Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Haha, ze hebben inderdaad ook hele grote porties daar.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Zo, het bezoek de deur uit gewerkt en te bedde nu. Eerst nog even kijken wat er op trosradarforum te doen is... o pagina methusalem bereikt inzake pinnen bij appie en magnetrons.
Welterusten.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Jij ook welterusten. Morgen weer fris, fruitig en vrolijk opstaan. Ik zie ernaar uit! :D :D

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

witte angora schreef:
01 sep 2024 08:12
Maar waarom zou je kinderen onder de 16 sowieso een elektrische fiets geven? Dat was een jaar of 10 geleden toch ook niet het geval? Toen bestonden die dingen niet eens, moesten ze ook alles op een gewone fiets doen.
Nijogeth schreef:
31 aug 2024 22:13
Wat mij betreft kan veel meer voorkomen worden door mensen die zich als een malloot gedragen in het verkeer aan te pakken en niet alleen te focussen op snelheid.
Schaf dan maar al het vervoer af, en hou iedereen binnen.

Tsja, waarom zou je jeugd onder de 16 een iphone of ander merk van 1000,- geven, waarom merkkleding geven, waarom dure laptop.

Als je kan betalen waarom niet. En iedere generatie heeft een andere tijdsgeest met andere gadgets.
Over 10 jaar zullen er weer andere gadgets zijn welke de jeugd van nu toen niet had.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb een tijdje geleden relatief goedkoop 8 ribeye steaks uit de diepvries op de kop weten te tikken. Natuurlijk weet ik heel goed dat ik er geen goede steak van kan maken, maar ik ben de laatste tijd in de ban van Jamaicaanse jerk kruiden (ik vind het heerlijk, maar geen aanrader als je niet van pittig eten houdt) en die dingen zijn ideaal om daarin te laten ontdooien, vervolgens in reepjes te snijden en daar een gerecht mee te maken.

Ik eet vrijwel geen koolhydraten (behalve in het weekend af en toe en in een restaurant), dus ik moet andere zaken verzinnen om het toch enigszins een volledige maaltijd te maken. Smaak is makkelijk, daar zijn kruiden voor. Vandaag is mijn keus gevallen op wat jerk ribeye reepjes, daar heb ik spinazie en pesto omheen geserveerd waar ik vervolgens een klein beetje kerrie en redelijk wat knoflookpoeder (in dit geval, de verse knoflook was op) doorheen heb gedaan. Uiteindelijk heb ik alles afgetopt met parmezaanse kaas. En heerlijk gegeten uiteraard.

witte angora

Kijk eens aan, de moderatie is druk aan het bezemen en sluiten.

Witte Holmes heeft nieuws: Mijn bericht is verwijderd omdat het teveel citaten bevat. Was nogal een gedoetje om er achter te komen. Dat komt in het volgende boek te staan. Wonderlijk: het gequoote bericht van MM dat ook gemeld was staat er nog.

Inzake het magnetrontopic (dat dus ook gesloten is) heb ik een bericht van Texelana ontvangen met de volgende inhoud. Zo kan het dus ook, mits je een telefoon hebt natuurlijk:
- Printerloos retourneren (ontvang je retourlabel via de mail en laat bij een servicepunt de code scannen)

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
04 sep 2024 10:45
Wonderlijk: het gequoote bericht van MM dat ook gemeld was staat er nog.
Eerlijk is eerlijk: dat had ik niet verwacht, meestal wordt er blind gebezemd. Dit keer hebben ze dus blijkbaar wél naar de inhoud van het bericht gekeken.
witte angora schreef:
04 sep 2024 10:45
Inzake het magnetrontopic (dat dus ook gesloten is) heb ik een bericht van Texelana ontvangen met de volgende inhoud. Zo kan het dus ook, mits je een telefoon hebt natuurlijk:
- Printerloos retourneren (ontvang je retourlabel via de mail en laat bij een servicepunt de code scannen)
Maar daarmee is toch het probleem van dat topic nog steeds niet opgelost (want: geen telefoon)?

witte angora

O ja, die ouders hebben ook geen smartphone. Net als een hoop andere mensen.

