Ayvens bank geeft geen toegang meer tot eigen geld

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Justmeagain

Re: Ayvens bank geeft geen toegang meer tot eigen geld

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Thijs124 schreef:
06 jan 2025 11:55
Dan maar bij de gemeente een nieuwe ID of paspoort aanvragen. Een week, moet lukken.
Misschien lukt het niet want ts kan niet bij zíjn geld 💰

Frankdenburger

Ongelezen bericht door Frankdenburger »

Ik lees dat de bank moet identificeren op een door hun te bepalen wijze. Er staat niet dat je kopie van je id moet inleveren.Ik vind dit een stap te ver. Er bestaan andere methodes om je online te identificeren. Bovendien heeft de bank dit identificeerproces uitbesteed aan een partner. Vraag mij dan af hoe het met de waarborg van je privacy zit en of de wet deze manier van identificeren toestaat. ( kopie id met alle gegevens zichtbaar.

simonswald

Ongelezen bericht door simonswald »

paulieke schreef:
05 jan 2025 19:00
Zonder waarschuwing vooraf vereist Ayvens bank na inloggen dat ik me eerst moet her-identificeren. Echter rijbewijs wordt door Ayvens niet meer als ID geaccepteerd en na het verlopen van mijn paspoort heb ik alleen mijn rijbewijs nog als ID. Nu kan ik niet bij mijn geld en moet ik eerst contact zien te krijgen met iemand bij Ayvens, maar dit kan alleen op werkdagen (chatbox is compleet nutteloos zoals overal). Kortom een on-line bank die het je onmogelijk maakt om direct toegang te krijgen tot je eigen geld, ik vraag me af in hoeverre dit juridisch in de haak is.
Zonder waarschuwing vooraf?
Volgens mij hebben ze dit het afgelopen jaar wel 5 keer aangekondigd.
Als je dit direct had gedaan,had het nog op de makkelijke manier gekund.
Kan me niet herinneren dat ik mijn paspoort gescand heb,moest alleen wat bevestigen.
Zit er al meer dan 15 jaar zonder problemen, mooie rente en zeer overzichtelijk.
Geld wordt direct overgeboekt en dat is niet bij alle spaarbanken het geval.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

peter17111962 schreef:
07 jan 2025 09:37
Toch handig een bank zonder echte kantoren, heeft alleen maar voordelen. :mrgreen:
Het gaat hier om een spaarbank. Ayvens bank biedt klanten geen betaalrekening aan.

Ken maar weinig spaarbanken met lokale kantoren.

Senso

Ongelezen bericht door Senso »

Een klein probleem heb je natuurlijk wel als je een nieuw ID bewijs wilt hebben. Daar moet je toch echt voor betalen, wat lastig wordt als je niet voldoende contant in huis hebt en de bank je geblokkeerd heeft.
Ik kan het niet vaak genoeg roepen... maak jezelf niet afhankelijk van digitaal geld! Zolang steeds minder mensen gebruik maken van contant kun je er vanuit gaan dat de banken (weer) een nieuwe poging gaan doen om het helemaal af te schaffen, zodat ze volledige controle hebben over elke transactie. De prijs voor zogenaamd betaalgemak is hoger dan je denkt.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Bankpasje meenemen voor een nieuwe ID. Gemeente wil geen cash.

Speedy123

Thijs124 schreef:
08 jan 2025 16:14
Is toch geen enkel probleem? TS kan zijn nieuwe ID gewoon betalen via zijn betaalrekening. Hij heeft problemen om bij zijn spaargeld te komen.

Morgan le Fay

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Thijs124 schreef:
08 jan 2025 16:14
:lol: :lol: :lol:

mik100

Ongelezen bericht door mik100 »

Een her identificatie had ik ook bij de voorganger van de Ayvensbank.
Bij het openen van de rekening werd een rijbewijs wel geaccepteerd. Bij de her identificatie werd mijn rijbewijs niet geaccepteerd, terwijl alle benodigde gegevens m.i. vermeld worden.
Mijn ID was al jaren verlopen. Om in de toekomst problemen te voorkomen, heb ik een nieuwe ID aangevraagd

Het trieste van de aanvraag was, dat ik mij moest identificeren met mijn rijbewijs. De oude ID was immers verlopen en niet meer geldig. Bij het ophalen van mijn nieuwe ID moest ik opnieuw met mijn rijbewijs identificeren.
Het helpt niet om nijdig te worden. Ik vraag mij alleen af hoe ik aan een nieuwe ID kan komen als ik geen rijbewijs heb.

De bank blokkeert niet het geld, het saldo kon op de tegenrekening overgemaakt worden.

Speedy123

mik100 schreef:
08 jan 2025 17:35
De bank blokkeert niet het geld, het saldo kon op de tegenrekening overgemaakt worden.
Dat is gek, TS beweert dat ze niet meer bij haar geld kon terwijl u het in dezelfde situatie wel kon?

Lijkt erop dat TS een beetje gejokt heeft om de situatie enigszins te overdrijven, de titel dekt de lading niet. Tenzij overboeken nu niet meer mogelijk is zonder her0identificatie.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Arnoud Engelfriet heeft er toevallig net een blog over geschreven waarin hij toelicht waarom juist banken de (her)identificatie via een rijbewijs mogen weigeren.

https://blog.iusmentis.com/2025/01/10/e ... ccepteren/

Plaats reactie