderingen op de hoogte. Enkel door toeval, niet omdat er door Lmobi op gewezen is.
En tegelijkertijd was ik dat al weer vergeten EN was ik degene die het beltegoed voor mn pa opwaardeerde als dat nodig was en ik kan me eigenlijk niet herinneren of dat nodig is geweest want mn pa waa en is geen ceelbeller.
Of ik dacht dat het beltegoed 3 maanden houdbaar was, zoals voorheen dat 9 maanden was en dat je dus eens in de 3 maanden moest bellen om het te verlengen.
Maar wat de belangrijkste reden voor dit draadje is dat
- L-mobi mobile i dus nooit haar klanten heeft gewezen op haar eenzijdige wijzigingen
- L-mobi mobile plots zonder aankondiging haar tarieven gigantisch!!! heeft verhoogd onlangs
- L-mobi mobile zonder aankondiging zo van de een of de andere dag een actief telefoonnummer door de shredder gooit.
Zo ga je niet met klanten om
Als je opwaardeert via een tegoed dat je koopt bij opwaarderen.nl lees je daar nog steeds dat je tegoed 9 maanden geldig is. Met hen hebben ze dus ook die info niet gedeeld.
Of ik dacht dat het beltegoed 3 maanden houdbaar was, zoals voorheen dat 9 maanden was en dat je dus eens in de 3 maanden moest bellen om het te verlengen.
Met enkel gedachtes gaat u het niet redden. Ik dacht ook dat ik de knapste man op aarde was.
- L-mobi mobile zonder aankondiging zo van de een of de andere dag een actief telefoonnummer door de shredder gooit.[/b]
Het verloop is u al uitgelegd. Er zit een periode tussen.
LMobi heeft een persoonlijke omgeving. Klanten kunnen daar op inloggen en informatie word ook via daar gedeeld. Is via daar ook nooit iets gedeeld, of hebt u of uw vader daar nooit gekeken?
L-mobi is een zeer onbetrouwbare provider van SIM only abonnementen. Zij veranderen zonder schriftelijke aankondiging de voorwaarden. Als consequentie voor het niet opwaarderen (zonder dat de regels gecommuniceerd werden) halen ze je nummer uit de lucht. Hierdoor heb ik rolstoelafhankelijk en met veel contact met medisch specialisten voor ook andere aandoeningen telefoontjes gemist. Dit heeft medisch letsel veroorzaakt.
L-mobi heeft uiteindelijk mijn nummer weer vrijgegeven na contact met de CEO via LinkedIn maar al mijn beltegoed was weg (€ 60,-). CEO gaf aan dat ik me beter bij KPN of Simyo kon aanmelden. Dat noem ik ontkennen en afwijzen van het probleem en handig doorsturen om van het probleem af te zijn.
Om me uiteindelijk bij Simyo aan te melden moest in een € 5,- beltegoed opwaarderen bij L- mobi voor € 5,99 om een SMS van Simyo te beantwoorden (L-mobi had mijn beltegoed geconfisceerd). 1 SMS kostte vervolgens 0,30 eurocent.
Ik voel me behoorlijk boos en onrecht aangedaan door deze gladde en onbereikbare jongens (mevrouw we kunnen uw nummer niet meer terug zetten en ik kan u niet verder helpen). Ze zadelen je op met een hoop werk en ergernis.
Ga nooit met L-mobi in zee en zoek ook goed de CEO op die de boel aanstuurt. Hij is een behoorlijk foute man die over de ruggen van anderen niet eerlijk en open bestuurt. Hij zal vast winst maken maar eigenlijk is het criminele winst en ten koste van (kwetsbare) mensen.
Laatst gewijzigd door Radar op 28 apr 2024 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Stonden persoonsgegevens in
Zo eens met de reacties van anderen o.a. koektrommel met een duidelijk overzicht van ook de kosten die zonder aankondiging veranderd zijn door L-mobi (SMS, telefonie, opwaarderen) geen SMS , geen brief, geen mail over deze verandering. Ik kreeg opeens 0,30 aftrek voor 1 SMS met de code voor een nieuwe provider en ik moest om dat te doen voor € 5,99 opwaarderen voor een € 5,- beltegoed.
In de wet lees ik dat er hier schriftelijk bericht over gedaan moet worden.
L-mobi heeft voor mij veel schade aangericht door mij telefoontjes te onthouden die belangrijk zijn (vooral medisch maar ook bv. sollicitatie).
Als andere mensen er voor voelen wil ik L-mobi wel aanklagen.
CEO schaam je, dit is geen eerlijke zaak maar een bedriegelijke zaak.
- L-mobi mobile heeft dus nooit haar klanten heeft gewezen op haar eenzijdige wijzigingen terwijl dit wettelijk schriftelijk moet worden medegedeeld.
- L-mobi mobile plots zonder aankondiging haar tarieven gigantisch!!! ook dit moet wettelijk schriftelijk worden medegedeeld
- L-mobi mobile zonder aankondiging zo van de een of de andere dag een actief telefoonnummer door de shredder gooit. Dit mag echt niet en daardoor zijn er o.a. medische consequenties doordat contact met medisch specialisten die bellen niet wordt ontvangen.
Zo ga je niet met klanten om. L-mobi zijn boeven die hun verantwoordelijkheid voor een eerlijke onderneming niet nemen. Geld kloppen zonder enig ethisch besef.
Dat ene belletje dat voorheen voldoende was, zou dus leiden tot afsluiting als je niet elke 3 maanden ook opwaardeerde.
Maar dat wist je al sinds augustus 2023. Dus blijkbaar hebben ze je toen geïnformeerd. Als je dan niet op tijd opwaardeert, vind ik het niet vreemd dat het 06 nr wordt afgesloten. Dat onaangekondigd, zie ik dus niet.
Nee, dat hebben ze niet.
Rond die periode liep mijn haar bundel af en ben ik zelf naar de website gegaan. Toen zag ik dus dat dat er wijzigingen hadden plaatsgevonden rondom beltegoed en daar is niet op gewezen vooraf voor zover ik kan oordelen en dat noem ik dan -geheel terecht- onaangekondigd!
En nu recent zag ik toen ik nalv de afsluiting van het telefoonnummer dus ook dat inmiddels de tarieven ook onaangekondigd gigantisch zijn verhoogd. Ook hier is niet op gewezen!
Ik heb toegang in de telefoon van mn vader en kan elk ontvangen bericht daarin nalezen. En uit eigen ervaring met mn haar bundel stuurde Lmobi gewoon berichten als deze bundel bijna op was. Dat had ze ook kunnen doen bij prepaidbellers bij het verlopen van de prepaid bundel en dreigende afsluiting van het nummer zoals andere providers dat ook doen.
Misschien tijd om afscheid te nemen van zo'n onbetrouwbare providers. Je kunt het systeem van zulke providers toch niet veranderen.
Straf ze dan en loop weg bij die niche bedrijven. Die floreren alleen in de hoop dat iemand plotseling buiten zijn bundel terecht komt en dan duizelingwekkende bedragen mag gaan betalen. Goedkoop is vaak duurkoop.
Vergelijk de grote drie met elkaar. Daar zijn in ieder geval de tarieven en voorwaarden heel duidelijk.
Odido, KPN en Vodafone. Dat is geloof ik ook de prijs volgorde.