Ik blijf erbij: ik heb dat kreng niet gekocht om met mijn tijd mee te gaan, maar omdat je over een aantal jaren niet anders kan. Nu kan ik er nog aan wennen (alhoewel ik hem nog amper hoor), over een paar jaar komt de respectabele leeftijd in beeld dat nieuwe dingen aanleren toch meer tijd gaat kosten en moeizamer gaat. Ik vind het nog steeds helemaal niks.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik hoor die smartphone ook niet meer. Maar gelukkig kan ik rechtstreeks streamen naar mijn gehoorapparaten zonder mijn handy uit de jas of tas te halen. Handsfree is ook handig tijdens het rijden.

J. Deltoer

Er is flink gebezemd zonder verdere melding, daarentegen ook geen waarschuwingen of verbanningen ondanks het indrukken van de meldknop door hij die niet genoemd mag worden.

J. Deltoer

In het printplan topic wordt benoemd hoeveel reacties sommige forumleden hier hebben geplaatst de afgelopen jaren.
Ik zelf zit op 3344, allemaal juweeltjes al zeg ik het zelf.
Het loont de moeite om die ipv een boek of een tv-avond eens allemaal terug te lezen. Tip: leg pen en papier klaar voor aantekeningen.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

J. Deltoer schreef:
05 sep 2024 08:52
In het printplan topic wordt benoemd hoeveel reacties sommige forumleden hier hebben geplaatst de afgelopen jaren.
Het loont de moeite om die ipv een boek of een tv-avond eens allemaal terug te lezen. Tip: leg pen en papier klaar voor aantekeningen.
Goed idee! Ik heb de indruk dat dit forum de laatste tijd veel gebruikt wordt als bezigheidstherapie door mensen die geen leven hebben/zich stierlijk vervelen.
Nog beter is er een luisterboek van te maken. Kan men lekker ontspannen naar uw tips luisteren.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een podcast! Met een waardevolle Excel-lijst als gratis welkomstgeschenk!

witte angora

J. Deltoer schreef:
Vooral die van de Cornuco-paprika chips. :lol: :lol:

witte angora

Geweldig, het UWV. Zit te kijken naar het verschil tussen de berekening van een WAO-uitkering en een WIA-uitkering. Dat verschilt nogal. Dus de ene arbeidsongeschikte krijgt een heel ander bedrag dan de andere op basis van hetzelfde arbeidsloon op het moment dat diegene ziek werd. En daar wringt nogal een schoen volgens mij...

Afijn, chat pop-up, 'als u gaat typen lezen we mee'. Dus ik stel de vraag, en direct: - 'tot onze spijt is er geen medewerker beschikbaar, probeer het later nog eens'. En vervolgens een enquete hoe goed of dat je geholpen bent...

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ach ja, het UWV weer, die organisatie die heel wat botjes in de kast heeft liggen.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Thijs124 schreef:
04 sep 2024 12:48
Ik hoor die smartphone ook niet meer. Maar gelukkig kan ik rechtstreeks streamen naar mijn gehoorapparaten zonder mijn handy uit de jas of tas te halen. Handsfree is ook handig tijdens het rijden.
Niet alleen handig maar ook verplicht. Ook zonder gehoorapparaat is er geen reden om niet handsfree te rijden. Een beetje auto heeft het allemaal ingebouwd.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Wat mij betreft zouden ze bellen mogen verbieden in de auto als je rijd, handsfree of niet.
Te gevaarlijk..

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
06 sep 2024 11:37
Wat mij betreft zouden ze bellen mogen verbieden in de auto als je rijd, handsfree of niet.
Te gevaarlijk..
Moet in de auto rijden met je vrouw naast je dan ook verboden worden?
ZeerPrivé schreef:
06 sep 2024 11:59
Zeker voor de 70 plusser zou het verboden moeten worden, want het is algemeen bekend dat multitasking moeilijker/slechter wordt bij ouderen.
Mwah...

Een belangrijke factor daarbij is dar de huidige ouderen allemaal niet met de huidige techniek zijn opgegroeid (en er regelmatig ook niet met mee zijn gegaan). De "nieuwe ouderen" zijn dat steeds meer, en zullen dergelijke handelingen dus ook veel meer intuïtief verrichten. Die factor mis ik in dat onderzoekje (want: slechts 124 deelnemers).

Oftewel: dat overtuigt me niet als argument.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

J. Deltoer schreef:
Nou nou, niet overdrijven aub. U zult er echt niet de Libris Literatuur prijs mee winnen.

Gesloten